Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Olipa kerran vikaa Fiatin moottorinohjauksessa
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: eura665 - 25.08.2015 kello on 18:43 ---Sen täytyy nyt selvittää milläkeinoin ei tarvitse ruveta laskua hyvittämään. Toivotaan että saat jotakin hyvitystä.
--- Lainaus päättyy ---
No voi että !
Eihän tässä ole kysymys kuin pikku virheestä joka on vain aiheuttanut mulle pään vaivaa ja turhia kuluja.
Tuolle toisellekin korjaajalle ihan ystävällisesti kerroin notta taisi tulla virhet ,mitäs tehdään mutta minä en
tykkää olla maksumies jos teidän henkilökunta ei osaa tulkita testeriä tai hänellä on koulutus jäänyt kesken .
Samoin ihan asialliseti kerroin merkkikorjaamolle että remonttinne jälkeen ilmastointi ei toiminut ja työnjohtajan koeajon jälkeen ,jota oikein korostettiin että koeajettukin on , autonne on kunnossa .
Kerrottuani että ilmastoinnin johto löytyi sitten väärästä paikasta liittimestä niin kuinka se on voinut olla loppumittauksessann e kunnossa vai onko lopussa vain sammuteltu varoitusvaloja koetaulusta .
Ilmastoinnin valohan palaa katkaisijassa vaikka se ei toimi.
Silloin vastapuoli hiljeni ja lupasi palata asiaan otettuaan puhelinnumeroni ,vaikka se heidän asiakasrekisterissä än jo kyllä on .
Voitte kuvitella notta ihan rauhallisena täs odottelen heidän soittoaan . ::) :-[ ::)
Minkäs minä sille voin että tiedän kuinka he ovat mokanneet ja tajuan kuinka tämä juttu on kulkenut
ja ymmärrän nyt eilisen jälkeen todella hyvin kuinka se vian haku olisi pitänyt tehdä .
Oppia ikä kaikki .
Oulaa:
Merkkiliikkeellä olisi ollut oikeus itse korjata vikansa ;D
Enhän minä ensin edes tiennyt että se on heidän jäljiltä koottu väärin .
En vielä edes vaatinut mitään rahallista korvaamista niin minut haukuttiin muka aiheettomien kulujen vaatimisesta kun esitin vain kuitit todisteeksi mitä oli tehty,kun he itse pyysivät nähdä niitä .
Huoh ???
Perkeles ,kertaakaan en vielä ole vaatinut rahallista korvausta vaan olen esittänyt minkälainen virhe on tapahtunut ja mitä sen jälkeen on tehty.
No kivaa että sain haukut.
Onneksi auto nyt pelaa hyvin.
jus66si:
Olis varmaan kannattanut videoida tuo omatoiminen vianetsintä ja esittää se video sitten sille viiatin huoltomaisterille.
Siis jos tuo johdin on ollut väärässä paikassa, ei se sinne käsittä ole hypännyt ellei ole tapahtunut jotain paranormaalia. Sinänsä hienoa että sait kuitenkin autosi kuntoon. Alkaa vain hirvittämään se, millaisessa mittakaavassa näitä kömmähdyksiä huolloissa tehdään ja mikä on niiden merkitys esim. liikenneonnettomuuk sissa? Jos huollon p*rse ei kestä asiakkaan asiallista reklaa, on kyllä outoa palvelua.
Jos asiakas saa huollosta auton mitä ei ole saatu kuntoon tai jotain oleellista on saatettu toimimattomaksi, ei se ole enää auton huoltamista eikä kyllä olemattominen korjaustöiden veloitusperuste.
Nykyään herkästi veloitellaan pelkästää "ruumiinavauksesta ja valohoidosta", ilman että itse vikaa saadaan edes kuntoon. Ihmettelen kuinka jollakin huollolla on varaa päästää autoja liikenteeseen vajaakuntoisina ja missä kulkee sitten vastuun raja, jos tällaisen seurauksena esim. onnettomuus sattuu. Nykyautossa kun piuha väärässä liittimessä voi sytyttää esim autopalon.
Jos haluaa huomiota tällaiselle toiminnalle ja varsinkin saada töppäilytrendi katkeamaan, pitäisi asiasta tehdä julkinen. Jokainen voi sitten äänestää ratillaan, mihin korjaamolle auto vastedes päätyy.
Ammattimiehet isolla A:lla taitaa olla sukupuuttoon kuoleva luonnonvara. :(
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 5.09.2015 kello on 11:12 ---
Ammattimiehet isolla A:lla taitaa olla sukupuuttoon kuoleva luonnonvara. :(
--- Lainaus päättyy ---
Juurikin tällainen ammattimies laittoi autoni kuntoon.
Kertoi korjailevan useammassakin korjaamossa "tapauksia joita poijat ei saa kuntoon" tapauksia. Tämänkin merkkiliikkeen virheitä on kuulemma tullut vastaan .
Minä en tätä juttua sen liikkeen nimellä vatuloi enää.
Vituttaa niiden henkilöiden suhtautuminen tällaiseen virhetapaukseen .
Ilmeisesti remonttia olisi vain jatkettu ja selitetty jotenkin se vieläkin minun maksettavaksi jos olisin mennyt sinne ihmettelemään ilmastoinnin toimivuutta .
Todennäköisesti tämän tason korjaamoissakin vianetsintä tapahtuu yrityksen ja erehdyksen tietä ,mene ja tiedä.
Mutta tuollaisiin virmoihin en minä autoani vie vaikka mikä olisi .
Kunhan saan päätettyä millaisen vikakoodienlukulait teen laitan ,alan opettelemaan sen käyttöä koska mitää ydinvysikkaa ei tämäkään ole.
Eikä tuommoinen 2011 Fiatti mikään canväyläauto ole kuin osittain .
Ihan turhaan pelotellaan ettei mitään voi tehdä mutta toki pitää tietää mitä tekee ja miten.
Yksi esimerkki sähköasentajan ammattitaidosta oli kun entisen työautoni takalasinpyyhin lakkasi toimimasta .
Mainitsin määräaikashuoltoon viennin yhteydessä pyyhkimen toimimattomuudesta että korjaattehan sen .
Kun se ei toiminut kun hain auton menin kysymään syytä moiseen .
Sain vastauksen ettei se näyttänyt mitään vikaa .
Minä kysyin etteikö se ole vika jos se ei toimi :o
No itse purkasin takaluukun ja kokeilin ylimääräisellä maajohdolla suoraan moottorin runkoon kun olin todennut että säähköä sinne tuleee .
Maadoitusvika ja piti laitta ylimääräinen maadoitusjohto .
Seuraavassa huollossa kysyttiin että uusitaanko johto että osajohtosarja maksaa vaihdettuna 500€.
Saatte arvata vaihdatettiinko ,kun se jo toimi ^-^
Stara:
Näissä jutuissa kuulisi mieluusti myös sitä toistakin osapuolta? Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta