rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Homeinen asuntoauto  (Luettu 19187 kertaa)

  • Vieras
  • Homeinen asuntoauto
    « : 20.08.2015 kello on 05:44 »
    Alla linkki kokemaani kaupankäyntiin Best Caravan Oy:ssä. Haluan jakaa kokemusta koska autoa myydään jälleen liikkeen toimesta ja epäilen että korjausta ja homeen poistoa ei ole suoritettu asianmukaisesti.

    http://homeautontarina.blogspot.fi

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:38
    • Epsoo
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #1 : 20.08.2015 kello on 08:03 »
    Tästä tapauksesta on keskustelua myös täällä: http://karavaanari.org/index.php/topic,12729.msg279864.html#msg279864

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 19:38
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #2 : 20.08.2015 kello on 08:55 »
    "Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta" jos ajattelee mahdollisia ostajaehdokkaita niin ihan rekisterinumeron lisääminen keskusteluun mahdollinen merkki ja mallimerkintä voisi auttaa. Ajattelen vain jos olisin potentiaalisen ostajan kengissä, niin nuo ehkä ymmärtäisin googlettaakin ja ei varmasti haittaisi jos nämä löytäisin. Itse en näistä niin paljon ymmärrä, että tietäisin saako tästä osaavissa käsissä vielä käytettävän kulkineen, mutta varmasti olisi kaikkien edun mukaista että osapuolet ovat selvillä tilanteesta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:23.05.2024 kello on 13:58
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #3 : 20.08.2015 kello on 08:59 »
    Kun tuo pyyntihinta olisi hieman pienempi, menisin tinkaamaan itselleni siitä auton. Vikoineen kaikkine päivineen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 19:38
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #4 : 20.08.2015 kello on 09:09 »
    Niin tuota minäkin ajattelin, että kyllä tuosta joku voi vielä ihan itselleen kelvollisen osata korjatakin. Minä en varmasti ole se henkilö, koska peukalo on sen verran keskellä kämmentä. Mutta nimenomaan olisi toivottavaa, ettei joku menisi ostamaan tuota ensimmäisenä autonaan ja luulisi saavansa tehtyä vuosisadan kaupat ja sitten selviää että auto on homeessa ja Best Caravan on keksinyt myydä auton siinä kunnossa kun se on, tai siellä lukee pikkupräntillä että "korjattavaksi" tai "varaosiksi" tai jotain muuta millä seuraavalla kerralla aikovat livetä vastuusta. Tällä saadaan vaan yksi harrastuksesta kiinostunut muihin harrastuksiin ja levittämään asuntoautojen mainetta, että kaikki ne on homeessa jne.

    Eihän tilanne luonnollisesti Best Caravanille mikään mukava ole, mutta siellä nyt pitäisi tunnustaa tosiasiat, että tästä kaupasta tuli takkiin. IMHO Auto kannattaisi joko myydä jollekin projektiksi joka ymmärtäisi mitä tekee tai sitten itse laittaa se kuntoon ja myydä sitten eteenpäin. Ja tuolloinkin kannattaisi tuoda kaikki käänteet rehellisesti esille ja kertoa miten ongelmat on ratkaistu ja esittää siitä ostajaehdokkaalle dokumentit.Yrittämä llä tehdä tuosta nyt mahdollisimman paljon rahaa tekevät hallaa vaan koko alalle ja varsinkin itselleen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #5 : 20.08.2015 kello on 09:53 »
    Alla linkki kokemaani kaupankäyntiin Best Caravan Oy:ssä. Haluan jakaa kokemusta koska autoa myydään jälleen liikkeen toimesta ja epäilen että korjausta ja homeen poistoa ei ole suoritettu asianmukaisesti.

    http://homeautontarina.blogspot.fi

    Mites muuten on päivittäinen elämä sujunut, tuon kokemuksen jälkeen? Luin noista sydänoireista ja tiedän että homeet myös tekevät rytmihäiriöitä ym. Onko vointi parantunut tuosta?
    Veikkaan että on ehkä ollut lääkäreiden kanssa vääntöä oireiden alkuperästä. Kokemuksesta tiedän miten kierrellään asioita, kun pelätään korvausvelvollisuut ta ja todistelua terveydenmenetykses tä. Meillä sairastui vakavasti nuorin lapsi päiväkodissa 4-5 v sitten ja myös koulussa ilmaantui oireet rajuina. Sellaista jeesustelua en ole koskaan ammattittason kunnanlääkäreillä, kiinteistöammattila isilla ja kuntasektorin johtohenkilöillä nähnyt mitä tuli vuosien aikana koettua. Suomi on sinänsä ihmisluonteiden suhteen kesy maa, että täällä oletetaan otettavan  kaikki vastaan mitä silmille heitetään.Salaillaa n ja sumutellaan. Sitten kun joku oikein perehtyy asioihin (pakko kun on kun asiat tulee ns. "puun takaa") ja alkaa tutkimaan ja vaikuttamaan, sitä onkin yllättäen iso kivi reessä. Mitään ihmisoikeuksia ei vaikuta olevan sen puoleen lapsella kuin hänen terveydellistä etuaan ajavalla aikuisellakaan.Sair auden hoito ja varsinkin erikoissairauspuoli on surkeammalla tasolla kuin annetaan olettaa. Liian pitkään "kattellaan viikko, kattellaan kuukausi" tyyliä, kokeillaan rohtoja, eikä tutkita syvemmin, sen sijaan että tartutaan tuumasta kunnolla toimeen. Mutta tämä on vain yksi näkökulma, ehkä offtopic. Liippasi tuo aihe kuitenniin sen verran likeltä. :-X

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #6 : 20.08.2015 kello on 10:00 »
    "Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta" jos ajattelee mahdollisia ostajaehdokkaita niin ihan rekisterinumeron lisääminen keskusteluun mahdollinen merkki ja mallimerkintä voisi auttaa.

    Concorde I 800, Mercedes-Benz 2.9, 1999. Rekkari ZII-639 (kiitos Hitec) ja ei noita mahda Suomessa montaa olla.

    http://www.nettikaravaani.com/concorde/i-800/1441116
    « Viimeksi muokattu: 20.08.2015 kello on 10:22 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:31
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #7 : 20.08.2015 kello on 10:15 »
    Oiskos tuosta hyötyä 8)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:15
    • Eye never sleep
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #8 : 20.08.2015 kello on 11:04 »
    Kysäisin piruuttani onko autoon tehty korikorjauksia niin vastasivat että Auto on koriltaan ehjä. Välipohjan väliseinälevyjä osa vaihdettu. :-X

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 19:38
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #9 : 20.08.2015 kello on 11:51 »
    Kysäisin piruuttani onko autoon tehty korikorjauksia niin vastasivat että Auto on koriltaan ehjä. Välipohjan väliseinälevyjä osa vaihdettu. :-X

    Suora lainaus nettikaravaanin myynti-ilmoituksesta

    Lainaus käyttäjältä: *****
    Auto Mersu-alustalla laatua arvostavalle!

    Eli oikein huutomerkeillä. Antaa kyllä varsin huonon kuvan asuntoautokappiaist a. Miksi ihmeessä kukaan maksaa myyjien katteita, jos siellä on moraali tällä tasolla? Tämähän on juuri se mistä syystä jotkut ostavat mieluummin kaupasta kuin yksityiseltä. Eli se olettamus, että vastapuoli tietää autoista enemmän eivätkä nyt ainakaan tietoisesti huijaa. Jos yrityksen arvot ovat tällaiset niin en aijo itse ainakaan seuraavaakaan autoa ostaa liikkeestä vaan mieluumin yksityiseltä. Jos riskit on samat, niin miksi maksaa enempää?

    Kyllä nyt olisi Best Caravanilla vakavan toimintamallien tutkiskelun paikka. Kyllähän tämä olisi pitänyt nyt viimeistään tajuta, että tästä autosta tuli nyt turskaa ja pistää auto kiertoon jollakin tavalla, josta ei jää uudellekaan ostajalle p*ska fiilis eikä varsinkaan täysin sivulliset huutele netissä tästä asiasta, kuten nyt itse tässä teen. Itse oikein paikkakuntalaisena olen usein tuolla käynyt autoja katselemassa ja ainakin aikaisemmin kun olin ostoaikeissa, olisi tuo ollut oikein miellyttävä paikka tehdä kauppaa. Nyt tuskin uskaltaisin enää kokeilla onneani tuolla, jos joskus auton päätän vaihtaa. 

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #10 : 20.08.2015 kello on 21:41 »
    Tuota, täällä kirjoitetaan tuosta autosta paljon. Mahtaako kirjoittajista suurikin osa tietää tuon auton nykykunnon? Minulla ei ole mitään tekemistä ko liikeeen kanssa, ei edes asiakkaana. Mutta jotenkin minusta tuntuu että suurin osa kirjoittajista ei ole käynyt katsomassa autoa onko se vielä viallinen vai ei.
    Aitohan voi olla edelleen samassa kunnossa kuin aikaisemminkin tai sitten se on korjauttu. Minä en tiedä mutta jotenkin tuntuu ettei kaikki kirjoittajatkaan...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #11 : 20.08.2015 kello on 22:14 »
    En ole käynyt katsomassa, mutta ei tuossa autossa olevia vikoja noin pikaisesti ole korjattu.

    On erittäin tärkeää, että tieto ongelmista menee mahdolliselle ostajakandidaatille, kun myyjä salaa asian ja myy autoa "käypään" ehjän hintaan. Asia korostuu, kun tämä sattumalta oli jo toinen käpy ko. firmalle. Ja muustakin syystä.

    Pieni juttu kaupalle, valtava tavalliselle ostajalle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:54
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #12 : 20.08.2015 kello on 22:25 »
    Mulle on sama, missä kunnossa auto on....

    Totuus ei aina selviä myyjän ja ostajan selvityksissä ja mielipiteissä. Oikeuden päätös on kuitenkin minusta ratkaiseva ja se kertonee aika pitkälle tuon autokaupan toiminnasta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #13 : 20.08.2015 kello on 22:25 »
    Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.

    Oho taisin hypätä muutaman varpaalle nyt pahemman kerran, ei se mitään mulla on turvakengät jalassa. Eikä oo mitään suhteita myyjään eikä edelliseenkään omistajaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:23.05.2024 kello on 13:58
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Homeinen asuntoauto
    « Vastaus #14 : 20.08.2015 kello on 22:33 »
    Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.


    Kulkimen historiassa kaikki kusettaa vuorollaan toisiaan, ja sitten kun auto lähtee liikkeestä, liike saa kaiken paskan niskaansa.     ...Se ken on myyntiketjussa syytön, ottakoon kiven kouraansa...