rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kiitos!  (Luettu 2334 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Kiitos!
« : 24.09.2015 kello on 23:53 »
Nöyrät ja iloista läikkyvät kiitokseni kaikille teille, jotka teitte ensimmäisistä messuistani näytteilleasettajan a ikimuistoisen ihanat! Tulitte tervehtimään, keskustelemaan ja jotkut ostamaankin kirjan. Lahden Caravan-messut tulevat jäämään mieleeni rimukkaana tapahtumana jota ensin jännitin aivan julmasti, mutta joista jännityksen lauettua nautin suunnattomasti.

Täytyy kyllä tunnustaa että väsymys on tällä viikolla vaivannut: se, että hymyilee ja juttelee vieraiden ihmisten kanssa kolme päivää peräkanaa pani mielen käymään ylikierroksilla, eikä messupäivien välissä olleina öinä uni ollut kovin syvää.

Haluan tässä samassa myös kiittää Perttulan Juhaa, Caravan-lehtemme kolumnistia, vaikkei hän tätä tekstiä enää olekaan lukemassa. Olin hänen kolumniensa vankkumaton ihailija, ja sen onneksi hänelle hänen elinaikanaan kerroin. Hän myös kannusti minua kirjoittamaan kirjan, kun aikeestani hänelle vuosia sitten kirjoitin.

Ennen kaikkea haluan kiittää Juhaa siitä, miten hän viimeisessä kolumnisaan kannusti meitä kaikkia elämään tässä hetkessä, nauttimaan, riemuitsemaan ja juhlimaan elämän ihmettä sen jokaisena päivänä, sillä jokainen päivä on kiitoksen arvoinen. Hän kehotti kulkemaan unelmiaan kohti vaikka oli saanut tiedon taudista, mihin ei parannusta ollut.

Olin itse tuon tiedon saadessani Narva-Joensuussa hautautuneena 15 päivän ajaksi kirjoittamaan kirjani loppuun, ja tuon Perttulan jutun luettuani tuntui kuin vereni olisivat seisahtuneet ja koko kehoni jähmettynyt. Manasin tyhmyyttäni tehdä mitään muuta kuin omaan aiheeseeni liittyvää. En millään olisi kestänyt tuota tietoa Perttulan syövästä, monesta syystä.

Yksi syy oli se, että se palautti liian elävästi mieleen oman syöpädiagnoosini v.2004, ja hetkessä olin itsekin kuolemaan tuomittu. Yhtäkkiä minulla ei ollutkaan lupaa saada tehdä haavettani todeksi, kirjoittaa kirjaani valmiiksi, onnistua siinä, mikä oli minulle tärkeää. Olin oman menneisyyteni vanki, sen menneisyyden, missä onnistumista seurasi rangaistus. Olin myös Perttulan diagnoosin vanki. Eikä minulla ollut lupa onnistua, kun toisen diagnoosi on se, mikä se oli.

Kunnes yhtäkkiä tajusin, mitä Perttula kirjoitti. Hän käski elää. Hän käski nauttia. Hän käski riemuita ja juhlia. Hän antoi luvan olla ja onnistua.
Tanssin ympäri yksinäistä hotellihuonetta ja itkin. Minulla oli lupa elää. Eikä Perttula ollut menettänyt uskoaan Elämään.


En tiedä ehtikö Perttula mennä naimisiin ennen kuolemaansa, mutta perinnöksi meille hän jätti kannustuksen unelmiamme kohti menemisestä ja vahvasta elämästä. Kiitos.

Itse lähden kohti seuraavaa kirjaa ja kiitän joka ilta ja aamu siitä, että saan elää. Elämisen lahja on huikea.

