Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Homeinen asuntoauto
eura665:
Mielenkiintoisia nämä auton arvon pohdinnat. Minä ajattelen niin että auton rahallinen arvo on se jonka siitä saa myymällä pois. Ei se mitä siitä saa vaihdossa tai kamelinkaupassa. Viikonmyyntiajalla se jo määrittyy se auton arvo. Pyytää saa ja tuurilla typerä maksaa liikaa, vaan ostaja on usein hintatietoinen.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: eura665 - 22.08.2015 kello on 19:44 ---Minä ajattelen niin että auton rahallinen arvo on se jonka siitä saa myymällä pois.
--- Lainaus päättyy ---
Aivan oikea ajattelutapa mutta näin teoreettisella tasolla hankala verrata eri autoja mutta tuo että käyt tarjoamassa autoa eri liikkeissä vaihdokkina ja samanhintaiseen uuteen autoon näet mitä "alan ammattilaiset" ovat mieltä autostasi.
Se oman auton/moottoripyörän tahi minkään muun ajoneuvon myyminen kun ei ole itsellä ollut ikinä vaihtoehtona siksi siitä "oikeasta jälleenmyyntiarvost a" ei ole tietoa muuten kuin vain liikkeiden myötä.
Ja ainahan voi siitä vaihtohinnasta pudottaa 5000 - 7000 euroa niin eikö se siinä ole se mitä yksityinen ehkä autosta saattaisi maksaa ? Sellaiset 15 % kun pudottaa siitä liikkeen tarjoamasta vaihtohinnasta, niin ollaan aika lähellä siinä mitä sen auton hinta on yksityisillä markkinoilla, siis sillä hinnalla jolla auto kyllä lähtee pihasta aika nopeasti. Thumb
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 22.08.2015 kello on 16:36 ---Adria lienee sitten matkailuautojen Toyota. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Ja Burgmann maxi-skoottereissa? :P
Itselläkin oli tuollainen 400cc jokunen vuosi sitten ja itse sain mopesta vaihdossa sen mitä siitä maksoinkin = arvoalenema 2v aikana oli siis nolla ??? Ja mitä olen tuon jälkeen tuon yksilön historiaa seurannut nettimotossa, on meinaan aika usein tuo "kiertopalkinto" myynnissä :D niin eipä ole tuo hinta juuri vieläkään tippunut, vaikka mittarilukema onkin lähes 2x siitä mitä tuo minulta pois lähti - ja tästä on sentään jo 5v kun tuon pois myin :o
Aakku:
^
No jaa....
Minä ostin aikoinaan liikkeestä Sprite Alpine 400 hintaan 500 Mk. Yli kymmenen vuoden jälkeen möin sen 1000 Mk hintaan.
Alan:
Vähän taas lähtenyt pohdinta käsistä, aiheeseen nähden. :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta