Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Asuntoauton talvisäilytys for Dummies

<< < (6/10) > >>

tsahkali:
Silloin kun seisoo pitempään, sähkölämmitin puhaltaa ½h päivässä.

mobileman:
Meillä on auto menossa ekaa kertaa kausipaikalle talveksi ku se ei muuallekkaan oikeen mahu..

Mitenkäs muilla joilla on (auto)vehkeitä kausipaikalla, niin olette noiden vesien kanssa pelailleet?

Mulla on kaikki vesipuoleen liittyvä turvallisesti lämpimässä välipohjassa, mutta hirvittää vähän silti, että jos nyt vesijärjestelmää talvella käytetään, niin tuleehan sieltä nyt varmasti kaikki pois ja toinen että oma hommansa siinäkin jos kannat ensin kannusotalla vettä, että saat varaajan täyteen ja jää vähän kylmällekin puolle käyttövettä ja kotiin lähtiessä kannat sitten toisella kannulla ne harmaanavetenä viemäriin.
Eri asiahan se olisi jos autolla ajella rommuuttelisi poistohanat ja -venttiliit auki kotia niin saisi varmemmin putket tyhjäksi, mutta tässä tapauksessa auto jää paikalleen ja kylmäksi silloin kun siellä ei olla.

Eli oon miettiny että onko se helpompi ja turvallisempi jos unohtas talveksi tuon käyttövesipuolen ja pelais vesiastioilla ja harmaiden poistoputken alle vaan astia minkä käy tyhjäilemässä.

Auton omia vesivehkeitä kyllä mielellään käyttäs kun matkanjohtaja on vielä vaippaikäinen niin säästys monelta huoltorakennuskeika lta.. mutta kostautuuko sitten monena huoltokeikkana kun vettä tulee vääristä väleistä?

Mitenkä te muut ootta tehny?

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 11.09.2017     kello on 16:19 ---Tuo "ruuat ja vaatteet pois" olen itse vielä laajentanut tyylillä kaikki pehmonen pois, kattaen siis myös verhot, patjat, istuintyynyt, vuodevaatteet...

--- Lainaus päättyy ---

Hmm, tämä malli on ainakin varmuuden maksimointia jos mikä.

Itse en koskaan kahdeksan vuoden aikana ottanut mitään pehmoista autosta pois ja nyt kesällä sen myydessä ei ollut mitään homepilkkuja tullut noiden kahdeksan talven aikana. Autossa pidin kahta kosteudenpoistajaa jotka keväällä olivatkin sitten täyttyneet eli olivat toimineet. Auto oli kyllä käytännössä n. 300 vrk. vuodesta tuulettuvassa telttatallissa joten pääseehän se vähemmällä kuin että se olisi taivasalla.

Vesiä en käyttäisi talvella lainkaan auton oman järjestelmän kautta, on se vaan sen verran työlästä sen tyhjentely jos et pidä lämpöjä päällä. Hanathan ne herkkiä ovat ja mikrokytkimelliset varsinkin, näin olen täällä kuullut.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 12.09.2017     kello on 04:54 ---Hmm, tämä malli on ainakin varmuuden maksimointia jos mikä.

--- Lainaus päättyy ---

No omalla kokemuksella sen homepilkun kyllä pyyhkäsee pois kovasta pinnasta aika pienellä vaivalla, vs. kun se pääsee textiiliin kiinni niin siinähän on varsin jäpäkästi, jos ei muuten niin kosmeettinen tumma täplä ja sehän varsinkin vaaleassa ja/tai yksivärisessä pinnassa riittää :(

Meillä kun vaunu vielä nypitään kotipihaan talveksi, niin tuo pehmosten ronttaaminen sisälle varastoonkaan ei nyt silleen mikään kovin suuri jumppa ole. Ja samalla tosiaan mm. patjojen alta pääsee se ilma täysin vapaasti kiertämään sälepohjien läpi vaunussa, joka osaltaan edesauttaa myös sitä vaunun kuivana pysymistä. Yläkaapit auki ja dineten alalaatikoiden kannet samaten ihan vain tuon ilmakierron parantamiseksi, vaikka vaunussa onkin ilmasolat läpi ulkoseinien, lattiasta kattoon, kaikki kaapit yms. ovat sen sentin irti ulkoseinästä 8)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 12.09.2017     kello on 09:59 ---No omalla kokemuksella sen homepilkun kyllä pyyhkäsee pois kovasta pinnasta aika pienellä vaivalla, vs. kun se pääsee textiiliin kiinni niin siinähän on varsin jäpäkästi,

--- Lainaus päättyy ---

Eihän sinne hometta saa tulla.
Jos tulee, sisällä on liikaa kosteutta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View