Tekniikkakeskustelut > Kylpyhuone ja WC

WC:n ja suihkun käyttö

<< < (6/15) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.06.2015     kello on 10:00 ---Aika harvoin tullut auton korkeus rajaksi. Ihan sama, onko 2,60 m vai 3,10.

--- Lainaus päättyy ---

Korkeuden mukana vaan tulee sitä tuulipinta-alaakin. Tuo Rellukin kun on 3,10m korkea, niin kyllähän tuossa huomaa kun se tuulenpuuska koppiin tarttuu. Samaten noita ostoshelvettejä yms. pitää hiukka sihtailla, mihin mahtuu katoksen alle, mihin ei. Säilytyksenkin suhteen matalan peltikuorisen voisi ajaa jopa parkkiluolaan suojaan ulkoilman rasituksilta, tuo korkeampi tarttee oikeastaan tehdas- tms. hallin suojakseen :-X

Aakku:
Tuossa tuli hyviä käytännön juttuja...

En ole tullut ajatelleeksi tuota vuoteen sijoittelua tarkemmin. Itsekin nukun mielellään pääpuoli hieman koholla, tai vähintäin tasassa. Pitkittäin kun nukun, niin auton keula on aavistuksen koholla. Tämä tietty vaikuttaa ovien liikkeeseen, mutta onhan se suihkun vesiallaskin sitten otettava huomioon.

Mitä vielä tulee kokoon, niin kyllä pitkässä autossa on yleensä pitkä peräylityskin. Leveyskin on jonkinlainen haittatekijä, kun ahtaissa paikoissa kulkee. Korkeudelle ei voi oikein mitään meidän verotussäntöjemme takia, mutta turhaa on mihinkään parkkitaloon yrittää. Hyvä kun saa kotona talliin.

Ajaminen on sitten toinen juttu.
Ihan ongelmitta voin ajaa moduliyhdistelmällä rahtia paikasta toiseen. Mikäs siinä, kun on asfalttitiet. Samoin turistibussilla olen ajeluttanut väkeä hyvinkin ahtailla mökkiteillä ja vanhojen kaupunkien kujilla. Samoin Itävallan alpeilla ja Viron saarissa. Nuo turistibussit ovat kuitenkin vain 12m pitkiä. Kaupunkibussit ovat niitä pitempiä.
Tuolla piskuisella retkuiluautolla olen kuitenkin ajellut pieniä teitä pitkin esim. vanhoja Hitlerin aikaisia kivipintaisia teitä Puolassa. Lehtipuut ovat joskus kyllä niin matalalle kaartuneet tien yli, että korkeus alkaa haitata. Alpeilla olen "oikaissut" pieniä hiekkateitä serpentiinien välillä. Samoin Norjassa olen kulkenut vanhoja postiteitä, joita ei kaikissa kartoissa edes näekään. Välillä tietenkin on matka tyssännyt heikon tien kunnon takia. Ilman nelivetoakin näkee kuitenkin aika ihmeellisiä paikkoja.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 28.06.2015     kello on 10:20 --- Samaten noita ostoshelvettejä yms. pitää hiukka sihtailla, mihin mahtuu katoksen alle, mihin ei. Säilytyksenkin suhteen matalan peltikuorisen voisi ajaa jopa parkkiluolaan suojaan ulkoilman rasituksilta, tuo korkeampi tarttee oikeastaan tehdas- tms. hallin suojakseen :-X

--- Lainaus päättyy ---

Pätee vain silloin, jos tuolla tarkoitetaan matalaan pakettiautoon tehtyä retkeilyautoa. Parkkiluolissa tulee korkeus vastaan välittömästi. Etelämpänä muutkin mitat. Olen Triestessä ajanut Touranin halliin, jonne pääsi vain nippanappa sekä korkeuden että akselivälin ja leveyden vuoksi. Ramppi oli kapea ja mutkat erittäin jyrkät.

Korkeammalla autolla ei mitään väliä korkeudella, juuri minnekään se ei sovi.

K.E.V:
Yleensä T5 Transporter menee parkkihalleihin.
MUTTA meillä nostokattoinen retkeilyauto on henkilöauto.
Sarvikuonojenmaa  Thumbd

aaoulusta:
Wc:ssä ja Suihkussa..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View