Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

volvo v70 d5 automaatti vai manuaali??

<< < (8/11) > >>

jak900:
Joo kyllä näitä kaksoismassoja vaihdelaan kuitenkin enemmän kuin venttilipöytiä, miksiköhän?   :)
No joo, jatkakaa  Thumb

88k5:
Ameriikan mehulootia purkaneena ja kasanneena, jättäisinkö momentimuuntimen ja öljypumpun koskematta (tai pannat onko?) Aisin tapauksessa - en tiedä kun en ole sekaantunut.. sivusta seurailen.  8)

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: jak900 - 22.09.2015     kello on 09:22 ---Joo kyllä näitä kaksoismassoja vaihdelaan kuitenkin enemmän kuin venttilipöytiä, miksiköhän?   :)
No joo, jatkakaa  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Vaihdellaan joo - kohta munkin volvoon. 
Ja nuot mun hinnat on oikeasti sivivalkoisessa laatikossa toimitettavia orggisosia eikä mitään wanna be OEämmiä.  Verrataan vaan vastaavia osia eikä mitään korjattuja.  ;D

Ja tämä onkin sitten mun volvojen viimeinen kytkinremppa - seuraavaksi vaihdan automaatin :laugh:

ja - Automaatissa pitää sitten laskea näille kilometreille kuluiksi myös neljä öljynvaihtoa - manuaaliin ei turhaan öljyjä vaihdella ;)

jak900:
Ainahan nuo orginaali osat ja tarvikkeet eivät välttämättä eri paikoista tule / tehdä, voivat olla samojakin eri numeroin stanssattuna, tähänkin on törmätty.( vähän aikaa varaosia myyneenä ) No kuitenkin noilla venttiili koneistojen vaihdoilla on ajeltu taas pitkiä matkoja, olkoon sitten korjattuja vaihto-osia tai mitä lie. Manuaali vai automaatti, kumpi parempi, sitä ei tiedä kukaan koska parasta ei ole vielä tehtykkään ja toisaalta kaikki voi hajota tai kestääkkin.
Itse ainakin tykkään automaatilla ajella.
Tuo automaatin öljynvaihto huuhtelemalla ei paljoa maksa mikäli kykenee itse sen tekemään, teetettynä hinta sitten korkeampi, joka tapauksessa kannattaa tehdä.

MCL:
Mikäli automaattilaatikko on kestänyt jossain autossa 200 000 km, niin kehutaan kestävyyttä.
Mikäli manuaalilaatikko hajoaa 300 000 km:ssa, niin valmistajaa haukutaan täysin keskeneräisen tuotteen tekemisestä.

Monelle henkilöauton valinnassa polttoaineenkulutus on tärkeä kriteeri.
Myyntiesitteistä luetaan tarkasti maantiekulutuslukem ia, hyvänä perusteena autonvaihdolle.

Sitten myöhemmin ihmetellään, kun se "pienikulutuksisempi" automaatti viekin litrakaupalla ilmoitettua enemmän sekalaisessa ajossa, meillä Pohjolan olosuhteissa.
Paljon enempi, kuin manuaalivaihteinen vastaavissa olosuhteissa.

Mukavahan toki tomaatti on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View