Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Sähkökeskuksessa ongelma Niessmann Bischoff Clou vuosimalli 1989

<< < (2/5) > >>

Raksaus:
Ohessa nyt kuvia.

punainen iso vipu keskellä on se joka aina laukeaa.

E:jahas kaksi viimeistä sitten ylösalaisin. Pitää tutkailla onnistuuko Sampassa tuo kääntäminen jotenkin näppärästi.

jus66si:
http://www.clou-freunde.de/technik/ebl/551_2.htm

Onkohan joku tollanen kuvatus ::)

Raksaus:
Kyllähän tuossa näyttäisi malli täsmäävän ja lähdekin on sellainen että varmaankin pitänee paikkaansa. Tuosta en ihan turistisaksallani  vaqn taida selvitä. Ja sähkökaaviotkaan ei minua auta. Ehkä jos kaivan vanhat fysiikan kirjat niin voisin jotain tolkkua piireistä saada mutta näitä olen pyöritellyt ainoastaan teoriassa. Käytännössä en taida osata tehdä muuta kuin katsella tuota muuntajaa ja painella noita nappeja. Ruuvariin ei minun taidoillani taida olla mitään asiaa näissä sähköjutuissa.

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus -  9.07.2015     kello on 20:53 ---punainen iso vipu keskellä on se joka aina laukeaa.

--- Lainaus päättyy ---

Näyttää olevan vikavirtakytkin joka laukeaa.
Toden näköisesti jossakin laitteessa on maavuoto.
Nyt pitää ottaa irti kaikki 230V:n laitteet ja katsoa vieläkö laukeaa, jos laukeaa vika on laturissa tai jossakin pistorasiassa joka on kuumentunut ja hiiltynyt siten, että johtaa sähköä jännitejohtimesta maajohtimeen.

Elli laukea laitteet irrotettuna, niin laitteet yksitellen päälle ja kokeilu minkä laitteen kohdalla laukeaminen tapahtuu.
Mikäli kyseessä on shuko liitäntäjohto on liitynnän napaisuudella merkitys, toisinpäin kytkettäessä vuoto on maajohdon ja suojajohdon välillä jolloin laukeamista ei tapahdu, koska johtimet ovat lähes samassa potentiaalissa.
Pätevä sähkömies selvittänee tuon ongelman aika sujuvasti, maallikon ei kannata kytkentöihin puuttua, muuten kuin irrottamalla ja kytkemällä laitteita käyttöön.

mjo33400:
Eikös tuo vikavirtasuoja ole vain laturille?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View