Tekniikkakeskustelut > Projektit
Mätä Piccolo projekti.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: velnum - 2.10.2015 kello on 11:42 ---Ensin vaihtasin ton alusta vanerin kokonaan . Tilalle vesivaneri 18mm- 25 mm pohjapuolen alustamassa käsittely ennen kiintystä telalla reilusti. Sen jälkeen Haponkestävät rosteri pulteilla pulttaisin kiinni . Sen pälle Finnfoam 25mm tai 35mm ja liimalla kiinni molemminpuolin lopuksi 10mm koivuvaneri. Kun tehdään suomen oloihin matkailuauto lämpöeristeet aivan ehdoton pohjaan. Tiedän kun olen itse rakentanut Lcm 566 matkailuauton uusiksi. :D
--- Lainaus päättyy ---
Eipä taida sulla olla painot ongelma? :o
Vai onko vaan isot varmuuskertoimet? ;D
kankuu:
Joo nyt on melko tuhdin kuuloista!
Koivua en ainakaan viitsi laittaa kun tahtoo jo varstossa ottaa pilkut päälle parissa päivässä, mutta tuota havua mietin, jos sen vielä jollain puunsuojalla käsittelis.
Eli omat ajatukset oli joko 6,5mm vesivaneri tai 9mm havu pohjalle. Sitten 40mm eristettä ja tietty runkopuut ja päälle 9mm havu.
reiska14:
Tervamaali voisi olla parempi, kun (pahalle)haiseva/myrkyllinen puunsuoja.
Alan:
Puuvenepuolelta voisi kysellä käsittelystä, jos laittaa käsittelettömän vanerin. Ite en enää muista niitä tärpättien sekoitussuhteita. http://www.puuvene.net/keskustelu/
Paljonkohan lienee painonlisä tuossa Velun rakenteessa? On ainakin luja ja lämmin, mutta rakennuspuolen pohjalta arvelisin, että ohuemmat vaneritkin riittää.
velnum:
Totakai voi laittaa ohuemmasta , mutta kannattaa oikeasti se kostunnut entinen pohjavaneri poistaa alta. Erikoisvesivaneri pohjalle ja eristeet poppelivaneri päälle jos sellaista saat hankittua . Lcm matkailuautossa oli käsitelty pohjavaneri 13-16mm ja tehtaanlaittama eriste 25mm ja 4-7mm poppeli lopuksi.
talvella tosi kylmä silti :) Tosin eristeen paksuus ratkaisee. Kylmä siltoja kannattaa vältää , siksi mahdolisiman isoina kokonaisuuksina
lähtisin tekemään .Mieli pide eroja varmasti toteutuksessa löytyy.
Todelliset painot tulee kaikista tavaroista mitä kannat autoon.Minulla esimerk 2 lavaa kaljaa ja rouvan 3kg läskisoosi pannu :D
Keranikin saa hyvän keskustelu härdellin aikaan. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta