rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: K-kaupan Wäiskin lihatiski ja muovikassi  (Luettu 10978 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:46
  • Autossa on pyörät
Vs: K-kaupan Wäiskin lihatiski ja muovikassi
« Vastaus #15 : 26.08.2015 kello on 21:46 »
Niin no, miten sen nyt ottaa...

Minä ostan Lidlistä, kun olen niin nuuka. Oluttiskiltä otan tyhjän pahvilaatikon ja kerään siihen sapuskat ym. Muovikassia en sieltä osta. Pahvilaatikoista saa uusiokäytettyä vielä säilytyslaatikoita. Huonommat sitten pahvinkeräykseen.

Mitä tulee tuohon lihatiskiin, niin enpä tiedä. Nuoruudessani olin K-kaupassa tsupparina ja tuli nähtyä kaikenlaista siellä tiskin takana. Jauhelihan valmistus varsinkin oli mielenkiintoista. Yleensä se jauhettiin siitä, ei niin parhaasta lihasta.
Taannoin kaupat jäivät kiinni siitä, kun pakatuista kaloista oli mennyt päiväykset umpeen. Pakkaukset avattiin ja myytiin ah niin tuoreina kalatiskillä. Mitenkähän mahtaa olla lihatuotteiden kanssa. Sieltä monesti mennään, mistä aita on matalin.
No eipä ne umpiossakaan paremmaksi muutu ....  ;D
Mut olette ilmeisesti asuneet lähekkäin , sinä töissä ja Alan ostajana  :o

No niin. Muovipakkaus vastaan lihatiski.

Luotettava lihatiski vie voiton, mutta sellainenkin kauppa on valitettavasti ollut aikanaan minulla lähikauppana, josta ei uskaltanut ostaa lihatiskistä mitään ja jossa maito maistui pilaantuneelta jo ennen viimeistä käyttöpäivää. Kauppias säästi juopotellakseen, ja pisti kylmäkoneet kiinni kaupan sulkeuduttua. Mahdollisesti marinoi vanhentuneet lihat tiskiin. Harvinainen tapaus varmasti, mutta kismitti silloin. Jonkun pohjoisen kaupungin lähiössä

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:50
« Vastaus #16 : 26.08.2015 kello on 22:15 »
Sitä tämä joskus tuppaa olemaan, T-Cat.

Minulla on kauppakori jonka ostin Oulun torilta aikoinaan -90 luvun alussa. Tänne muutettiin -96, edelleen sama kori käytössä kauppareissuilla, minä hoidan meidän taloudessa kaupassa käynnit. Lapsuuden tuttu myyjä elintarv. ei kun alkomahoolikaupassa muistuttaa jos ei ole kori mukana, ei sillä että ostaisin korikaupalla väkeviä al-kosta vaan kun en aina osta ruokaa samassa kiinteistössä olevasta ruoka-kaupasta niin pääsee mainitsemaan. :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:17
« Vastaus #17 : 26.08.2015 kello on 22:30 »
No eipä ne umpiossakaan paremmaksi muutu ....  ;D
Mut olette ilmeisesti asuneet lähekkäin , sinä töissä ja Alan ostajana  :o
Nih...varmaan näitä kauppoja ollut. Siitä vain lihatiskille tuoretta lihaa ostamaan.

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013031816778849_ru.shtml

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #18 : 27.08.2015 kello on 03:24 »
Mites te kestokassien käyttäjät hoitelette roskat keittiöstä pihan roska-astiaan? Me käytetään siinä niitä kaupan ostoskasseja, jotka on vahvoja ja sopii just passelisti keittiön roskikseen.
Hedelmäpussit taas sopii vessanroskikseen niin autossa kuin kotonakin. Ja eväiden kuljettamiseen töihin. Ja avatun kinkkurasian suojaamiseen. Niitä käytetään moneen kertaan, kunnes vihdoin päätyvät vessanroskikseksi!

Espanjassa käytetään niitä noin euron maksavia kestokassseja. Olen mä niitä ostanut Suomestakin, kun on sattunut eteen joku vastustamaton kuosi. Vallilaa. Pikku Myy.  :laugh:
No, niiden kassien ongelma on se, että ensin ne unohtuu kämpille. Ellei ne ole just oven edessä. Ja sitten: ellei sinne ruokakauppaan painuta ihan ekaksi, niin että niitä pitäisi suunnilleen sylissä matkan ajan, ne jää autoon. Välillä juoksutan Pasin hakeen niitä autosta, jos matka kassalta ei ole hirveän pitkä. Usein ostetaan uusi. Arvatkaa, onko meillä kattava valikoima ostoskasseja?  :laugh:

Ai niin. Meidän alueen jätehuolto on raportoinut ongelmista biohajoavien pussien kanssa. Ainakin biojätteen käsittelyssä. Venyvänä materiaalina se jää joihinkin metallijuttuihin kiinni ja koko systeemi menee jumiin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:17
« Vastaus #19 : 27.08.2015 kello on 06:15 »
^
Muovipusiien taittelu kolmion malliseksi on mulla jo verissä...

Kulkee helposti mukana. Kasseja on taiteltuna mm. auton hanskalokerossa, sivutaskuissa ja sopii suhteellisen hyvin jopa takin taskuun. Tällä viisiin on useimmiten kassi kierrossa mukana.

https://www.youtube.com/watch?v=DXAs2N1hmsc

Kaupan muovikassi kiertää aina myös roskapussina loppusijoitukseen.
Loppusijoituspaikka on kaiketi jossain tuolla...tai ainakin välivarasto.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyynenmeren_j%C3%A4tepy%C3%B6rre

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #20 : 27.08.2015 kello on 06:49 »
Ostetut jätemuovikassit ovat edullisempia kuin kassalta napatut. Näitä käytämme sekajätteille pääasiallisesti, Joskus noita em. hedelmapusseja, jos ovat säilyneet ehjinä, sillä osa niistä on hyvin ohuita ja heikkoja.

Biohajoavat pussit eivät kompostoidu (riittävän nopeasti) kompostorissamme, joten biojätesangon tyhjennetty ja haiseva pussi menee sekajätepussiin ja heti tienvarteen jäteastiaan.

Kauppakassin muistaa ottaa mukaan ruokakauppaan lähtiessä, mutta ostoslista unohtuu usein kotiin tai sitten lompakko.  ;D
Pikkuostokselle menen lähimpään kauppaan reppu selässä koiran lenkityksen yhteydessä. Koira pyörätelineeseen. Koira on mukana myös autolla käydessä ja viihtyy hyvin takapoksissa seuraten ihmisiä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:46
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #21 : 27.08.2015 kello on 08:00 »
Nih...varmaan näitä kauppoja ollut. Siitä vain lihatiskille tuoretta lihaa ostamaan.

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013031816778849_ru.shtml
Voinen kertoa : Mikäli käyttämissämme kaupoissa lihatiskillä käyttäydyttäisiin ajatuksiesi mukaisesti. Sana kulkisi.  ;)
Ei sellaiselle nykyaikana ole tarvetta eikä mahdollisuutta. Ehkä teillä oli, täällä ei.

Roskapusseina käytämme vain siihen tarkoitukseen tehtyjä. Bioroskiksen vuoraan hesareilla ja silloin ei tarvita mitään pussia vaan sisältö hesareineen "Molokin kitaan"
Meillä on eri tuotteille omansa taloyhtiössä ja firmasta vien aina Sorttiasemalle elektroniikkaromut , ei siis bussipysäkille eikä sekajätteen sekaan. Ihan siis omilla bensoilla vien eikä harmita lainkaan  :D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #22 : 27.08.2015 kello on 20:35 »
"Josko minä kertoisin, meinaan kun olen ennen ollut", lausui eräs luutnantti aikoinaan.

Kappas vaan. Eräs vänrikkikin lausui samoin.  ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #23 : 27.08.2015 kello on 20:40 »
No Roskis, sattuuhan sitä!  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #24 : 27.08.2015 kello on 20:51 »
Uudelleen, ja oikein.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #25 : 27.08.2015 kello on 20:57 »
Tyhjiöpakkauksissa ja erilaisissa marinaadeissa oleva liha on -30% alennuksessa sopivan hintaista ja viimeisenä käyttöpäivänä varmasti tarpeeksi mureaa ja paistoajasta voi vähentää ainakin 15% ja on hyvää.
Siksi ostan niitä ja sen vuoksi meillä on pakastimet täynnä ruokaa joten ei kauppojen tarvitsisi olla auki kuin viitenä päivänä viikossa keskellä päivää.
Nuo eineiden käyttäjät eivät tietysti pärjäisi kolmioleipineen ja salaattibaareineen kun eivät osaa muutaman päivän muonia kotonaan pitää .
Muovikassit kun kiellettäisiin niin ei siinä pitkään menisi kun porukat oppisi kassin mukaan ottaa.
Apteekistakin kun hakee morttelin kokoisen lääkepakkauksen niin myyjä laittaa se lompakon kokoiseen mainosmuovipussiin . Käsittämätöntä.
Se muovijätelautta Tyynellämerellä on jo kilometrien paksuinen ja näkyy avaruuteen  :o