rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Painavaa tietoa taloudesta.  (Luettu 786 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Painavaa tietoa taloudesta.
« : 8.05.2011 kello on 17:04 »
Hieman pitkä kirjoitus, mutta kannattaa lukea läpi. Vaikka tieto lisää tuskaa.

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2011/04/10/portugali-ja-suomi-samassa-vuotavassa-veneessa/

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Painavaa tietoa taloudesta.
« Vastaus #1 : 8.05.2011 kello on 19:46 »
Hyvä oli kirjoitus.

- Olen samaa mieltä, että ei vuotavaa palloa saa kuntoon lisää ilmaa pumppaamalla. Samoin velkaa ei saa pienemmäksi lisää velkaa ottamalla.
Itse olen myös ihmetellyt tuota valtioiden holtitonta lainojen takailua. Kun yksityishenkilönkää n ei kannata kavereiden lainoja mennä kevytmielisesti takailemaan, niin valtiot tekevät erittäin suuria takauspäätöksiä hyvin kevytmielisen oloisesti. Onhan se tietenkin helpompaa, kun ei ole omia rahoja pelissä.

Itseltäni ei sympatiaa heru holtittomasta taloudenhoidosta johtuvaan väistämättömään konkurssiin. Jos lama riippuu velkatakuista, niin se on sitten jokatapauksessa väistämätön, koska ei velkaiset maat voi todellisuudessa mitään taata. Tyhjätaskuja koko sakki.
Todellisuudessa lamaa on paisuteltu turhaankin, koska tässä on sijoittajien rahasammon luonti nyt menossa. Mielestäni on kuhtuullista maksaa velkansa nyt, eikä siirtää tuleville sukupolville entistä suurempaa talouskuplaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Painavaa tietoa taloudesta.
« Vastaus #2 : 9.05.2011 kello on 06:19 »
viisaita sanoja joista toivon päättäjienkin nyt ottavan vaarin ...mut eipä taida totuuden kirjoittelut heittii paljoakaan kiinnostavan ...ainakaan ,kun seuraa heitin päätöksiään ,joka tapauksessa pitäis hoitaa kotomaamme asiat kuntoon ja sit vasta muille .. samaa mietin täs omas kunnas ...rahaa laitetaan kaiken maailman humpuukiin... oikein ihmettelen noit herroi ja narrei joiden järjen käyttöä en vaan käsitä , kun sen käyttö tuntuu olevan isokin rikos tai jotain  muuta vastaava huoh  ...  >:(