rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Absoluuttinen elämä  (Luettu 7623 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Absoluuttinen elämä
« : 4.09.2015 kello on 21:31 »
No, tuntuu kömmelöltä jatkaa samalla teemalla.  Olkoon sitten kömmelöä.

Avaan keskustelun aiheeseen.  Voimme kommentoida absoluuttisen elämän peruspilareita, sen syvintä olemusta ja miten se toteutetaan.  Vai onko aiheesta "rajoittamaton riippumaton" vaikea kertoa asioita.  Siis asioita joita jokainen meistä päivittäin kokee.

Millainen on absoluuttinen elämä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:19
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #1 : 4.09.2015 kello on 21:32 »
Väliahde


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #2 : 9.09.2015 kello on 09:21 »

Alkoholiongelmaisuu tta esiintyy kahtalaisena:

1. Liikakäyttö

2. Absolutismi

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #3 : 9.09.2015 kello on 09:42 »
Mulla on kanssa alkoholiongelma.

Tuli hankittua liikaa oluita Saksasta kesällä, ei kerkiä juoda ennen kuin menee päivämäärät umpeen. Onneksi on viileä säilytystila. Mutta parempi näin päin, kuin olla ilman, juoda liikaa tai olla kokonaan noista nauttimatta.  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #4 : 9.09.2015 kello on 09:44 »
Kasikymppinen ei vanhene. Joka alkutalvi joudun sitten mökiltä jäätyvät juomat völjäämään kaapuntiin, kaljat ensimmäisenä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #5 : 9.09.2015 kello on 09:47 »
Ite varaan autoon sen verran, kun kuluu. XO brandy ei jäädy. Pari viinipulloa on aina varalla, ne nostan pois.

Mökille en mitään jätä, joku juo ne vielä. :o

Välillä sopivan höveli elämä on absoluuttisen ongelmatonta, sano.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:12
  • Lempäälä
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #6 : 9.09.2015 kello on 17:47 »
  Kyllä minäkin muutaman kohtuukäyttäjän tunnen, itekkin säilyin sellaisena reilut 40 v..
  Valitettavasti tunnen liiankin monta entistä kohtuukäyttäjää, joista vain harvat ovat siirtyneet täysin raittiiden kastiin.
  Kyllä isä neuvoi, älä poika koskaan ota viinaa--enpä noudattanut neuvoa. :( :(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:53
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #7 : 9.09.2015 kello on 17:52 »
Täällä kai voi ilmoittautua jos ei ole koskaan mokannut itseään alkoholin vaikutuksen alaisena.
Minä en voi ilmoittautua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:06
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #8 : 9.09.2015 kello on 17:54 »
Mulla on kanssa alkoholiongelma.
Meillä on kanssa aikalailla sama "ongelma" :D

Tässä vuosien varrella on kertynyt noita joululahja- yms. pulloja jo monta banaanilaatikollist a ja taas on jääkaapin päällä yläkaappi täynnä s.e. kaippa tuosta taas yhden banaanilaatikollise n saa kellariin lisää jemmaan. Kellarissa on +10 astetta läpi vuoden, joten kaippa ne paremmin siellä jo muutenkin säilyvätten 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • seniori

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #10 : 9.09.2015 kello on 20:02 »
Meidän perheessä on on absolutisti ja ns. kohtuukäyttäjä. Emäntä on aina ollut absolutisti ja meikä ottaa kyllä kuppia mutta rajana olen aina pitänyt sen että jos vieras havaitsee että olen humalassa niin on otettu liikaa. Siis sen verran että itse tuntee mutta muut ei huomaa.

Tuo raja tuli opittua käytännön kautta aika äkkiä poikamiesaikoina kun aktiivisesti lavatansseja harrastin. Siellä sai heti humalainen palautetta naisilta. Meillä ei onneksi emännän absolutismi aiheuta kitkaa suhteeseen sillä hän kyllä voi poiketa alkossa hakemassa mulle kossupullon ellei mun aikataulussa ole mahdollisuutta siellä käydä.
Jaa miten niin alkossa käynti sovi aikatauluun? No kun a-kauppa on naapuripitäjässä ja työnpuolesta ei sen aukioloaikoina ole välttämättä mahdollisuus käydä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:53
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #11 : 9.09.2015 kello on 20:13 »
Onhan tuota kertynyt niin että piti selvittää paljonko saa olla palavaa.
Kumma vaan vaikka ei tarvitsisi niin joka kerta ulkomailta tullessa täytyy ainakin pullollinen tuoda halpaa viinaa/viiniä.  Tuli joskus opittua eikä tavasta pääse irti.
On muutamia alkoholeja/merkkejä joiden litrahinta täytyy aina tarkistaa.
Kuka muistaa ajan jolloin esim. Bacardia sai alle 10 Smk/litra Saksasta?  Vuosi oli 1971.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #12 : 9.09.2015 kello on 20:16 »
http://www.suomisanakirja.fi/absoluuttinen

Retkeilijä osui oikeaan.  Siis mitä alustaja tarkoitti.!

No, myönnän, vaikea on minua tulkita.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #13 : 9.09.2015 kello on 21:03 »
  Kyllä minäkin muutaman kohtuukäyttäjän tunnen, itekkin säilyin sellaisena reilut 40 v..
  Valitettavasti tunnen liiankin monta entistä kohtuukäyttäjää, joista vain harvat ovat siirtyneet täysin raittiiden kastiin.

Vanhoja kavereita kun pohdin, niin olen yksi harvoista kohtuukäyttäjistä. Nuorena kun juotiin enemmän.

Kavereista muutama on lopettanut tai lähes lopettanut. Hiukan pienemmälle porukalle alkoholista on tullut joko ongelma tai sitten ovat ainakin lähellä rajaa, työnsä kuitenkin hoitaen.

Ei krapularyyppyjä, niistä tulee juoppo. Sanoi joku kirjailija. Sitä olen noudattanut; joillekin niistä ei ole haittaa, toisille tekee ongelman.

Edelleen nautin kovin paljon erilaisista juomisista ja tutustun niiden myötä maihin ja kansoihin. Parastaan ovat monet pulloon pistäneet.

Eilen nautin illallisella vettä, kuten toissapäivänäkin. Tänään jaamme pullon Elsassin sylvaneria. Jo muistuu mieleen mukava seutukunta!

Sellainen on minun absoluuttinen elämä. Ite pidän viihtyisänä, en vaihda. En enempään enkä vähempään - olen edelleen sitä mieltä, että molemmat ovat huonompia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #14 : 9.09.2015 kello on 21:49 »
Jos tulee krapula, silloin väärät juomat tai tuli liikaa otettua.

En sanoisi kavereita, mutta tuttavilta paukkaa maksat tasaiseen tahtiin.