Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Sähkökeskuksessa ongelma Niessmann Bischoff Clou vuosimalli 1989
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: tahko - 10.07.2015 kello on 22:07 ---Liitäntäjohto lienee tarkistettu ensimmäisenä?
--- Lainaus päättyy ---
Tämä jäi itseäni mietityttämään ja epäilykset kasvoivat kun satuin bongaamaan täällä Meri Caravanin ilmoitustaululla oikein ohjeet miten asunto pitäisi liittää. Minulla auton ukana tuli kaksi kappaletta adaptereita ja ohjeet että siihen vaan johto väliin. Johtona olen käyttänyt sellaista johtoa jonka minulle myymäri myi alunperin pihavaloja varten. Ip44 luokitus tuolla on. Siinä on siis schukot kummassakin päässä. Adapteri siis auton kylkeen tulevassa aina ja toisessa päässä riipuen rasiasta. Johto on muistaakseni kymmenen metriä pitkä. Varalla minulla on vielä tuollainen pidempi ulkokäyttöön tarkoitettu johtokela jos tuo johto ei riitä. Sitä olen käyttänyt kai ainoastaan kotipihassa kuitenkin.
Onko typerä aloittelija liikkeellä hengenvaarallisella varustuksella?
mjo33400:
Tässä vähän vinkkejä> http://www.schaudt-gmbh.de/de/service-support/service/faq.php Google-kääntäjää voi käyttää apuna.
mjo33400:
Nyt kun sain uuden kytkentäkuvan edustajalta niin huomasin, että kytkentä meneekin ulos laitteesta siis 230V, eli verkkojännite jakautuu laitteen kautta vaunuun. En nähnyt piirustuksessa pisteita mitkä yhdistää kytkennän. Uuden kytkentäkuvan saa sähköpostin kautta kun agropaatti kuvia ei voi liittää tänne ja minä en osaa muuttaa kuvaa.
K.E.V:
Aloita nyt sillä että hankit laillisen liitäntäjohdon
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 10.07.2015 kello on 23:26 ---
12 voltin järjestelmä muistaakseni toimii vaikka tuo vikavirtakytkin laukeaisi. Eli valot jatkaa kyllä palamista. Tuossa tuli vinkkiä, että laitteet yksitellen irti. Mistä ne tulee irrottaa? Tästä sähkökeskuksen päästä, vai itse laitteesta?
Sellainen typerä kysymys, että onko näitä varten erikoistuneita sähkömiehiä, vai ihan kaikki pätevät sähkömiehetkö käy?
--- Lainaus päättyy ---
Sähköt toimii akulla vaikka tuo vikavirtakytkin olisi lauennut, eli tilanne on sama kuin verkkojohto olisi irti auton kupeesta.
Kokeilussa laitteet irti pistorasioista.
Onko liityntä shukolla vai SFS-EN 60 309-2 mukaisella pistotulpalla ja kojepistokkeella ei ole merkitystä vikavirtakytkimen laukeamisen kannalta.
Vanhan tyyppistä normaalilla suojakosketinpistot ulpalla (sukotulpalla) varustettua liitäntäkaapelia ei suositella liitettäväksi adapterin avulla SFS-EN 60309-2 mukaiseen pistorasiaan, koska vanhan tyyppisen liitäntäkaapelin ja pistokytkimien pitkäaikaisen kuormituksen kestävyys ei ole riittävä.
Tuon ongelman pitäisi pystyä ratkaisemaan jokainen sähkömies joka ymmärtää vikavirtakytkimen toiminnan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta