Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
VW ja päästöt
Raksaus:
Flaamin kieli ei taivu, mutta mikäli nyt oikein ymmärsin niin kaikilla muillakin on samanlaisia lopputuloksia. Tämä on oma olettamukseni ollut koko ajan. Varmasti on merkkikohtaisesti eroa osaamisissa, mutta en usko että tässä on isoilla resursseilla toimivilla yrityksillä kenelläkään sellaista takamatkaa, että muiden kanssa samalle viivalle pääseminen vaatisi huijauskonsteja mitä muut eivät myös käytä. Vähän sama kuin doping huippu-urheilussa. Uskon että kaikilla on enemmän tai vähemmän samat keinot käytössä.
Mitä tulee imagotappioon, niin en usko että on mitenkään kovin pysyviä. Varmasti on niitä joilla vaikuttaa, mutta ei suuressa kuvassa. Onhan näitä esimerkkejä vaikka kuinka tapauksista joissa väliinpitämätön ja/tai vilpillinen toiminta on aiheuttanut kuolemia eikä sekään ole tappanut näitä automerkkejä.
Ja kun Toyotan ja hybridit nostit esille, niin eikös nämä ollut juuri Toyota konsernin autoja joilla taannoin oli useampiakin kuolemaan johtaneita ja muita vakavia onnettomuuksia johtuen siitä että kaasu "hirtti" kiinni. Näistähän oli taannoin youtubesssa usean minuutin hätäpuhelukeskustel u joka päättyi risteykseen ja koko perheen kuolemaan. Vauhtia taisi olla niin paljon kuin Lexus oli pystynyt moottoritiellä keräämään. Mutta näemmä tämäkään ei ole Toyotan mainetta tahrannut, niin miksi joku huijaus jossain päästötestissä.
E:ei ollut usean minuutin, mutta kuitenkin. 51 sekunttia.
https://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
Ja näitä samoista ongelmista yhdysvalloissa on muistaakseni käyty paljon käräjiä perikuntien ja Toyotan välillä. Muistaakseni ainakin Camryssa oli vastaavia ongelmia.
Jos tällä on jotain merkitystä niin suora fiskaalinen merkitys sakkojen muodossa. Ja en usko että päättäjät ainakaan tässä taloudellisessa tilanteessa ryhtyvät tuhoamaan autoteollisuutta tai jos imagosakot antaa, niin toisesta ovesta sama salkku tuodaan takaisin tukien muodossa.
88k5:
--- Off-Topic: ---
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 29.09.2015 kello on 08:51 ---Ei tarvitse alkaa kiroilemaan pienestä kirjoitusvirheestä. Ota rennosti Alan, ota rennosti. Thumb
http://m.iltalehti.fi/autotestit/2015092520414582_at.shtml
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Subaru (kuten japskit yleensä) jatkavat omalla muotoilukielellään - epäharmoninen tyyli: suuntaa vinksi-vonksin, kulmaa ja pyöreyttä samassa paketissa. Ei tarvitse minulle kaupata.. sisältä ahtaita kaiken lisäksi. Tuosta keulasta heti tulee mieleen Audi, ja perästä Passat. Mistähän nuo pyöräaukkojen kummut, ehkä sitä hirohitoa ;D
ihaa:
http://www.tekniikkatalous.fi/arkisto/2010-08-11/Toyotan-kaasupoljinongelmat-olivatkin-kuljettajaongelmia-3296450.html
Nuo oli juuri silloin tapetilla kun Toyoa suunnittelin ja kovin on salamyhkäistä että mikä tässä sitten on kun oikein itse jenkit kääntyivät kannassaan ja päätyivät tähän tulokseen:
Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset ovat päätyneet samoihin tuloksiin kuin Toyotan omat tutkimukset kaasupoljinongelmis ta, valtaosa onnettomuuksista liittyi kuljettajan toimintaan eikä väitettyyn poljinvikaan, kertoo The Wall Street Journal.
Miksi Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset eivät ongelmaa sitten pitäneetkään Toyotan syynä ?
Mutta tärkeintähän on että totuus tulee julki, kunhan vain tietäisi mikä se totuus on ?
Joka tapauksessa tuon myötä Toyotassa on nykyään kuljettajan puoleisessa kumimatossa pyöräytettävät nasturat jolla lukitaan matto ettei se pääse (jos on ikinä päässytkään) liikkumaan polkimien alle.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 29.09.2015 kello on 08:29 ---Olen tässä koko ketjun elämän ajan hihitellyt Ihaan innolle lytätä VW -konsernia
--- Lainaus päättyy ---
No sitä saa mitä tilaa:
- ensin laukesi DSG:t
- seuraavaksi levisi TSI:t
- nyt jäädään nalkkiin päästövilpistä
Mitäpä seuraavaksi? En yhtään ihmettele että VAG:ia ruvetaan dissaamaan oikein urakalla jos valmistaja itse kerran oikein yrittämällä sitä negatiivista julkisuutta hakee. Nuokin jokaisen em. kohdan olisi meinaan voinut hoitaa asiallisestikin, mutta kun ei niin ei :-X
ihaa:
HiTec, älä suututa Alania. Myötäillään niin hyvää tulee. Thumb
Mutta jos ei mentäisi "hihittelyn" kautta henk. kohtaisuuksiin niin miten täällä orgissa sitten keskustellaan esim. näistä autoista, onko niin ettei saa tuoda mediasta uutisia ellen omista sitten juuri median kohteena olevaa automerkkiä? Kertokaa ihmeessä niin tulee pelisäännöt tutuiksi.
Mulle itselleni esim. tuo Toyotan kaasupoljin skandaali ei aiheuta mitään herneen vetämistä henkeen asti, kiinnostaa vaan tämä aihe, en kai minä muuten tilaisi kuutta eri autolehteä kotiini ellei autoilu kiinnosta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta