Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Karavaarin äänentoistolaitteet reissussa

<< < (7/19) > >>

retkeilijä:
Meillä on m-autossa autoradio ja antennin dipoli tuulilasissa. Stereopeli, balanssia on ja hyvä niin. Saa minun puolen isommalle ja rouvan puolen pienemmälle. Vielä kun saisi kaksi ohjelmaa kuulumaan yhtä aikaa. Mutta silloin se olisi jo liian hankala säädettävä, kun yhdenkin kanavan valinta on niin vaikeaa.

Radio on kyllä useimmiten kiinni, sillä vaikka minä tahdon niin vaimo ei. Ajaessa kuuluu riittävästi muutakin luonnollista ääntä ihan tarpeeksi, suhinaa, kolinaa, pörinää ja renkaat laulavat. Lomareissulla eivät uutisetkaan mahdu ohjaamoon muun puheen päälle.

Kun pysähdytään sujautan CD:n radion rakoseen, säädän balanssit kohdalleen enkä nouse penkiltä ennen kuin ruoka on valmista. Kun laitan sopivan levyn soimaan niin paistinlasta liikkuu tahdissa ja ruoka paranee. Eikä pala pohjaan.

Autoradio ja matkaradio. Kesällä huomasin, että ohjauspaneeli lähtee helposti irti rungosta ja on vietävissä ulos lepotuolilla käytettäväksi. En kuitenkaan saanut sitä vielä toimimaan. Ehkä ensi kesänä.

kimi:

Tarkoitatko että etupaneleita on joista pystyy hallitsemaan toimintoja paneli irti?
Minulle uusi asia, irtettavat etupaneelit mulla on ollut ja on nykyäänkin pikkuautossa, tarkoitus on minusta kyllä se että radiosta ei tehdä houkuttelevaa varkaille.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  2.03.2016     kello on 11:04 ---Tarkoitatko että etupaneleita on joista pystyy hallitsemaan toimintoja paneli irti?
Minulle uusi asia, irtettavat etupaneelit mulla on ollut ja on nykyäänkin pikkuautossa, tarkoitus on minusta kyllä se että radiosta ei tehdä houkuttelevaa varkaille.

--- Lainaus päättyy ---

Miks ei toimisi, jos rakentaa piuhan radion ja paneelin välille. Mutta ei se minusta kuitenkaan ole järkevää kun kaiuttimet on sisällä. Hiukan pitänee huudattaa jos meinaa kunnolla kuulla. Nin ja levyt pitää käydä sisällä vaihtamassa.

kimi:
Johdollisena tietty onnistuisi ja olisi hankala käyttää, ei se langattomanakaan olisi mahdoton toteuttaa. Ihan uusi juttu kuitenkin minulle. Meillä on kaukosäädin asauton stereoille ja sitä käytän sisällä ja ulkona.

retkeilijä:
Ha haa .... Se oli pakina jonka keksin aamulla samalla kun nautin aamukahvista ;D

Ja tässä se oli.

Oikeasti (turha) kaukosäädin on tässäkin autoradiossa. En ole sitä käyttänyt ollenkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View