Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Uretaanieristeiden suhtautuminen veteen, miten käyttäytyvät?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: seijantie - 12.08.2015 kello on 20:24 ---Minä koen kärsineeni noiden ylistävien lausuntojen johdosta useamman kymppitonnin vahingon kun näiden mainospuheiden perusteella hankin uuden solkun.Jouduin vaihtamaan sen ennenkuin se kaikki ominaisuutensa ehti minulle paljastaa hel....n kalliiseen vaihtovaunun jotta solkusta olis edes sinnepäin saanut vaihdossa.
--- Lainaus päättyy ---
Asiahan ei mulle kuulu, mutta ylempi vai alempi pitää paikkansa ? Molemmat sinun sanomiasi.
--- Lainaus käyttäjältä: seijantie - 4.08.2015 kello on 09:27 ---Olen pari vaunua vaihtanut uusiin noin viisivuotiaina joten tiedän aika tarkkaan paljonko ne nostivat hintaa.Siksi olen muutaman kerran pyöritellyt päätäni katsellessani kymmenvuotiaan vaunun pyyntihintaa ja miettimällä että 40te solkkua kannattaa pitää 10v koska siitä saa vaihdossa saman kuin 5v ikäisestäkin.
--- Lainaus päättyy ---
pamaus:
Itse asiasissa tuo jälkimmäinen lausunto pitää mielestäni paikkansa aika monen muunkin merkin kohdalla.
Kyllä suurimmat iskut otetaan vastaan 3-4 vuoden aikana.
seijantie:
Molemmat lausumat pitävät paikkansa.Solkkua ei vaan voinut pitää yhtään kauempaa koska viat ja niiden korjaus olisivat olleet akuuteja lähi aikoina..
Rauno:
Caravaning lehdestä löyty tommonen juttu seinä rakenteista.
http://www.caravaning.de/aktuell/aufbautechnik-bei-caravans-waende-wie-eine-zweite-haut-materialien-verbindungen-schichtarbeit-6566070.html
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Rauno - 13.08.2015 kello on 15:59 ---Caravaning lehdestä löyty tommonen juttu seinä rakenteista.
http://www.caravaning.de/aktuell/aufbautechnik-bei-caravans-waende-wie-eine-zweite-haut-materialien-verbindungen-schichtarbeit-6566070.html
--- Lainaus päättyy ---
Lyhyesti jutussa mainitaan että tavanomainen kori jossa on alumiini pinta ja styroksipuurunko löytyy Hobbysta Fendista ja Knaussita.
Uudenlaisissa rakenteissa puiset rimat ovat lähes kokonaan tai kokonaan korvattu muovimateriaaleilla .
Esim LMC on käyttää uusissa asuntovaunuissa LLT tekniikkaa jossa katto ja seinät on tehty Foam (XPS) ja puurimat korvattu Polyuretaanilla(PU)
Foam (XPS) rakenteen edut ovat ilmeiset. Foam on hyvin jäykkää, eikä se tarvitse välttämättä puu-ristikkorunkoa ympärilleen. Lisäksi Foam(XPS) ei ime juurikaan kosteutta, kuten päinvastoin styrox (EPS), joka varastoi vettä ja kosteuttaa myös ympäristön, kuten puurimat.
Puurimojen mätänevät kostuessa ja heikentävät asuntovaunun runkoa. Korjaus on hankalaa ja maksaa paljon.
Pitää kuitenkin muistaa, että puu ja styrox on kestävä rakennelma ja puu on uusiutuva luonnonmateriaali, jota on helppo ja halpa käsitellä jne.
Juttu noin niinkuin pääpiirteissään.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta