Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Asuntoautoa hankkimassa

<< < (3/26) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 30.06.2015     kello on 11:12 ---Eli mikä hyöty on sitten ulkomailta lähteä hakemaan, onko niissä sitten paremmat varusteet vai olisiko tehokkaammalla koneella ?

--- Lainaus päättyy ---

Hyöty on jäänyt vähäiseksi tai jopa olemattomaksi hiukankin vanhemmissa autoissa, uudenkarheissa hyötyy vielä hyvin.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 30.06.2015     kello on 10:29 ---Nykyinenkin lapsi on vasta 6kk niin ei vielä tiedä onko lisää tulossa.

--- Lainaus päättyy ---

Mikä on järkevin sänkyratkaisu - pystyykö alkovissa nukkumaan turvallisesti noin pienen kanssa?
Missä vaiheessa siirtyy omaan sänkyyn? Tarviiko mukaan "pinnasängyn" tai vastaavan?
Alkoviin ei voi päästää yksin nukkumaan vielä moniin vuosiin.

Pertti K:
Ennemmin kannattaa ostaa hyväkuntoinen ja paljon ajettu kuin huonokuntoinen vähän ajettu tai näin ainakin ajalttelen itse. Mutta hinta/laatu ja se minkä verran on valmis remppaa teettämään/tekemään toki ratkaisee. Etenkin jos ei itse ole tarkoitus autolla ajella useita satoja tuhansia, niin ajomäärällä ostettaessa en näe kovin isoa merkitystä.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 30.06.2015     kello on 11:28 ---Muutama vuosi sitten katselin myös saksan hintoja ja silloin minusta niissä oli eroa, mutta nykyään ei näissä malleissa mitä itse olen etsinyt. Muista en tiedä.

--- Lainaus päättyy ---

Saksalaisissa on lähes aina markiisi ja pyöräteline, ym. varusteita enemmän, mutta Alde on hyvin harvinainen.

Saksalaisilla autoilla on ajettu paremmilla teillä, siellähän sorateitä ei käytännössä ole. Mutta toisaalta autobahnilla menty lujempaa, joka näkyy lähinnä jarruissa.

Entisiä vuokra-autoja on käytettynä tarjolla enemmän kuin Suomessa. Ne on hyvä tunnistaa, jos asialla on itselle merkitystä.

Valikoima on luonnollisesti laajempi. Itsellä oli sekä vaunua että autoa hankkiessa kerrossänkyvaihtoeh toja Suomessa erittäin huonosti tarjolla.

Lisäksi Saksassa hinnat elää (eli) vuodenajan mukaan enemmän kuin Suomessa. Loppusyksystä on hyvä ostaa, alkukesästä ei.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 30.06.2015     kello on 10:14 ---Jos perheenlisäys on suunnitelmissa niin ehdottomasti kerrossängyt. On oma alue molemmilla lapsilla silloin. Samassa sängyssä nukkuminen menee nahinoinniksi, tai sitten vanhemmilta viedään oma rauha. Jos yhdellä lapsella mennään jatkossakin, niin Bavarian ajatukset on hyviä.

Jos ulkoa muistan, niin tuossahan on pieni takatalli kerrossängyn alla. Se riittää juuri ja juuri, mutta sellaisen käyttäjänä en ymmärrä, miten takakeittiöauton omistajat pärjää. Sen kaltaisella yhden pitkän Euroopan reissun tehneenä muistan, että melkoisiin virityksiin piti taipua, että sai esim. tuolit ja pöydän kahdelle mukaan, jossain auton sisällä ne kulki. Ulkoisiin tavaratiloihin sopi tasan minikokoinen hiiligrilli ja sähköjohto.

--------------

Edelliseen viitaten, vaikka meillä on pieni auto, niin alkovissa ei kulje muuta tavaraa kuin yöpymisvarusteet. Ainakaan mitään raskaampaa sinne ei kannata ajettavuuden nimissä laittaa.

Edit: Hiukan epäkäytännöllinen mielestäni tuo täysdinetti ja pieni kaappi oven pielessä. Toiset tykkää tuosta pitkittäisestä parisängystä takana, minä en. Tilanhukkaa, parempi poikittainen ja iso takatalli alle.

Mutta nämä ovat kysymyksiä, joissa merkitystä on sillä, onko tärkeämpää asuminen vai reissaaminen. Ite puhun jälkimmäisen pohjalta, autossa sisällä ei paljoa aikaa paikallaan vietetä, pl. nukkuminen.

--- Lainaus päättyy ---
en minäkää ymmärrä mite voi pärjätä ilman takatallia Thumbd
itellä takakakeittiö ja vähäväliä kärry perässä ;D
seraavass kulkiness on paljo enempi niit ulkoopäin käytettävii tavarayiloja...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View