Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Cee / Shuko juttua
Arska:
Eipä tää taida asiaan kuulua,mutta näissä käytettyinä ostetuissa voi olla vaikka minkälaisia sähköasennuksia,mun atriaan oli joku teeseitsemies kytkenyt sähkömittarin,jos töpseli oli väärinpäin pistorasiassa mittari ei toiminu,toisinpäin toimi. . Sähkömies joka asensi uuden mittarin kirosi edellisen asentajan maasta taivaaseen päin peetä tehdystä asennuksesta.
Silloin päätin että jos joskus autoa vaihdan saa ammattimies tutkia ensimmäiseksi onko sähkökytkennät oikein tehty.
Sent from my iPad using Tapatalk
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 18.06.2015 kello on 15:58 ---Juuri noin. Toivon ettei muutamat kommentoijat suorita itse sähkökytkentöjä ja varsinkaan neuvo toisia. Itsekin pyrin ottamaan kantaa asioihin ja neuvomaan vain seikoissa joista olen ihan varma enkä luota vanhoihin tapoihin tehdä asiat.
--- Lainaus päättyy ---
Jos nyt taas tarkoitat minua, niin SFS ei edelleenkään ole laki tai asetus, enkä silti pyri neuvomaan ketään.
Ja olen pienen elämäni aiokana suunnitellut paksusähkölaitteita kin ihan riittävästi.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: puskajussi - 18.06.2015 kello on 18:37 ---Onko minun vaunun shuko-uros laiton?
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole. Niitä entiwanhaan niitä oli waunujen kyljessä ja ne eivät ajan mittaan muutu laittomiksi, vaikka uusia suosituksia tulee.
Kyse EI SIIS OLE OMISTAJIEN TEKEMISTÄ VIRITYKSISTÄ:
puskajussi:
Olin tuossa viikon Norjassa eri kämppäreillä ja siellä oli joka paikassa shukopistokkeet, joista sitten shuko-shukolla ilman jatkoja tai adaptereita vetelin sähköt vaunuun.
Kuoleeko siellä vuosittain miten paljon a) norskeja b) suomalaisia c) muun maalaisia joilla ei ole nollaa taulussa, kun vaihe ja nolla menee 50% todennäköisyydellä väärin suomi-kämppäriin verrattuna?
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: puskajussi - 26.06.2015 kello on 22:39 ---Olin tuossa viikon Norjassa eri kämppäreillä ja siellä oli joka paikassa shukopistokkeet, joista sitten shuko-shukolla ilman jatkoja tai adaptereita vetelin sähköt vaunuun.
Kuoleeko siellä vuosittain miten paljon a) norskeja b) suomalaisia c) muun maalaisia joilla ei ole nollaa taulussa, kun vaihe ja nolla menee 50% todennäköisyydellä väärin suomi-kämppäriin verrattuna?
--- Lainaus päättyy ---
norjassa on molemmissa tapeissa vaihe ja maa vain siin reunoilla, tää ei tosin muuta tuota sun kysmystä miksikään ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta