rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: UFO antenni ja LTE 800 suodatin  (Luettu 21271 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
« Vastaus #15 : 8.06.2015 kello on 11:48 »
En kyllä allekirjoita väitettä, että ufo olisi tehokkaampi antenni yagiin eli kunnon haravaan verrattuna, jos molemmissa käytetään yhtä tehokasta vahvistinta. Yagin vaikeus on  siinä, kun se tulee suunnata lähetysasemaa kohti. Ufon antennin sähmagneettinen suuntakuvio on lähes ympyrä, jolloin suuntauksella ei ole niin suurta väliä. säätämisvaivaksi jää lähinnä korkeussäätö. Matkakulkimessa tuo ufo mekaanisena ja esteettisen rakenteena on mielestäni käyttökelpoisempi.

Tähän sopinee pieni  poikkeama aiheesta. Minulla on auton katolla logperiodinen antenni. Kävin Hailuodon Pöllässä.  Viritin telkkarin nostamatta antennia vaikka on kattokaiteiden välissä. Ainakin pääkanavat näkyivät. Toinen tapaus. Kävin Tallinnassa, yövyin Piritan satamassa. Kokeilin nostamatta. Näkyi Virolaisia kanavia. Kotimaiset kanavat sain näkymään seuraavasti:
1.nostin antennin.
2.viritin manuaalisesti YLEN kanavan telkkariin.
3. Lisäsin antennivahvistimen.
4. Signaalivoimakkuusm itarin avulla suuntasin antennin.

Pääkanavat näkyivät pätkimättä.  Eipä taida ufot pystyä tuohon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
« Vastaus #16 : 8.06.2015 kello on 12:04 »
Tähän sopinee pieni  poikkeama aiheesta. Minulla on auton katolla logperiodinen antenni. Kävin Hailuodon Pöllässä.  Viritin telkkarin nostamatta antennia vaikka on kattokaiteiden välissä. Ainakin pääkanavat näkyivät. Toinen tapaus. Kävin Tallinnassa, yövyin Piritan satamassa. Kokeilin nostamatta. Näkyi Virolaisia kanavia. Kotimaiset kanavat sain näkymään seuraavasti:
1.nostin antennin.
2.viritin manuaalisesti YLEN kanavan telkkariin.
3. Lisäsin antennivahvistimen.
4. Signaalivoimakkuusm itarin avulla suuntasin antennin.

Pääkanavat näkyivät pätkimättä.  Eipä taida ufot pystyä tuohon.
En tiedä mihin UFO pystyy, mutta Tallinnan ja Piritan välisellä yöpymispaikalla katselin Suomen kanavia UFO antennilla. Ainakin YLE:n ohjelmat tuli koko illan.
Liekö sitten tullut Suomesta, vai onko Tallinnassa jonkinlainen vahvistin Suomen kanaville.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:46
Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
« Vastaus #17 : 8.06.2015 kello on 12:39 »
Joo, ja Novakin kuuluu liki Pärnuun saakka..  8) Mitähän ajattelevat Virossa Suomen liikennetiedotteist ;D

Kauheen hankalalta kuulosta nuo Sepon manööverit - sitten vielä sama päinvastoin purkamiseksi. Eihän digiaikana enää antenneja härkitä  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
« Vastaus #18 : 8.06.2015 kello on 13:08 »

Kauheen hankalalta kuulosta nuo Sepon manööverit - sitten vielä sama päinvastoin purkamiseksi. Eihän digiaikana enää antenneja härkitä  :D

Sen muutaman kerran vuodessa,  mitä tarvitsee kaukana mastosta tuo tehdä, niin kestän,  kun ei tarvitse maksaa uudesta antennista n. yli satasta.  Yleensä antenni toimii koskematta.

  • Vieras
  • Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #19 : 8.06.2015 kello on 13:15 »
    Ostetaankohan uusiin autoihin enää niitä antenneja jotka ulkonäkönsä puolesta kuuluisivat museokalustoon, eli harava-antenneja ?

    Mulla ei Kunkulla näkynyt kaikki kanavat mutta eipä ongelmia, olen huomannut että telkkaria tulee katsottua autossa ollessaan muutenkin yllättävän vähän, kai se johtuu siitä että silloin menee loma-mode päälle ja siihen telkkari ei kuulu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #20 : 8.06.2015 kello on 13:44 »
    Oletko kokeillut matkakulkimeen saada? epäilen että onnistuu Thumb


    No tuo mun kommentti liitty siihen edelliseen viestiin...

    Mulla on kotonakin UFO talon seinässä...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #21 : 31.07.2015 kello on 19:46 »
    Jattketaas tähän UFO:n kummallisuuksia....

    Asensin ennen reissua vanhan UFON tilalle uuden UFO 150 mallisen. Herkkyys tuli mielestäni paremmaksi ja ainoa ulkoinen eroavaisuus on merkkivalon muuttuminen punaisesta keltaiseksi antennissa.

    No sitten niitä kummallisuuksia.
    Ruotsissa Tanskan rajalla yritin virittää kanavat, mutta ei löytynyt ainuttakaan. Testasin antenniliitokset ja virransyötön, mutta ei auttanut. Valo paloi kyllä antennissa. Sitten siinä kokeilujen aikana huomasin, että kanavat löytyi, kun otti virransyötön pois. Yli 20 kanavaa virittyi heti. Kuva näkyi, mutta heti kun syötti virtaa antenniin, niin kuva pysähtyi.
    Mikäköhän tuon mahtoi aiheuttaa? Oliko antenni, tai telkku rikki? Mietin sitäkin, jos olin liian vahvassa kentässä. Telkussa ei ole omaa virransyöttöä.

    Telkku toimi taas moitteetta Tanskassa ja Saksassa, mutta Puolan puolelle tultaessa alkoi taas kummallisuudet. Kanavia sai viritettyä muutaman, mutta kieli oli outo. Kaikki kanavat oli ruotsinkielisiä ja ainakin yksi kanava lähetti Malmöstä. Sitten kun viritin uudestaan, niin ruotsalaiset kanavat hävisivät ja tilalle tuli puolalaisia ilman kuvaa. Vain ääni kuului. Telkussa on MPEG-4, joten kuvankin olisi pitänyt näkyä. Mukana oli myös ulkoinen MPEG-4 viritin, mutta silläkin tuli kokeilussa sama tulos. Myöhemmin sitten näkyikin kanavat taas aikalailla normaalisti.



    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #22 : 31.07.2015 kello on 19:53 »
    No sitten niitä kummallisuuksia.
    Ruotsissa Tanskan rajalla yritin virittää kanavat, mutta ei löytynyt ainuttakaan. Testasin antenniliitokset ja virransyötön, mutta ei auttanut. Valo paloi kyllä antennissa. Sitten siinä kokeilujen aikana huomasin, että kanavat löytyi, kun otti virransyötön pois. Yli 20 kanavaa virittyi heti. Kuva näkyi, mutta heti kun syötti virtaa antenniin, niin kuva pysähtyi.
    Mikäköhän tuon mahtoi aiheuttaa? Oliko antenni, tai telkku rikki? Mietin sitäkin, jos olin liian vahvassa kentässä. Telkussa ei ole omaa virransyöttöä.

