Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Puoli-integroidut korimallit

(1/7) > >>

thy:
Aloitteleva höpöttelijä kyselee lisää tyhmyyksiä :)

Onkohan jossain helposti noita eri pohjamalleja mitä eri valmistajilta on selattavissa. Tuntuu olevan aika hidasta touhua kliksutella nettikaravaanista myynti-ilmotuksia ja ihmetellä, että minkäslainen pohjaratkaisu tässä härvelissä on.

Jonkinlainen mielikuva alkaa hahmottumaan mitä haluaisi autolta. Eli vuode/vuoteet aina valmiina takaosassa autoa. Joko erilliset vuoteet 2:lle tai parivuode, molempia ratkaisuja olen nähnyt. Tätä nyt aika nopea katsoa oven sijainnista myynti-ilmotuksista. Mutta muuten sisustusvaihtoehtoi hin en ole keksinyt nopeata tapaa selata, ainoastaan ilmoitus kerrallaan ja siltikään ei ne päähän jää vaan seuraava on katsottava myös :)

Alustoina näkyy olevan 20-25ke hintaluokassa Fiattia, Fordia ja Renaulttia, onko niistä jotain erityistä tiedettävää? Haulla ettiskelin ja renaulttiakin oli lähinnä kehuttu, Fiatissa nyt toki jotain pientä Fiiatti maista temppuilua. Fordista en juuri ole vielä lukenut mistään. Fordeista taitaa tarvita olla aika uusi, että vaihdekeppi siirtyy lattialta vähän ylemmäksi, oisko jotain 2007 tienoita?

kimi:
Tuo 2007-> Fordin alusta mielyttää minua ulkonäöllisesti. Jotenkin vaan on onnistuttu tekemään hyvännäköinen keula.

Onko sillä vaihdekepin sijainnilla suurikin merkitys sinulle? ei se siinä lattiassakaan ole tiellä ja rakenne on sikäli hyvä että keppi menee suoraan laatikkoon ilman niveliä matkalla, takavetoisessa siis.

Fordista ei nyt minulla ainakaan ole pahaa sanottavaa. Vaimolla ollut Transit siitä asti kun Mersu toi Sprintterit markkinoille, niissä ei löytynyt sopivaa tavaratilaa ja merkki vaihtui Fordiin.
Ei niissä ongelmia ole ollut ja nyt kesällä oli muutaman viikon käytössä jakeluautona käytetty yli 500 000 ajettu joka toimi hyvin. Auto ollut tutulla uudesta asti ja tiedän ettei sillä mitään isoa ole tehty.

Meillä asuntoautossa (Ford 2002) on kilometrejä taulussa 273 000 ja hyvin käy ja kukkuu. Normi kuluvia osia siihen on vaihdettu ja huollettu säännöllisesti.

Mitä sisustamiseen tulee niin liikkeitä kiertämällä ja nettiä selaamalla ne löytää. En minä ainakaan ole keksinyt tapaa oikaista.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  3.08.2015     kello on 11:49 ---Tuo 2007-> Fordin alusta mielyttää minua ulkonäöllisesti. Jotenkin vaan on onnistuttu tekemään hyvännäköinen keula.

Onko sillä vaihdekepin sijainnilla suurikin merkitys sinulle? ei se siinä lattiassakaan ole tiellä

--- Lainaus päättyy ---

Eikö ole mitään haittaa siitä vaihdekepistä kun kuskin jakkaran kääntää taakse pöytään päin, ei ole liikkumisen haittana jos haluaa liikkua edestä taakse ja toisinpäin ?

Juu, ulkonäkö on makukysymys, mulla taas tuo Ducaton keula ratkaisi v. 2007 messuilla että siinä se on.  ;D

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  3.08.2015     kello on 11:58 ---Eikö ole mitään haittaa siitä vaihdekepistä kun kuskin jakkaran kääntää taakse pöytään päin, ei ole liikkumisen haittana jos haluaa liikkua edestä taakse ja toisinpäin ?

Juu, ulkonäkö on makukysymys, mulla taas tuo Ducaton keula ratkaisi v. 2007 messuilla että siinä se on.  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Ei se minua haittaa ja muotoilu kuitenkin sellainen ettei ole tiellä, vaihdekeppi siis, käsijarrukahva ennemmin voi tehdä kuljettajan penkin kääntämisen hiukan hankalaksi jos se on vedetty ylös. Enkä nyt kauhean usein tuota tai apparin jakkaraa käännä, kahdestaan liikutaan ja pöytä tulee kiskoilla seinästä, lisäpala on olemassa seinän ja pöydän väliin sekään ei ole käytössä. Kun pöydän vetää ulos 30-40 cm kummallekin jää yli metrin levyinen sohva istumapaikaksi toinen pitkittäin toinen poikittain. Neljä siihen mahtuu noin syömään jos jatkopalan laittaa. 

88k5:
Niin, minustakin 2007:n (2006.5) keula on paras tähän astisista  :P - uusin tuo mieleen -70-luvun alun "sika-possu-ransun" (vain dslissä oli "kärsä", bensa versio oli "loiva v-keula").

Aika hyvin auton ulkoa voi päätellä jo sisusta-ratkaisut - kun on pidempää autoja katellut. Ikkunat, ovi, wc-luukku, takatallien luukut, kaasupullokotelon luukku paljastaa kaiken..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View