Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Aurinkokenno, siirrettävä retkimalli

<< < (6/19) > >>

Teukka-74:
Onko ihan paksut mustat pilvet taivaalla? Jos on niin ei sieltä enempää tule. Ohuemmalla, poutapilvellä
tulee huomattavasti enemmän. Näin minulla , joskin kennot on vaakassa mutta 210W.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir -  1.08.2015     kello on 15:56 ---No nih lauantai humöörit sikseen.
Vähän olen huolissani tästä tehosta, päivä on tietysti pilvinen, mutta tämän mukaan tuosta tulisi noin 5% maksimitehosta talteen, ja se on kyllä aika vähän.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
muistatko kun joku epäili virran riittävyyttä kaikkeen mitä aijoit käyttää?
eli paneelien maksimi teho joka ilmotetaan on suomess aika harvoin käyetävissä....

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Rölli -  1.08.2015     kello on 18:52 ---muistatko kun joku epäili virran riittävyyttä kaikkeen mitä aijoit käyttää?
eli paneelien maksimi teho joka ilmotetaan on suomess aika harvoin käyetävissä....

--- Lainaus päättyy ---

Muistanpa oikein hyvin ;)
Tuossa vieressä on 120 sivuinen ketju, jossa kaikki akut täyttyy jo ennen auringonnousua. :D. Aloin jo itsekin uskoa että tässä olisi jotain kehitystä tapahtunut. Hinnat on kyllä romahtaneet.

Tämän pilvisen poutapäivän tuotto 100W kennoilla ja Victron mppt säätimellä jää reilusti alle 10Ah.
Oletteko sitä mieltä että on ihan mahdollinen tulos?
Aurinkoa Victroni ei vielä nähnyt, etten tarkkaan tiedä mihin verrata.

Teukka-74:
Kyllä minusta tuo tulos on realistinen.Mitä olen omaa mittariani pilvisillä seurannut.
Kuten Rölli on opastanut, hentoinen pilviharso kyllä vain tehostaa latausta, hajoittaen
auringonsäteitä. Repesin kunnolla tuohon "kaikki akut täynnä ennen aamua" kommenttiin  :laugh: :laugh: :laugh:
Suomen kesä on lyhyt.

Jgahpir:
[quote author=Teukka-74 link=topic=14507.msg277331#msg277331 date=1438447601
Kuten Rölli on opastanut, hentoinen pilviharso kyllä vain tehostaa latausta, hajoittaen
auringonsäteitä.
[/quote]

Onko oikein mitattua tietoa, että pilviharsosta tulisi enemmän kuin suorasta auringonpaisteesta kennoon ?

Jos kennot on varjossa, tuo varmaan toimii juuri noin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View