Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Hullu ajatus, yksinäiselle naiselle pieni matkailuvaunu?
Nainen ratissa:
Kesäloma lähestyy ja mietintää siitä miten sen viettäisi koirien kanssa.
Mielessä pyörii ajatus parin-kolmen tonnin pienen vaunun hankkimisesta kesäkodiksi.
Vetoauto on ja kärryä osaan peruuttaa, maalaisjärkeä aimo annos löytyy enkä ole hui-kauhistus-tyyppiä, mutta ajoneuvotekniikasta ymmärrys nolla.
Vaunuksi riittäisi pieni ja kevyt vaunu. Autolla saa vetää jarrullista 1300 kg kärryä ja pikku-e puuttuu ajokortista. Vaunua olisi mahdollisuus säilyttää kylmässä peltihallissa.
Onko mahdoton yhtälö? Saako tuolla budjetilla käyttökelpoisen vaunun, jolla voisi heittää kesäaikaan pari-kolme tuhannen kilometrin lenkkiä ilman suurempaa huolta tekniikasta toki perushuolto huomioiden? Suosituksia merkeistä ja malleista? Ikähaarukka näyttäisi osuvan budjetillani 80-luvulle.
Rölli:
Varmasti aika tiukka tilanne tolla budjetilla.. mutt ei aivan mahoton jos viell vähä hyvää tuuria matkass..
migel:
No naapuri tossa tarjos telisoliferia 2japuolella tonnilla täyspitkällä etuteltalla ja uudella jääkaapilla ja ihan siisti sellainen 90-luvun 6102i.
Siinä ihan hyvät sisätilat ja silleen mut taitais painot tulemaan vastaan.
Ite aloittaisin harrastuksen mahdollisimman kevyellä vaunulla jossa kuitenkin lämmitys pelaisi ja jota olisi mahdollisimman kevyt vetää perässä koska ymmärtäisin että melko kokematon uusi karavaanarin alku on kyseessä vailla sen suurempaa vetokokemusta...mut tietty kaikki tyylillään.
Vielä siitä että näitä rekisteröimättomien kysymyksiä pitää kohdella tietyin varauksin.
t migel
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: migel - 16.06.2015 kello on 18:32 ---
Vielä siitä että näitä rekisteröimättomien kysymyksiä pitää kohdella tietyin varauksin.
t migel
--- Lainaus päättyy ---
On Nainen ratissa nikillä rekisteröitynyt. Onkohan jostain hyväksyntämenetelmä stä kiinni, että ei näy tuossa ylhäällä. Näkyi lukemattomissa viesteissä.
Nainen ratissa:
Aloittaja täällä jatkaa ajatuksiaan. Vetokokemusta on aikoinaan hevoskärrystä ja koirankuljetuskärry stä, mutta asuntovaunua en ole ikinä vetänyt. Eli vihreääkin vihreämpi olen. Totuuden nimissä on sanottava, että en myöskään tiedä asuntovaunuista enkä ylipäänsä tekniikasta yhtään mitään. Taloani kyllä remontoin itse, mutta auton huoltaa ammattilainen. Sen osaan tankata, tarkastaa öljyt ja nesteet sekä vaihtaa polttimot ja tarvittaessa renkaat.
Järki sanoo, että pieni ja kevyt on se mun juttu, jos mikään on mun juttu. Minulla on tosiaan koiria, joiden kanssa liikun koiratapahtumissa ja muutenkin olisi kiva joskus käydä jossakin ilman, että niille hankkii hoitajaa. Ei ole tarvetta pidempiä aikoja oleskella vaunussa, vaan lähinnä ajatuksena se, että maja kulkisi mukana ja koirille olisi parkkipaikka siksi aikaa kun esim. pyörällä kävisi lenkin heittämässä tai uimassa. Vuokraaminen olisi minulle euroissa laskettuna järkevämpi ratkaisu, mutta kuka vuokraa ainakaan useamman koiran omistajalle vaununsa? Käyttö olisi satunnaista ja todennäköisesti vain kesällä. Siksi budjettiakaan ei ole fiksua venyttää ainakaan paljon. Mutta kun on ihan uuno niin ei oikein edes tiedä mitä pitäisi miettiä, kun ajattelee tätä mahdollisuutta, mihin kiinnittää huomiota jne. Toisaalta ajatus kyllä kutkuttelee sen verran, että haluaisin ensin tuumata ja sitten vasta todeta sen mahdottomaksi :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta