Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköiset härvelit sallitaan suomessakin
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.09.2015 kello on 23:14 ---Aikoinaan meidän ekassa ARPissa oli numerona 0 ja sen jälkeen kotinumeron 4 viimeistä numeroa, usko oli ettei nuo tule niin yleisiksi etteikö 5 numeron sarja riittäisi
--- Lainaus päättyy ---
Vielä muistan. Keskukseen soitettiin laitteesta nappia painamalla, luurissa oli tangentti ja keskukselle piti ilmoittaa ensin oma numero ja sitten minne halusi puhelun yhdistettävän. Oli mulla käytössä vielä 1990 -luvun alkupuolella, niin autossa kuin veneessäkin (oli pakattuna laukkuun, molemmissa oli kaapelit virralle ja antennille). Myin auton mukana kaverille, jonka mökki oli NMT:n katvealueella, toimi hänellä vielä vaikka kuinka kauan, tai kunnes lopettivat palvelun. Viisinumeroinen oli numero.
Kyllä pidettiin GSM:ää sen tullessa rikkaiden hömpötyksenä ja statussymbolina. Silloisessa firmassa 2000 -luvun alussa kytättiin tiukasti puhelinlaskuja. Eipä enää.
Sähköön siirtyminen on tervettä kehitystä, ei auta muutosvastarintojen vastustelu. Eteenpäin pitää aina katsella, ei taaksepäin. Virheistä korkeintaan oppia.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.09.2015 kello on 23:14 ---Ja sitten se runsas miljoona joka haluaa kieltää kaikilta muilta kaiken sen minkä ei itse koe tarvitsevansa.
--- Lainaus päättyy ---
Ei, vaan kyse on siitä, että kaikki mahdollinen pitäisi joidenkin mielestä sallia, vaikka muille olisi siitä haittaa, vaaraa tai häiriötä.
Esim. moottorikelkat ja mönkijät pitäisi sallia vain hyötykäytössä.
jva61:
Varmaan sitte matkailuvehkeetkin pitäis sallia vain hyötykäytössä, vapaa-aikahan ei vissiin sitte hyötyaikaa ole.
En omista kelkkaa enään vaan moottoripyörä ja vene löytyy, nekin varmaan on sallittuja vain hyötykäytössä
minusta henkinen hyvinvointi on tärkeää ja minulle se vaatii muutaman vapaa ajan lelun, ajelkaa vapaasti minun puolestani, sähköllä tai ilman
JJJ:
"Ei, vaan kyse on siitä, että kaikki mahdollinen pitäisi joidenkin mielestä sallia, vaikka muille olisi siitä haittaa, vaaraa tai häiriötä.
Esim. moottorikelkat ja mönkijät pitäisi sallia vain hyötykäytössä.
Kovin on ahdas mieli. Rullaluistimet, potkulaudat ja polkupyörät pitäisi kieltää ? En näe niissä mitään eroa sähköhilavitkuttimi in.
Mikäs mönkijöissä ja moottorikelkoissa ahistaa ? minä en tykkää kummastakaan mutta ei ne mun elämää ole häirinneet. Polkupyöräilijät voisi kyllä siirtää suljetuille alueille.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 24.09.2015 kello on 22:11 ---Polkupyöräilijät voisi kyllä siirtää suljetuille alueille.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
Taas illalla sai ihmetellä kun fillaristit ajaa pimeällä ilman valoja ja heijastimia. Eikö ne todellakaan tajua ettei ne näy näillä keleillä
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta