Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Renkaan paikkausaineet
Hauho:
Onko kokemuksia itse käytettynä tyhjentyneen renkaan paikkaamiseksi matkailuautossa?
Yleensähän ko aineiden pakkauskoko on max 14 tuuman renkaisiin joka tarkoittanee ilmanpainetta normaalikunnossa 2-2,5 henkilöautossa.
Matkailiautossa paineet kuitenkin selvästi korkeammat.
Korjauksen pysyvyys on tietenkin suhteessa reiäin kokoon.
Onko ko aine vain tilapäistä ajoa varten korjaamolle?
Pitäisikö m-autoa varten 16" renkaisiin varmuudeksi varata pari pulloa?
Arska:
Ainakin ohjeessa sanotaa ett jos on isompi rengas kuin175/70 R14 suositellaan käytettävän 2pulloa.
kimi:
Kyseistä ainetta löytyy monessa eri koossa.
CRCn isoin koko on yli 185 SR 14 renkaille.
https://www.motonet.fi/fi/haku?q=renkaan+paikkausaine
Minusta nuo on hätäapu ja todella harvoin noilla oikeasti pärjää.
Toukokuun aikana minulla on mennyt rikki 2 rengasta, ensimmäiset yli 10 vuoteen. Ensimmäinen oli käyttökelvoton siinä vaiheessa kun auton sai pysäytettyä ja toisessa rakennevika. Tuo toinen on autoon ylimitoitettu Michelin viime vuonna tehty ja otettu käyttöön, poikittaisvyön kohdalla joku on antanut periksi ja renkaan lämmettyä se pullistuu ja aiheuttaa tärinää.
Huomenna se menee takuutarkastukseen Ruotsiin ja saa nähdä miten siihen suhtaudutaan.
Hauho:
Minullakin tuollainen poikittaismurtuma, mutta olin itse syyllinen kun Ruotsissa oikaisin (vaunun kera) jalkakäytävän reunan yli suoraan marketin parkkipaikalle. Huomasin pullistuman Uumajan leirialueella ja seuraavan aamuna hiljakseen laivalle ja Vaasaan päästiin ilman räjähdystä.
tsahkali:
Vaahto ei kovin isoa reikää paikkaa, enempi sellaisen, joka vajuuttaa rengasta hiljalleen.
Isompia varten on sitten 'rähmänaru'. Suosittelen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta