Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Ajokortin korottaminen B -> BE, ajok. myönnetty ennen 2013. C:n voimassaolo?

<< < (3/4) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 -  9.07.2015     kello on 00:38 ---Eli ajokortti menee vanhaksi, mutta ei ajo-oikeus? Eli saat kyllä ajella, mutta homma on sama kun olisit hukannut korttisi?

--- Lainaus päättyy ---

Jotenkin noin, kielimuuri oli kohtalaisen korkea kun tuota ihmeteltiin sen puolalaisen poliisin kanssa. Sakkolappu oli sitten todella mielenkiintoinen ja siinä mainittiin mm. edesmenneiden vanhempieni nimet ja äidin tyttönimi.

99:
Eikös sitten kaikki kortit aina pitäisi vaihtaa kun layout muuttuu?

kimi:
Minusta on ainakin väärin se, että minun pitäisi maksaa kortista jossa samat tiedot mutta eri pohjalle painettu.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  9.07.2015     kello on 00:57 ---Minusta on ainakin väärin se, että minun pitäisi maksaa kortista jossa samat tiedot mutta eri pohjalle painettu.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan se väärin, mutta itse vaihdoin pahvisen ajokortin uuteen, kun virallinen henkkari vanheni. Henkilötodistus olisi pitänyt uusia jatkossa 5v välein ja uusi ajokortti kelpaa Suomessa henkilöllisyyden toistamiseen vuoteen 2033 - tai kunnes taas lakia muuttavat.

Aakku:
Ei se EU korttikaan aina niin tuttu juttu poliisille ole....

Euroopassa kuulemma suomalaiset rahtarit saavat sakot ja matka tyssää, jos ei ole ammattipätevyyskort tia mukana.
Ammattipätevyyden voimassaolosta on merkintä "95" ajokortissa, mutta poliisit eivät ymmärrä sitä merkintää.
Ainakin Ranskassa on matka tyssännyt tähän poliisien tietämyksen puutteeseen.
Tästä syystä meillä Trafikin on suositellut erillisen kortin hankkimista ulkomaille ajaville.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View