rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mistä virta telkkarille ym.?  (Luettu 9669 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
« Vastaus #15 : 14.04.2012 kello on 15:33 »
Perho-Ukolle: Katsopas vaunujen myynti-ilmoituksia. Varusteena jääkaappi, liesi, (jonkinlainen) lämmitys... Oletkos ikinä nähnyt vaunua, jossa näitä ei olis. Kas kun ei varusteina luetella pyöriä ja vetokoukkua. Jotakin kun pitää itsestään selvänä, niin sitä ei tule kysyneeksi.
On nekin varusteena mutta vakiovarusteena Thumb

  • Vieras
  • Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #16 : 14.04.2012 kello on 16:09 »
    Älkää härnätkö.

    Jos joku kaipaa tietoa niin annetaan se mikä tiedetään.

    Erikseen on sitten nuo keskustelut missä
    pauhetaan jaskaa.

    Miltäs itsestänne tuntuis vastaavanlaisessa tilanteessa.
    Älkää vastatko tähän kysymykseen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #17 : 14.04.2012 kello on 16:12 »
    Ei ollut tarkoitus loukata ketään sorry Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
    • Autossa on pyörät
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #18 : 14.04.2012 kello on 16:40 »
    Miltäs itsestänne tuntuis vastaavanlaisessa tilanteessa.

    Sorry, oli pakko vastaa.
    Minulla ois tunne jotta joku pissinyt saappaaseen  :-[
    Mutta itse asiaan.
    Minä laittaisin/laitattaisin vaunuun , akun, kunnon akkulaturin kun se siellä oleva kärähtää 88% varmuudella, vedättäisin pari 12v pistoketta missä niitä tarvittaisiin. Ei kai kummempaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #19 : 14.04.2012 kello on 16:48 »
    Sorry, oli pakko vastaa.
    Minulla ois tunne jotta joku pissinyt saappaaseen  :-[
    Mutta itse asiaan.
    Minä laittaisin/laitattaisin vaunuun , akun, kunnon akkulaturin kun se siellä oleva kärähtää 88% varmuudella, vedättäisin pari 12v pistoketta missä niitä tarvittaisiin. Ei kai kummempaa.
    Sorry ei ollut pakko vasta,mutta kuuluu hyviin tapoihin pyytää anteksi jos on loukannut jotain.Siellä päin ei varmaan asiasta ole koskaan kuultukkaan ;DÄlä taas rupea vääntämään!!!

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #20 : 14.04.2012 kello on 16:52 »
     Sorry!! Minä vaikenen !!

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:34
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #21 : 14.04.2012 kello on 16:55 »
    Vaunu on Suomesta uutena ostettu ja minä nyt sen toinen omistaja. Mökkeilin lähes 20 vuotta, joten olen pudonnut "kehityksen" kelkasta. Luulin, että kaikki vaunut ovat ilman muuta itsenäisiä 12V:n suhteen, vaan ei: erääseenkin 200000 maksavaan matkailuautoon täytyy erikseen hankkia 12V-akkulaturipaketti. Vanhassa -89-Solikassa kaikki tämä oli hienosti valmiina. Viime vuonna myytiin yli 400 Hobbyä. Ajattelin, ettei ne kaikki voi olla väärässä.

    Mikä on vaunun vuosimalli? Onko kaapissa Dometic-muuntaja ( kermanvalkoinen, muovinen ), jossa sulakkeita tai paikka jossa nyt hyppylangat.
    Hobby vaunuissa ei ole akkua ja maahantuoja asentaa ne jos on tilattu. Akku siihen on helppo asentaa.
    Dometic muuntajan vieressä on ilmeisesti vaalea muovikotelo, isompi kuin A4, johon Dometikin johdot menee. Jos nämä löytyy niin ota isosta laatikosta kansi pois ja ota siitä valokuva, myös Dometikista niin kerron miten kytketään. Laturi kytketään tietysti suoraan akkuun.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.05.2024 kello on 06:54
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #22 : 14.04.2012 kello on 17:16 »
    Perho-Ukolle: Katsopas vaunujen myynti-ilmoituksia. Varusteena jääkaappi, liesi, (jonkinlainen) lämmitys... Oletkos ikinä nähnyt vaunua, jossa näitä ei olis. Kas kun ei varusteina luetella pyöriä ja vetokoukkua. Jotakin kun pitää itsestään selvänä, niin sitä ei tule kysyneeksi.

    Olen nähnyt, jopa omistanut vaunun jossa ei ollut alkujaan jääkaappia eikä lämmitystä. Vaunu oli Solifer Camping vm -68. Lämmittimenä käytimme lämpöpuhallinta ja jääkaapiksi sopi kolmenkymmenen litran jääkaappi, jota oli vuonna -81 vaikea löytää.

    Tämä siis vetorille

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #23 : 14.04.2012 kello on 17:30 »
    Olen nähnyt, jopa omistanut vaunun jossa ei ollut alkujaan jääkaappia eikä lämmitystä. Vaunu oli Solifer Camping vm -68. Lämmittimenä käytimme lämpöpuhallinta ja jääkaapiksi sopi kolmenkymmenen litran jääkaappi, jota oli vuonna -81 vaikea löytää.

    Tämä siis vetorille
    Toi on sitä oikeata karavaanari elämää ;) Ei tartte olla kaiken mailman hiluvitkumittia mukana :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
    • Autossa on pyörät
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #24 : 14.04.2012 kello on 19:28 »
    Olen nähnyt, jopa omistanut vaunun jossa ei ollut alkujaan jääkaappia eikä lämmitystä. Vaunu oli Solifer Camping vm -68. Lämmittimenä käytimme lämpöpuhallinta ja jääkaapiksi sopi kolmenkymmenen litran jääkaappi, jota oli vuonna -81 vaikea löytää.

    Tämä siis vetorille
    Oli mullakin Ace Ambassador 1967 , sisänurkissa oli huurre -3 asteen ulkolämpötilassa.
    Mutta sehän ei tarkoita että nykyvaunuissa pitäisi olla samalla tavalla ???.
    Taisi nuo mukavuudet olla autoissa ja kotonakin eri tasoa siihen aikaan.  8)

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.07.2019 kello on 11:08
    Vs: Mistä virta telkkarille ym.?
    « Vastaus #25 : 15.04.2012 kello on 19:06 »
    Kiitos paljon neuvoista. Kyllä niistä sai seulottua sopivan ratkaisun. Erityiskiitos mjo 33400:lle, joka lupasi konkreettista apuakin. Palataan asiaan, jos on tarve.
    Jos joku loukkaantuu karavaanareiden huulenheitosta, on väärässä porukassa.
    « Viimeksi muokattu: 15.04.2012 kello on 19:13 »