Värikästä syksyä kaikille!


t.Kaarina


Ps.Jos joku eksyy Turun Kirjamessuille, tulkaa ihmeessä moikkaamaan! Olen Auditoriossa jonkun Runonurkan vieressä.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2015 kello on 00:05 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Kiitos!
« Vastaus #1 : 18.11.2015 kello on 13:55 »
Kiitos Kaarina kauniista sanoistasi ... :-*

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Kiitos!
« Vastaus #2 : 18.11.2015 kello on 17:09 »
Kaarina kertoo olleensa Perttulan kolumnien ihailija, täällä ilmoittautuu toinen !

On se vaan LAHJA tuo kirjoittamisen taito, no onhan sitä taitoa Kaarinallakin ja hyvä niin.  Jotenkin kummastelen lehtemme menttaliteettia, nämä hyvät ja mielenkiintoiset, hauskatkin kolumnit eivät näytä mahtuvan lehden sivuille, mistähän kumman syystä? 

 Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Kiitos!
« Vastaus #3 : 18.11.2015 kello on 17:32 »
Kaarina kertoo olleensa Perttulan kolumnien ihailija, täällä ilmoittautuu toinen !

On se vaan LAHJA tuo kirjoittamisen taito, no onhan sitä taitoa Kaarinallakin ja hyvä niin.  Jotenkin kummastelen lehtemme menttaliteettia, nämä hyvät ja mielenkiintoiset, hauskatkin kolumnit eivät näytä mahtuvan lehden sivuille, mistähän kumman syystä? 

 Thumb
siis? onko orgilla jo oma lehtikin?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Kiitos!
« Vastaus #4 : 18.11.2015 kello on 17:56 »
Caravan-lehdestä kysymys.

 :-*

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Kiitos!
« Vastaus #5 : 21.11.2015 kello on 20:47 »
Kaarina kertoo olleensa Perttulan kolumnien ihailija, täällä ilmoittautuu toinen !

On se vaan LAHJA tuo kirjoittamisen taito, no onhan sitä taitoa Kaarinallakin ja hyvä niin.  Jotenkin kummastelen lehtemme menttaliteettia, nämä hyvät ja mielenkiintoiset, hauskatkin kolumnit eivät näytä mahtuvan lehden sivuille, mistähän kumman syystä? 

 Thumb

Joskos vaan pitäis olla lehtemme täys
mainoksia ...joista maksetaan
ei kunnon kertomuksia
joita karavaanarit mieluusti lukiskin
nykysin kaik lehdet on täys mainoksia
ok .. toki heidän pitää saada rahaa
jotta voi lehteä julkaista
mutta siltikin... jotain rajaa
jos asiaa on 2 sivua
niin mainoksia 12 sivua ...onko järkee  :-\

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Kiitos!
« Vastaus #6 : 21.11.2015 kello on 22:28 »
Kaarina kirjoitti kauniin muistopuheen. Kiitokset!

En mä ihan kaikkia näitä Perttulan juttuja ihan täysillä ymmärtänyt, mutta enimmäkseen hienoja kirjoituksia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Kiitos!
« Vastaus #7 : 21.11.2015 kello on 22:38 »
Tietääkseni Kaarina kirjoittaa taas Caravan-lehteen.  Toivon, että jatkossa taas säännöllisesti!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:18
  • viva la France
Vs: Kiitos!
« Vastaus #8 : 21.11.2015 kello on 22:43 »
Tietääkseni Kaarina kirjoittaa taas Caravan-lehteen.  Toivon, että jatkossa taas säännöllisesti!
Perttulan jutut oli kivoja tai mukavia lukea eli kepeät mullat hänelle.
Ja jos tuo Kaarina on todellista , niin olen onnellinen uusista tarinoista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Kiitos!
« Vastaus #9 : 21.11.2015 kello on 22:49 »
Bavaria, asiaahan voimme tukea lähettämällä postia päätoimittajalle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:18
  • viva la France
Vs: Kiitos!
« Vastaus #10 : 21.11.2015 kello on 23:53 »
Olisin pienen kirjeen kirjoittanut, mutta, typerä sana, kun kirjoitus ohjelma ei rakasta minun tekstiä niin jätän nämä kritiikit teille viännättäväks. : ;)