Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Höpinää Nettikaravaanista poimittua (m-autot) -ketjusta

<< < (23/30) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 12.11.2015     kello on 18:59 ---Tuo on yhä 2 rekisteröity ja muutenkin varustukseltaankin ihan matkailuauton mukainen = tuosta ei ole saatu em. useamman hlö pakun diesel-verohyötyä, joten se ei ole tuossa mielessä "verokierto-retkule". Mutta eipä tuo ole kyllä enää pakukaan ja Tafinkin mukaan tuo on henkilöauto = tuosta on siis 100% autoverot aikanaan maksettu ja siten sen saa muuttaa just tasan niin kuin haluaa ilman autoveroseuraamuksi a. Ajoneuvoveroa tuosta näköjään menee kokonaisuudessaan 111,30€/6kk ja seuraavan laskun eräpäivä on 04.12.2015. Rästissä olevia maksuja tuossa autossa ei ole 8)

--- Lainaus päättyy ---

Thumb  Hyvä että viimein ihmettelemme samaa asiaa!   :D

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.11.2015     kello on 19:09 --- Thumb  Hyvä että viimein ihmettelemme samaa asiaa!   :D

--- Lainaus päättyy ---
Ja se "ihmettelyni" on missä? ???

Voihan tuo olla jo lähtöjään henkilöautona maahantuotu, mutta nykyisellä omistajalla ei ole halua maksella ha:n disuveroja ja toisaalta ei ole käyttöä pakullekaan => on muutoskatsastanut sen täyden autoveron matkailuautoksi, joka yleisimmin tunnetaan "retkeilyautona". Näin hän on saanut sille myös pa:n disuveronkin 8)

K.E.V:
Henkilö-auto alun perin , ilman sivuikkunoita ?

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 29.10.2015     kello on 23:03 ---Näin!
Kuitenkin olen pannut merkille että kun reissataan -89 mallin TransitMatkaajalla niin vaikka vastaan tulee varmaan liki sadantonnin hintainen ökymallinen asuntoauto niin jokseenkin varmasti vastaantulevalta nousee lapa pystyyn kohdatessa ensiksi. Sekös lämmittää köyhän sydäntä. Halvempien (30-50 tuhatta maksavien) kuskit eivät sitten vaivaudu alempiarvoisille kättä nostamaan.

Niin... Sama juttu leirintäalueilla.

--- Lainaus päättyy ---

Vastaavasti olen kokenut asian toisin, tosin caravan alueilla ja huomannut kuinka  tuttavuus mittarina on auton rahallinen arvo. Olen aina viettänyt joko itse rakentamallani tai toisen rakentamalla matkailuautolla caravan elämää.. ( nykyinen, vanha 91-vuosimalli on ensimmäinen tehdastekoinen ja todennäköisesti myös viimeinen )
On muuten yksi syy miksi numeroni on "lepäämässä" lähes 30-vuoden jäsenyyden jälkeen.
Itsetuntoni kyllä kestää arviot, ei siitä ole kyse. Jokainen vain taaplaa parhaaksi katsomallaan tyylillä, oli se sitten aitoa tai näyteltyä. 
Olen kuitenkin ollut niin kauan poissa Suomesta, että jotenkin olen oppinut jollain lailla erottamaan eri kansallisuuksien käyttäymistapoja.
Suomalaisen tunnistaa erinomaisen hyvin jo kaukaa. Lienee tietysti syy-yhteys koska itsekin olen syntyperäinen suomalainen.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 12.11.2015     kello on 20:39 ---Henkilö-auto alun perin , ilman sivuikkunoita ?

--- Lainaus päättyy ---

Vai olisiko umpeen teipatut? Meinaan nuo pakut on "ikkunoiltaan" paljain peltipinnoin ja tuossa kohteessa ne on tummat sisäpuoleltaan, valkoisessa autossa ???

Tai mistä minä tiedän, soita ja kysy :D Henkilöauto tuo nyt kuitenkin Trafin tiedoissa tällä hetkellä on 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View