Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Cabby vuosihuolto ja kosteusmittaus.

<< < (4/15) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: seijantie -  2.08.2015     kello on 11:54 ---Tuohon seinä ja kattomateriaalin ynnä valmistusprosessiin perustan tuon epäilyni kosteusmittauksien tarpeellisuudesta.M iksi tehdä reikiä seiniin kun tiedetään materiaalin veden sietokyky.Juurikin noihin läpivienteihin ja ikkunoiden tiivisteihin kiinnittäisin huomioni ja sillä ja tiiviystakuulla ei ole yhteistä.Tiivistevu odot on mahdollista huomata ja kosteuden tiivistyminen ikkunoihin kertoo ettei tuuletus jostain syystä toimi.Mutta kannattaako turhaksi kokemaansa kosteusmittausta teettää kun silmä on paras mittari?Onko noissa yleensäkään kosteus vaurioita seinissä tai katossa?

--- Lainaus päättyy ---
Jos uskoo ettei takuun alaisia ongelmia tule, ei tiiviystakuuta tarttee pitää voimassa. 
Jos taas tulee, viidensadan säästöllä hommaa itselle tuhansien kulut.

seppoko:
Täytyyhän tehtaan tiiveystakuun koskea läpivientien ja luukkujenkin tiiviztykset.  Minulla ainakin yhden Burstnerin luukun ympäriltä löytyi kosteutta ja takuuseen korjattiin. Ei kosteusmittauksiin tarvitse reikiä tehdä.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  2.08.2015     kello on 13:21 ---Täytyyhän tehtaan tiiveystakuun koskea läpivientien ja luukkujenkin tiiviztykset.  Minulla ainakin yhden Burstnerin luukun ympäriltä löytyi kosteutta ja takuuseen korjattiin. Ei kosteusmittauksiin tarvitse reikiä tehdä.

--- Lainaus päättyy ---

Kattaa kaikki vuodot. Velipojan Soliferissa oli jääkaapin kattoläpiviennissä vuoto kuusivuotiaana, ja kaikki meni takuuseen. Oli tehtaalla jäänyt puolisen senttiä butyylimassaa puuttumaan koko kierroksesta. Eikä ollut kosteutta näkynyt aiemmissa mittauksissa.

seijantie:
Kenelläkään org laisella ei sitten vuotavia cabbyja ole, jotta sais vastaväitteen kosteusmittaukselle?

Beedro:
Eipä ole minun Cabbyt vuotaneet. Henkilökohtaisesti en jättäisi tiiveystakuun vaatimia vuosimittauksia suorittamatta. Onhan se myytäessäkin parempi, että huoltokirjassa on tiiveystakuun kaikki leimat leimattuna.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View