    Liian kova antennisignaali, jolloin vastaanotin menee tukkoon.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 20:41
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #23 : 5.08.2015 kello on 20:00 »
    Tämä ei varsinaisesti kuulu otsikossa mainittuihin laitteisiin, mutta kummallista kuitenkin (minun mielstä)
    Minulla on toiminnaltaan UFOa vastaavan antennin. Ei tarvi käännellä eikä nostaa, normaalisti. No, otin Huawein B593 4G modeemin mukaan reissulle; saimme oman verkkomme mukaan. Nyt TV pikselöi silloin tällöin, vaikka signaali oli luokka 99/90 eikä ollenkaan siitä tippunut, edes pikselöinnin aikana. Sammutin Huawei, ja taas oli TV-kuva ihan moitteeton. 4G-laite ja antenni oli sijoitettu n. 1,5m toisistaan. Ensi kerralla pitää yrittää sijoittaa 4G:n toiselle sivulle vaunussa.
    Onko joku muu todennut saman?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #24 : 5.08.2015 kello on 20:06 »
    ^ Mulla pikselöityy heikossa kentässä TV kuva , jos vain otan läppärin käyttöön. WLAN yhteydellä vaikutus on suurempi. Sekin auttaa, kun siirtää läppärin toiseen paikkaan.
    Erillistä ulkoista 4G antennia ei ole lainkaan käytössä, vaan ainoastaan läppärin oma WLAN ja 3G.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:29
    • Callengr
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #25 : 5.08.2015 kello on 20:09 »
    Mulla taas häviää kuva kun laitan valot oleskelutilaan, ledit kai antaa häiriön?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #26 : 29.08.2015 kello on 14:56 »
    Tähän sopinee pieni  poikkeama aiheesta. Minulla on auton katolla logperiodinen antenni. Kävin Hailuodon Pöllässä.  Viritin telkkarin nostamatta antennia vaikka on kattokaiteiden välissä. Ainakin pääkanavat näkyivät. Toinen tapaus. Kävin Tallinnassa, yövyin Piritan satamassa. Kokeilin nostamatta. Näkyi Virolaisia kanavia. Kotimaiset kanavat sain näkymään seuraavasti:
    1.nostin antennin.
    2.viritin manuaalisesti YLEN kanavan telkkariin.
    3. Lisäsin antennivahvistimen.
    4. Signaalivoimakkuusm itarin avulla suuntasin antennin.

    Pääkanavat näkyivät pätkimättä.  Eipä taida ufot pystyä tuohon.

    Palataanpa aiheeseen toisesta suunnasta koska epäilen, että Tallinnassa ei kaikki ollut aivan kunnossa.  Eilen illalla olin Hernesaaressa parkissa. Vaimo halusi välttämättä katsoa erään ohjelman. Kuuliaisena sitten virittämään tv:tä. Koskematta antenniin tulivat kotimaiset kanavat näkyviin. Mutta yllätys oli suuri kun sieltä näkyi Vironkin kanavia vaikka antenni oli alhaalla suuntaamattomana ja kattokaiteiden välissä.

    Epäilys, että kaikki ei ollut aivan tikissä, tuli kun muistin välillä tehneeni antenniliittimen uusiksi.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #27 : 29.08.2015 kello on 22:49 »
    Mutta yllätys oli suuri kun sieltä näkyi Vironkin kanavia vaikka antenni oli alhaalla suuntaamattomana ja kattokaiteiden välissä.
    Epäilys, että kaikki ei ollut aivan tikissä, tuli kun muistin välillä tehneeni antenniliittimen uusiksi.

    Näkyvät 30-40 km sisämaassakin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #28 : 29.08.2015 kello on 23:56 »
    Vaihdoin haravan ufo 150 versioon ja ostin lisäksi vahvistimen puska öitä varten.
    Kaksi paikkaa on kokeiltu missä ei aikaisemmin saanut mitään kuvaa näkyviin ja ufolla samoissa paikoissa näkyy kaikki vapaat,sekä lisäksi discoveryt yms nelosen paketit.
    Maineensa veroinen laite  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
    Vs: UFO antenni ja LTE 800 suodatin
    « Vastaus #29 : 30.08.2015 kello on 07:51 »
    Vaihdoin haravan ufo 150 versioon ja ostin lisäksi vahvistimen puska öitä varten.
    Minkälainen vahvistin UFO:oon tulee ja mihin väliin sellainen laitetaan...?