Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Kolmas kerta Eurooppaan
"Masi":
Jousi siihen myrskyliinaa ja silloin kun kiristetään ja jousi alkaa venyä se on tarpeeksi kireällä. Yleensä niissä kaupan liinoissa on se jousi mukana ja kympin verran maksaa koko paketti.
Mutta silloin kun markiisi alkaa pitää ääntä ja lepatella se on paras rullata sisään, sillä repeää helposti ulkoreunan reunoista se kangas.
Ja sillä seudullahan alkaa nämä syystuulet olla tähän aikaan päivittäisiä ja öisiä eli ilman vahtia en jättäisi ollenkaan ulos.
88k5:
Olen katellut niitä Omnistorin myrskyliinoja käytössä. Itse en laittaisin liinaa kankaan yli - kaikissa on ollut markiisin kangas pahan näköisesti "pinteessä". Venyyhän se, tai jopa repeää..
Aiemmassa kuvassa minusta liina ankkuroitu liian kauas jalan juuresta - tulee liikaa muita kuin alaspäin vetoa.. Mutta sivuseinillä on paha taipumus ottaa tuulesta voimaa - ei saa tuuli päästä mistään sisälle; auton alta, päädyn ja auton välistä, tai päädyn ja markiisin välistä (räystäältä), saati ovesta tai helmoista..
Parempi olla laittamatta tuulisella paikalla, ellei ole valmiutta "hätäpaketointiin", tai sitten pitää laittaa tukevasti maakiiloin ja kaikki löysät seinistä ja markiisista pois..
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 23.09.2015 kello on 20:58 ---
Parempi olla laittamatta tuulisella paikalla, ellei ole valmiutta "hätäpaketointiin", tai sitten pitää laittaa tukevasti maakiiloin ja kaikki löysät seinistä ja markiisista pois..
--- Lainaus päättyy ---
Joo , sen minä haluan nähdä kun nämä seinät ovat tukevasti pingoitettu kireälle niin etteivät ne lepata .
Taitaa onnistua vain teoriassa .
Kyllä nuo päätyseinien putket ovat sellaiset rimpulat etten minä niitä saanut kireäksi.
No toivottavasti kertaus opettaa vielä.
Nyt laitoin vain markiisin .
Ja sanoihan se markiisin käyttöohjekkin että vain metri kangasta ulos ja sitten jalat maahan . ^-^
Tuohon keskelle olisi olemassa se lisätuki joka pingoittaa kankaan myöskin .
Onko teillä sitä käytössä kenelläkään ?
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 23.09.2015 kello on 21:15 ---Tuohon keskelle olisi olemassa se lisätuki joka pingoittaa kankaan myöskin .
Onko teillä sitä käytössä kenelläkään ?
--- Lainaus päättyy ---
Ekana vuonna käytin muutamia kertoja mutta nykyään tuota markiisia käytetään niin harvoin, vain silloin kun syödään lasten kanssa ulkona ja muulloin se tosiaan on kelattuna, ei viitsi sen takia laittaa sitä keskitankoa.
88k5:
Muistelen, että ohjeessa on; "yli 3m markiisissa, käytä keskiputkea" - mulla 3m ja paikka on mutta ei mukana putkea tullut..
Kyllä minusta Safari Roomin aika napakaksi saa. Helma maakiiloilla/koukuilla sisäpuolelta maahan vasaroitu..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta