Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
As-auton vuokraus ???!
Binja:
Meidän vaunu oli vuokralla suviseuroilla 4 vrk / 640 €. Neljän sinkkunaisen porukka, Helsingistä oli tämä kenen kanssa asiat hoidettiin. Ei mitään ongelmia, vaunu täysin timmissä kunnossa, vietiin itse paikalle ja haettiin pois tässä kun muutaman kilsan päässä olivat nuo tämän vuotiset festarit. Ei me kyllä oltaisi millekään tuntemattomalle lapsiperheelle uskallettu vuokrata, pakko sanoa näin :(
JPVäisänen:
Taas kerran auto palautui siistinä ja ehjänä lainareissulta eli jatkan "vuokrausta" aina kun ite ei olla reissunpäällä. Vuokraajat oli tosi tyytyväisiä autooni ja kuulemma autokuume iski samantien :)
Oliskohan se niin että kun ei vedä kiskurivuokraa ja lainaaja on tavallaan lähipiiristä autoa kohdellaan erilailla kuin että jos se olis menossa kovalla hinnalla ihan ulkopuoliselle...en tiiä.
Vuokraan autoa siis vain niille jotka on samassa työpaikassa kuin minä tai avovaimoni ja toistaiseksi vain positiivisia kokemuksia vuokrauksesta.
88k5:
"Ei vara venetä kaada..", mutta kun sattumoisin edessä (kaskon vakuutustarjous ja sen) vakuuutusehdot.
Siinä "Esine ja varallisuusosan Suojeluohjeet" -kohdassa on Vuokrattavan ajoneuvojen kohdalla erityisohjeet;
[*] ikkunalaseissa turvamerkintä
[*] Vuokrasopimus kirjallisena ja siinä kielto ulkomailleviennistä - kopio oltava rek.otteen yhteydessä
[*] ulkomailla käyttöön oltava kirjallinen erillinen lupa
[*] ulkomailla käytössä vaaditaan ennakkomaksu - vuokralle ottajalla on oltava luottokortti tähän
[*] yli vrk vuokrauksesta Suomessakin vuokraajalla on oltava luottokortti, ja luottotiedot on ennakkoon tarkistettava ulkom. ja kotim. vuokrauksissa
[*] paluuttamatta jättäminen on viipymättä ilmoitettava viranomisille.
Missään ei kylläkään lue, että nämä koskisivat vain "vuokraus ilman kuljettajaa" -käyttömaininnalla olevia ajoneuvoja (vars. vuokraustoiminta). Olettavaa on, että myös "yksityistä" -käyttöä.
Näillä eväin kannattaa olla vuokraamisessa tarkkana tai tuntea/luottaa vuokraajaa :o
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 11.07.2011 kello on 08:47 ---"Ei vara venetä kaada.."
--- Lainaus päättyy ---
Sammaa mieltä.
Olen varmaan tämän tositarinan jollekkin palstalle joskus kirjoittanut, mutta kerrataan kuvio vielä.
Työkaverin vanhemmilla oli asuntoauto, jota vuokrasivat kun eivät itse tarvinneet.
Sillä kerralla siisti mieshenkilö vuokrasi auton viikoksi ja maksoi. Ennen viikon päättymistä soitti ja kysyi voiko jatkaa toisen viikon - onnistui - lupasi maksaa tilille, mutta sitä summaa ei tullut... Eikä tullut autoakaan ajallaan.
Vuokraaja oli rekisteröinyt auton heti seuraavana päivänä omiin nimiinsä tekaistun kauppakirjan ja luovarin avulla ja myynyt heti eteenpäin. Konttorilta oli saanut uudet rekisteripaperit kun "myyjä oli hukannut"
Autolla ei ollut petosvakuutusta, joten omistaja on voinut hakea korvausta huijanneelta vuokralaiselta, mutta ulosoton kautta ei saa varattomalta mitään. Auto jäi sen silloiselle omistajalle.
JPVäisänen:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 11.07.2011 kello on 11:24 ---Sammaa mieltä.
Olen varmaan tämän tositarinan jollekkin palstalle joskus kirjoittanut, mutta kerrataan kuvio vielä.
Työkaverin vanhemmilla oli asuntoauto, jota vuokrasivat kun eivät itse tarvinneet.
Sillä kerralla siisti mieshenkilö vuokrasi auton viikoksi ja maksoi. Ennen viikon päättymistä soitti ja kysyi voiko jatkaa toisen viikon - onnistui - lupasi maksaa tilille, mutta sitä summaa ei tullut... Eikä tullut autoakaan ajallaan.
Vuokraaja oli rekisteröinyt auton heti seuraavana päivänä omiin nimiinsä tekaistun kauppakirjan ja luovarin avulla ja myynyt heti eteenpäin. Konttorilta oli saanut uudet rekisteripaperit kun "myyjä oli hukannut"
Autolla ei ollut petosvakuutusta, joten omistaja on voinut hakea korvausta huijanneelta vuokralaiselta, mutta ulosoton kautta ei saa varattomalta mitään. Auto jäi sen silloiselle omistajalle.
--- Lainaus päättyy ---
Juurikin tässä on se syy miksen lainaa/vuokraa autoani "ulkopuolisille"...jostain syystä en usko että firman sisällä kukaan kehtaisi tällaista tehä toiselle.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta