Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Vaunun rekisteriotteen rengaskokovaatimus muuttui katsastuksessa
K.E.V:
No ei kukaan vastuuntuntoinen ihminen aja EI-C renkailla :(
Kyllä minun 2007 Soliferissa oli ihan tehtaalta tullessaan C-renkaat, vaihdoin ne kylläkin eurooppalaisiin C-renkaisiin . Saman olen tehnyt Polarissakin.
Ei uskalla pitkään Maokumeilla ajaa ;D
Eikä kumpaankaan vaunuun vaihtunut mitään vaatimuksia paperiin vaikka renkaat vaihtuikin.
Edit: kevyet kopit ja telit ei kai C:tä kaipaa kun 13" ei helposti saa C:eenä. Mutta 14 ja 15" löytyy joka kaupasta ja hintaero ei päätä huimaa tavallisiin, ainakaan useimmilla ;)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 18.09.2015 kello on 08:01 ---No ei kukaan vastuuntuntoinen ihminen aja EI-C renkailla :(
Kyllä minun 2007 Soliferissa oli ihan tehtaalta tullessaan C-renkaat, vaihdoin ne kylläkin eurooppalaisiin C-renkaisiin . Saman olen tehnyt Polarissakin.
Ei uskalla pitkään Maokumeilla ajaa ;D
Eikä kumpaankaan vaunuun vaihtunut mitään vaatimuksia paperiin vaikka renkaat vaihtuikin.
--- Lainaus päättyy ---
No ei se nyt ihan noinkaan mene....
Mulla oli aikoinaan paku, johon uutena sai valita kantavuuden. Otin pienellä kantavuudella ja sain ajaa mukavilla pehmeillä henkilöauton renkailla. Hyvin kesti renkaat alla ja kuluivat tasaisesti. Ottaisin vieläkin pakuun pienen kantavuuden ja mukavat renkaat, mutta se ei nykyisin onnistu. Pakko käyttää C renkaita kovilla paineilla, vaikka ajelisin vain terveisiä
Li 98 kantavuus 750kg ja Li 102 kantavuus on 850kg. Tarkoittanee siis sitä, että eroa akselille tulee 200kg.
Vaunussa nyt voi kumistella vahvempikin rengas, kun siellä ei ajon aikana ketään istu.
Tuo Trfin merkintä otteessa voi johtua siitä järjestelmästä, joka arpoo tiedot jostakin saman mallin tiedoista. Yhteen aikaan neuvottiin ottamaan kopio vanhasta otteesta. Varsinkin vetopainot saattoivat katsastuksen yhteydessä muuttua.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.09.2015 kello on 08:40 ---Vaunussa nyt voi kumistella vahvempikin rengas, kun siellä ei ajon aikana kestään istu.
--- Lainaus päättyy ---
Niin, en ymmärrä miten se paku tähän vaununrenkaisiin liittyi :-X
Ei mun transporter ainakaan ole kova c-renkailla vaikkei kyydissä ole hirveätä jöötiä koskaan.
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.09.2015 kello on 08:40 ---Tuo Trfin merkintä otteessa voi johtua siitä järjestelmästä, joka arpoo tiedot jostakin saman mallin tiedoista. Yhteen aikaan neuvottiin ottamaan kopio vanhasta otteesta. Varsinkin vetopainot saattoivat katsastuksen yhteydessä muuttua.
--- Lainaus päättyy ---
Jokin 560 solkku on kokonaispainoltaan yli tuon 1500 kiloa jolloin tuo kepoisempi ei riitä painoihin. Toisaalta kaatuuko maailma tai yhteiskuntasopimus vaikka käyttääkin noita 102 renkaita vaikkei paperissa ole merkintää. Tuppaa nuo kuormaukset usein olle reissussa maksimissaan vaunuissakin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 18.09.2015 kello on 08:42 ---Niin, en ymmärrä miten se paku tähän vaununrenkaisiin liittyi :-X
--- Lainaus päättyy ---
No se liittyy siihen mainitsemaasi vastuuntuntoon...
En nimittäisi vastuuntunnottomaks i henkilöä, joka ajaa laillisilla renkailla, vaikka C merkintää ei olisikaan.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.09.2015 kello on 08:47 ---No se liittyy siihen mainitsemaasi vastuuntuntoon...
En nimittäisi vastuuntunnottomaks i henkilöä, joka ajaa laillisilla renkailla, vaikka C merkintää ei olisikaan.
--- Lainaus päättyy ---
No sillä että voi aiheuttaa ylipainoiseksi lastatulla kopillaan missä ala-arvoiset lisut alla vahinkoa muillekin tienkäyttäjille .
Itsellä meni reissussa Loiren laaksossa aikoinaan lisu atomeiksi hajoittaen muutakin. Muistaakseni Weiccolla ja Topeliuksellakin on noita hajonnut. Tuntemattomista puhumattakaan.
Tuon tapahtuman jälkeen korkea CEE pysyy ääniaalloilla. Tallissa ja kausipaikalla sama kai mitä alla on.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta