Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?

<< < (14/17) > >>

hemppat:
Testissä oli myös tavallinen arvostelu: erinomainen, hyvä....
Täytyy sanoa että kovin on vaikeaa suositella renkaita. Miten vertailet?
Kyllä uusi rengas tuntuu aina paremmalta vanhan kuluneen jälkeen ja aivan turha muistella miltä se vanha tuntui uutena.
Lisäksi ne omat on ne ainoat oikeat, tai turhaa maksaa paljon kun halvat ovat mustat ja pitävät ilmaa.
Yleensä on niin että halvalla ei hyvää saa, itse aion maksaa hyvästä sillä pelissä on minulle tärkeimmät ihmiset ja sivullisetkin jos jotain renkaista johtuvaa tapahtuu.
Kyseisen AutoBildin testissä oli arvosteltu vain osa renkaista sillä loppupeleistä putosi melkoinen osa alkuerissä.
Siitä tuo näemmäisen pieni piste-ero johtuu, vain niihin tuijottaminen ei kerro paljon mitään.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: hemppat - 12.06.2015     kello on 09:37 ---Yleensä on niin että halvalla ei hyvää saa, itse aion maksaa hyvästä sillä pelissä on minulle tärkeimmät ihmiset ja sivullisetkin jos jotain renkaista johtuvaa tapahtuu.

--- Lainaus päättyy ---

Siinä se onkin seuraava aihe...    ;D  Jos renkaat ovat, merkistä riippumatta, sakkorajalla, voidaan sanoa, että renkaat oli huonot. Ja jo sekin on spekulaatiota, että johtuiko mälli nyt niistä.

--- Lainaus käyttäjältä: hemppat - 12.06.2015     kello on 09:37 ---Kyseisen AutoBildin testissä oli arvosteltu vain osa renkaista sillä loppupeleistä putosi melkoinen osa alkuerissä.
Siitä tuo näemmäisen pieni piste-ero johtuu, vain niihin tuijottaminen ei kerro paljon mitään.

--- Lainaus päättyy ---

Tuota on tässäkin höpinässä korostettu jo useasti. 'Voittajarengas' voi normaaliajossa olla vasta viidenneksi paras.

Karrppa:
Onko porukalla kokemuksia Nokian cline renkaista? Toimituskuluineen about 250€ pari. Tällä hetkellä Nokian hakka c edessä ja takana michelin xc camperit ja takana alkais olla vaihtokunnossa koska halkeilleet sivuista. Pintaa niissä vielä on. Tarkotuksena siis uusia takarenkaat. Auto on alkovi adriatik renkaina 215/75r16 kokoisina.

ose:
Halvinta rengastestiä on työpaikan tekemä. Töissä Skoda Octavia Combi, alkuperäiset Pirelli P7 kesti noin 80 tkm. Pidin noita vähän kovina ja äänekkäinä kunnes säästöpää oli ostattanut Kiinalaiset GT Radialit. Reissulla Ruukista Sieviin ja takaisin  (noin 100 km sivu) meinas mennä hermot, aivan järkyttävän äänekkäät. Tässä vertailussa pisteet Pirellille 10-0 Rengaskoko 195/65 R 15
Jatkossa ajan mieluummin Mitsu L200 jossa alkuperäiset Bridgestonet

Omassa käytössä olevassa Bravossa oli alunperin Michelin Energy Saverit 205/55 R 16, lopussa aika äänekkäät ja kovat, kesti ajoa suurinpiirtein saman kuin Pirellit. Nyt autossa Goodyear Efficientgrip Performancet., sama kuin alkuperäiskoko. Auto on hiljainen Michelineihin verrattuna sekä rullaa todella hyvin. GY ajettu nyt noin 20 tkm eikä vielä ole paljon pinta hävinnyt. Kulutusero pelkistä renkaista 0,3 l/100 km Goodyearin eduksi.
Matkailuautossa edessä Michelin Camper CP 215/70 R 15 ja takana Continental Vancot kokoa 215/75 R 16, etupää paukuttaa poikittaisurissa, takapää ei. Viime kesänä takanakin oli Misukat, silloin paukutti sekin. Autossa Alko matkailuautoalusta  takana.

Teukka-74:
Continental Conti 5.  Oli mulla ja etuvedolla kun vedän niin sulivat alle.
Ajettavuus ilman vaunua oli todella hyvä, eikä valittamista ollut vedossakaan.
Nyt Michelinit ja on äänekkäämmät mutta ei kulu lähellekkään niin nopeasti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View