Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Asuntoautoa hankkimassa

<< < (2/26) > >>

Reissaaja80:
Kyllä meillä tuo auto tulee olemaan todennäköisesti kaikkein kylmimmän vuodenajan tallissa, ainakin näin tällä hetkellä tuntuu.
Joo sitä minäkin olen tuon budjetin kanssa miettinyt, että mieluummin maksaa vähän enemmän hyvästä ja vähän ajetusta, kuin säästää ja ostaa sen minkä halvimmalla saa. Se huono auto ottaa päähän paljon kauemmin, kuin se muutaman tonnin lisäpanostus ostohetkellä.
Tuo takatalli on melkein pakollinen, en minäkään tiedä mihin ne tavarat työntää, jos sitä ei ole. Esim. lastenrattaat, pöydät, tuolit. Itse en halua sitä, että tavaroita joutuu siirtelemään pois tieltä, että pystyt jotakin tekemään.
Nykyinenkin lapsi on vasta 6kk niin ei vielä tiedä onko lisää tulossa.

Saksastakin olen katsellut, mutta enkö ole löytänyt oikeita autoja, kun tuntuu, että samoissa hinnoissa ne pyörivät sielläkin?

Tuota alkovi + parisänky autoa olen myös miettinyt, mutta se tuntuu jotenkin niin isolta tässä vaiheessa. Pituudetkin taitaa mennä jo yli 7 metrin. Mutta tietysti tulevaisuutta varten voisi olla ihan hyvä ratkaisu.
Tuo wc/suihku tilan pienuus on kyllä ollut myös mielessä, mutta toisaalta sitten kannattaako autossa muuta tilaa viedä tekemällä erillinen suihku.

Nämä on tälläisia kompromisseja rajatulla budjetilla.

Alan:
Kompromisseja on aina tehtävä. Itellekään se erillinen suihku ole ollut koskaan listalla.

Lastenvaunut on vähän haastava jo, eli vaatii kunnon takatallin. Meillä ei pieneen Hymeriin sopisi juuri minkäänlaiset. Tosin mukana ei vaunuaikaankaan ollut kuin matkarattaat, vetoauton perässä, niillä pärjäsi mainiosti. Hyökkäysvaunut sai jäädä kotio.  ;D

Pohdi sitä, viihdyttekö kuinka hyvin leirintäalueilla. Jos ne ovat useimmiten yöpymispaikkana puskan/matkaparkin sijaan, niin autolle ei tarvi asettaa ihan samoja vaatimuksia. Erillinen suihku on vähemmän tarpeen, eikä vesisäiliön tarvitse olla ainakaan erityisen iso. kai ne sen 100 litraa on aina.

Saksan hintatasoa en ole kattavasti kartoittanut vähään aikaan. 4 vuotta sitten kannatti kyllä oikeasti tehdä hakureissu. Thumb

--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 30.06.2015     kello on 10:29 ---Tuota alkovi + parisänky autoa olen myös miettinyt, mutta se tuntuu jotenkin niin isolta tässä vaiheessa. Pituudetkin taitaa mennä jo yli 7 metrin. Mutta tietysti tulevaisuutta varten voisi olla ihan hyvä ratkaisu.

--- Lainaus päättyy ---

Ei mun mielestä, jos on poikittainen. Menee alle 7 metriin. Thumb

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 30.06.2015     kello on 10:29 ---
Saksastakin olen katsellut, mutta enkö ole löytänyt oikeita autoja, kun tuntuu, että samoissa hinnoissa ne pyörivät sielläkin?

--- Lainaus päättyy ---

Tuon hintaluokan autoja ollaan katsottu ja selailtu meilläkin ja saksan hintataso on vähintään sama kun suomen, jopa kalliimpi.
Kriteereinä ollut 6 rekisteröity, kerrossänky ja alkovi sekä ajettavissa B kortilla. Yksityiseltä sitten löytyi sopiva Hymer joka oli kaikin puolin kunnossa ja siisti.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 30.06.2015     kello on 10:57 ---saksan hintataso on vähintään sama kun suomen, jopa kalliimpi..

--- Lainaus päättyy ---

Eli mikä hyöty on sitten ulkomailta lähteä hakemaan, onko niissä sitten paremmat varusteet vai olisiko tehokkaammalla koneella ?

Reissaaja80:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 30.06.2015     kello on 10:39 ---Pohdi sitä, viihdyttekö kuinka hyvin leirintäalueilla. Jos ne ovat useimmiten yöpymispaikkana puskan/matkaparkin sijaan, niin autolle ei tarvi asettaa ihan samoja vaatimuksia. Erillinen suihku on vähemmän tarpeen, eikä vesisäiliön tarvitse olla ainakaan erityisen iso. kai ne sen 100 litraa on aina.

Saksan hintatasoa en ole kattavasti kartoittanut vähään aikaan. 4 vuotta sitten kannatti kyllä oikeasti tehdä hakureissu. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Luulisin, että enemmän ollaan leirintäalueella kuin puskassa. Tottakai auton kanssa kiinnostaa enemmän tuo puskassa oleilu, mutta pääasissa leirintäalueet.

Muutama vuosi sitten katselin myös saksan hintoja ja silloin minusta niissä oli eroa, mutta nykyään ei näissä malleissa mitä itse olen etsinyt. Muista en tiedä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View