Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
volvo v70 d5 automaatti vai manuaali??
K.E.V:
Automaatti ja vielä parempi jos on Geartronic toiminne, eli "keppivasemmalle ja +/- vaihtomahdollisuus.
Tuollaisella on kiskottu paljon, tänäkin vuonna yli 10.000km vaunua
arska100:
Automaatti, tänäkin kesänä 3000 kilsaa vedettynä.. Matka ajossa useimmin lukitsen 5-vaihteelle.
jorma:
Niin että kumpi. Mulla on toinen automaatti ja toinen manuaali. Volvossa on niin hieno manuaalilaatikko että huvikseen sitä vaihtelee. Massapyörän vaihto noissa vanhemmissa manuaaleissa on joka tapauksessa edessä 150-250000 km:n jälkeen, eikä ole halpa remontti. Automaattii toimii kyllä ilman muuta ongelmitta.
Polttoainekulutukse ssa minimaalinen ero. Tulevaisuudessa meillä tulee olemaan molemmat automaatteja, vaikka eivät ne autuaaksi teekkään.
Siitäkään en ole vakuuttunut että olisivatko Volvoja. :-\
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 13.09.2015 kello on 13:01 ---Automaatti ja vielä parempi jos on Geartronic toiminne, eli "keppivasemmalle ja +/- vaihtomahdollisuus.
Tuollaisella on kiskottu paljon, tänäkin vuonna yli 10.000km vaunua
--- Lainaus päättyy ---
Sama loota mulla,ei valittamista.Elikkä ääni automaatille...
Stara:
Itse lähtisin ajatuksesta, "miksi manuaali", jos toimiva automaattikin on saatavissa? Ei (minusta) se kepillä hämmentäminen niin mukavaa ole?
Omassa (V70) momentinmuuntimella varustettu automaatti ja eipä voi moittia. Aina käytössä sopiva välitys ja saa keskittyä olennaiseen.
Kuitenkin. Ei ole yhtä oikeaa ratkaisua, makuasioita. Ei kannata kiistellä.
Edit; vielä, kun moottorissa riittävästi vääntöä, niin ajaminen on yhtä juhlaa!
--- Lainaus käyttäjältä: pertti - 13.09.2015 kello on 11:09 ---Elikkäs auton vaihtoo suunnittelen volvo v70, mutta hirmu pulma tuli eteen tuon vaihteiston kans että kumpi on parempi? Vaunua vedetään vain n.3000km kesässä eikä automaatista oo mitään kokemusta
--- Lainaus päättyy ---
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta