Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Minikaravaani: Wave

<< < (5/14) > >>

vette80:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  5.11.2015     kello on 07:15 ---En tosin kaupunkipuskissa yöpyisi. Rentaalithan saa tuon kaadettua. Koukkuun lukitseminen olisi tärkeä juttu.
--- Lainaus päättyy ---

Minullakin oli yöpyessä Wave lukittuna autoon aisalukolla.
Samaa lukko voi olla päällä ajaessakin, ei tarvitse irroittaa.

Kaupungissakin kun ajaa rauhallisempaan paikkaan, ei ongelmia.
Itse nukuin ensimmäisen yöni Kuopiossa Väinölänniemen parkkipaikalla, Scandicin läheisyydessä.

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  5.11.2015     kello on 07:15 ---Etuteltta takapäähänhän olisi ihan ehdoton juttu. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Jenkkilässä nämä kulkevat MyPod - nimellä.
Tuossa videossa on tuo mainitsemasi telttakin:

https://www.youtube.com/watch?v=HCMIv6ya_rY

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  5.11.2015     kello on 08:46 ---Ilman jääkaappia en reissaisi. Sellainen olisi sitten autossa.

--- Lainaus päättyy ---

Isommissa malleissa on tila pienelle jääkaapille takapäässä:

http://minikaravaani.com/collections/mini-caravans/products/alpha?variant=2679751939

88k5:
Jaa, että poksiakin pienempiä - itseasiassa telttaperävaunu (sellaisessakin tuli yövyttyä 70-luvulla) on reilusti tilavempi  :P
260kg oli "tyhjän" Waven paino videolla. Sekin saattaa olla reilusti alakanttiin, jos matkavarusteet lyödään kyytiin ja lisävarusteita - äkkiä videollakin oli akku, fillarit jne.. Hyvä päristimen perään  Thumb

Mutta ite idealismiin - kun (perhe)autolla jotain pitää riiputtaa perässä, ei minimalistista se enää ole. Taloudellisella puolella on lähes sama vetää Poksia, ja automatkailun kannalta samalla rahalla tulee perässä "oikea" vaunukin. Eli kärry kuin kärry - vauhti tippu, parkkipaikka pitenee, laivalippu kallistuu..

Häiritsevintä waven tyyppisessä "vaunuilussa" minusta on tuo kaninkolo-idealismi.. vain sitä mahtuu tuossa pömpelissä tekemään (nuoripariskunta)  :D Kaikki muu pitää tehdä ulkoilmassa  8) Harjateltassakin meikäläinen pukee päällensä, käsiä ojennellen, mutta ei tuossa..

Oikeastaan itse näen optimimimpana minimalistisena vaihtoehtona retkiauton (pakukoppimauto) - kaikki isomman tekniikka ja mukavuudet ison perheauton parkkipaikkamitoiss a ja kulutuksella..

Alan:
Ite näin tuossa juurikin idealismin ja paluun minimalismiin, jopa itsetarkoituksena. Mikä aate sopii aika paljon paremmin pariskunnalle kuin lapsiperheelle.

Tuosta innostuminen riippuu varmaan omasta historiasta. Jos taustalla on telttamatkailua, jopa leirintämatkailua askeettisemmassa muodossa, tai vaikka matkailevaa pienveneilyä, niin tottumisongelmaa ei ole. Tojota mies matkailuautoilija ei selviytyisi, saati sitten juppi vehkeeseen tottunut.

Yöllä tulee heräiltyä parikin kertaa, jolloin on kiva käydä omassa toiletissa. Taipumus tuskin iän myötä vähenee. Tuo lienee mulla suurin henkilökohtainen vastasyy. Emännältä en ole kysynyt.

jus66si:
Se ekan videon traikki oli hieno  8). Tuo vedettävä karhupyydys ei silleen kiinnosta. Kun kuitenkin on pakettiautoja ja aika isoja farkkujakin myynnissä joista voi modifioida. Alkujaan 80- luvulla kun olin poikamiäs niin olin hankkimassa jenkkivania. Auto oli kuiteniin sen verran huonossa kunnossa, eikä ollut tallia käytössä, niin jatkoin nisukalla ajamista.

reiska14:
Miksi tuossa on jarrut?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View