Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Hullu ajatus, yksinäiselle naiselle pieni matkailuvaunu?
Nainen ratissa:
Öööö??? Kertoisitteko mullekin? Seija? Mä kyllä kirjoittelen tänne nyt elämäni ekaa kertaa, toivottavasti en kuitenkaan viimeistä.
Ihan kotimaan tarpeisiin ja lähimatkailuun, satunnaiseen käyttöön ajattelin. Koirat ei sisätiloissa paljon tilaa vie, ovat tottuneet reissaajia ja ottavat lunkisti. Eikä tosiaan ole tarkoitus asustella sen kummemmin vaunussa, yöt nukkua, sadetta pidellä ja tosiaan olisi reissun päällä hyvä kun olisi mihin koirat laittaa siksi aikaa kun jossakin poikkeaa. Pelkän auton kanssa on aina etsittävä varjopaikka, vaikka olisi poissa vain kauppareissun verran. Vaunussa jos voisi jättää luukut auki, niin helteelläkin pärjäisivät pienen ajan.
Poksit näyttää tosiaan olevan kalliita. Kovasti tämä ajatus kiehtoisi, mutta jäitä tässä täytyy hattuun laittaa ja miettiä onko sille oikeasti niin paljon käyttöä, että siihen viitsii sijoittaa. Monta vuotta on pärjätty teltallakin ja joillakin reissuilla on ollut mukana kuomukärry, että on tavarat mahtuneet mukaan.
Alan:
Kerron sen verran, että muuan Seija "häiriköi" aikanaan orgia monilla eri nimimerkeillä. Jotkut taisi arvella, että hän on palannut.
Kirjoitat kuitenkin hyvää suomea etkä toistele samoja höpötyksiä kuin mainittu.
Olisiko Saksasta haku hyvä idea? www.mobile.de
kaarina:
Kyllä helteellä täytyy vaununkin kanssa etsiä varjopaikka, jotta vaunuun voi koirat jättää. Ja mitä pienempi vaunu sitä kuumemmaksi se tulee. Eikä pienessä vaunussa ole montaa luukkua availtavaksi saatika niin että voisi jättää auki jos itse ei ole sisällä.
Meillä edelliskesänä asuntoautoreissulla kävi niin, että Puolassa suolakaivoksen pihalla tehtiin ruoat ja todettiin että kaivos on jätettävä väliin sillä autossa oli 40 astetta lämpöä eikä sinne voinut ajatella jättävänsä suomenlaipinkoiraa (eikä tietty mitään koiraa) vajaan kahden tunnin ajaksi. Varjopaikkoja ei siis ollut tarjolla.Jatkettiin siis vain matkaa.
Sinä aikan akun tehtiin ruoat, koira makoili läheisen rakennuksen varjossa.
Eli ei pieni vaunu pelasta kuumalta.
t.Kaarina
Nainen ratissa:
Ahaa, no kyllähän minä arvelin, että ajatukseni on vähän outo, mutta enpä arvannut, että se on niin outo että sitä kukaan häiriköinniksi ajattelisi. Mutta kun noiden koirien kanssa itsekseni asustelen ja taloa laittelen, niin olen kyllä tottunut siihen, että kylähulluna pidetään :D
Koirien matkanteko peräkärryssä on tuttua puuhaa aiemmilta vuosilta, joten auringon vaarat on tiedossa hyvinkin. Selitin vähän huonosti asian. En ajatellut, että vaunun voi täysin huoletta jättää mihin tahansa. Järkevä lämpötila&ilmanvaihto pitää ilman muuta olla ja eläinten ehdoilla reissua tehdä. Minulla on monta kertaa kaupassa pikainenkin poikkeaminen jäänyt tekemättä ihan vaan siksi, että ison marketin pihasta on mahdoton löytää mitään varjoa. Suomen oloissa pienemmillä paikoilla yleensä kuitenkin löytää rakennuksen tai puun suojaa niin, että hetkeksi voi jättää. Koiratapahtumissa on tapana, että farkkujen takaluukut ja pakujen sivuovet pidetään auki ja autoja peitellään erilaisilla systeemeillä.
Saksaan asti en taida innostua, ihan niin paha tämä kuume ei ole :)
K.E.V:
Ei siinä mitään hullua ole ajatuksessa eikä tulevassa toteutuksessa Thumb Anna palaa vaan kun sopiva aihio löytyy.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta