Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Asuntoauton talvisäilytys for Dummies
JanMac:
Juu. Muutama jäi vielä sanomatta.
- Pesin ja imuroin kolme tuntia kaikki murut ja ravat pois.
- Avasin markiisin ja kuivattelin sen
- En vetäny käsijarrua päälle
- En availlu mitään luukkuja raolleen
- Taputin kylkeen ja toivotin hyvää talviunta :-*
Yojimbo:
Herätelläänpä tätä ketjua henkiin näin kesäkauden lähestyessä loppuaan.
Onko kenelläkään tässä ketjussa aiemmin lueteltuun mitään lisävinkkejä? Meillä auto tullee seisomaan pihassa, taivasalla. Talvirenkaita ei auton mukana tullut, enkä niitä nyt aio ainakaan vielä, ensimmäiseksi talveksi hankkia. Saa nähdä tuleeko tähän autoon koskaan. Mutta tältä pohjalta siis ajattelin vinkkejä pyytää.
- Jääkaappi kiilataan auki
- Raikasvesisäiliö tyhjätään pohjatulppa avaamalla
- Harmaavesisäiliö tyhjätään ja jätetään auki
- Hanat käytetään päällä ja jätetään auki
- Truman "vesilukko" tai mikä lie nyt olikaan nimeltään avataan ja päästetään veded sieltäkin ulos
- Kemssa huuhdeltu ja jätetään tyhjäksi
- Ruuat ja vaatteet pois
- Siivous
- Kosteudenpoistopötk ö roikkumaan naulaan
Mitä muuta kertaluontoista?
Ylläpidosta:
- Talven mittaan katolta ja alta lumet pois säännöllisesti.
Mitäs muuta?
Kun on mahdollisuus laittaa roikkaan kiinni niin varmaan kannattaa? Mutta entäs kannattaako tuota välillä lämmitellä vai antaa olla kylmänä? Tasaista peruslämpöä ei varmaan kannata laittaa kun ei ole tarkoitus moneen kuukauteen lähteä liikkeelle. Tullee turhan kalliiksi tämä muutenkin "halpa" harrastus auton kohdalla.
HiTec:
Tuo "ruuat ja vaatteet pois" olen itse vielä laajentanut tyylillä kaikki pehmonen pois, kattaen siis myös verhot, patjat, istuintyynyt, vuodevaatteet... Ja kaikki kovat pinnat pestään puhtaiksi, sillä se kauden aikana pintoihin kertynyt lika on mitä oivallisinta "ruokaa" mm. homeelle. Tyynyjen ja patjojen päälliset on sitten helppo peseskellä talven aikana niin että on keväällä raikkaina taas takaisin asennettavissa 8)
Samaten tuon "kosteudenpoistopötk ön" olen korvannut säkillisellä Rainbow silikaatti-kissanhiekkaa (n. 4€), jonka olen levitellyt kolmelle Ikean Smula-muovitarjottimelle (n. 2€/kpl), jotka olen sijoittanut vaunuun yksi molempiin päihin ja yksi keskelle. Myös jääkaappiin ja pakastimeen kourallinen tahi pari noita rakeita hyllyille pitämään kaapin sisukset kuivina 8)
K.E.V:
Itse en tee mitään , aina lämmöt päälle kun seuraavaksi menen. Mutta en toki ruokia sillä pidä.
Haapaniemen Paroni:
Meillä kanssa lämmöt päälle, kun mennään vaunulle, kuiva muonat ja säilykkeet vaunussa, eikä ole mennyt miksikään. Eikä olla koskaan käytetty kosteuden poistajia. Ja vaatteet myös vaunussa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta