Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

112 Suomi -sovellus puhelimeen

<< < (9/12) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Moppc - 22.06.2015     kello on 20:46 ---Katvealue söi koordinaatit hätäpuhelusovelluks elta – mökkisauna paloi poroksi
http://yle.fi/uutiset/katvealue_soi_koordinaatit_hatapuhelusovellukselta__mokkisauna_paloi_poroksi/8095301

--- Lainaus päättyy ---

Minkä takia mökkisauna paloi? Lainaus jutusta:

" Hetken päästä hätäkeskuksesta soitettiin minulle takaisin. Annoin heille sitten vahingossa väärän osoitteen, sanoo mökkipalosta ilmoittanut Johan Ekman.

Virheellisen osoitteen takia paloautot ajoivat ensin väärään paikkaan."

Moppc:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 22.06.2015     kello on 21:25 ---Minkä takia mökkisauna paloi? Lainaus jutusta:

" Hetken päästä hätäkeskuksesta soitettiin minulle takaisin. Annoin heille sitten vahingossa väärän osoitteen, sanoo mökkipalosta ilmoittanut Johan Ekman.

Virheellisen osoitteen takia paloautot ajoivat ensin väärään paikkaan."

--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin. Lähinnä pointti oli tässä, että sovellus oli asennettu ja sen toimintaan (katvealueesta tuskin tiedettiin) myös luotettiin. Sitten kun teknologia olosuhteista johtuen petti, ei osattu suoraan kertoa missä ollaan. Noh, eipä sitä tietenkään aina voi tietää mutta ajatuksena vain liika luotto näihin vermeisiin huolestuttaa.

sipu:
Nyt en löytänyt tuosta Lumia 920
missä on se juttu, et saa  ne ICE numerot näkyviin ?  :-[

Ossi66:
Lumiasta en tiedä, androidissa lisää ICE-numerolle tiedot yhteystietojen ICE kohtaan.
Kun tieto on olemassa ,lukitusnäytössä tulee hätäpuhelun rinnalle "ICE - In Case of Emergency" josta aukeaa tiedot vaikka puhelin on lukittu.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 22.06.2015     kello on 21:50 ---Nyt en löytänyt tuosta Lumia 920
missä on se juttu, et saa  ne ICE numerot näkyviin ?  :-[

--- Lainaus päättyy ---

Kai sinunkin Lumiassa toimii sama kuin minulla, vaikka minulla on vain 520. Eikä pelkästään ICE:et vaan minkä vaan saa aloitusnäyttöön.

Eli aloitusnäyttöön haluamasi nimi ja numero auki nimiluettelosta. Pidät sormea nimen päällä kunnes aukeaa uusi laatikko. Siinä on "Kiinnitä aloitusnäyttöön". Siitä näppäät niin se on aloitusnäytössä. Laitat vaan sen sopivaan kohtaan. Sitten soittelemaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View