Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Miller Red River -06, Renault Master 3.0dCi
tapani pokkinen:
Itellä oli aikanaan autossa surflo painevesipumppu joka sieltä ylänokasta risa autoa ostettaessa ja kävi just aina hiukkasen vaikkei vettä edes laskettukkaan, korjattu jollain virytksellä kissalan poikien liimalla. Ostin uuden ja ainakaan sen ilmauksessa ei ollut mitään ongelmia. Yleensäkään mitään kovin epävarmoja virityksiä ei kannata laittaa ja perusvaraosat täälläkin aina matkassa. jääkaappiin uusi suutin, tai jopa uusi palopää jossa suutin kiinni. Samoin raikasvesipumppu on hyvä olla varalla, jos kaltaisesti meidän tavoin metsissä liikkuu, paha ei ole uusi hanakaan.. jokaiselle tarpeen mukaan. Toki taivaan putoamiseen emme ole varautuneet ::)
-tapani-
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 13.04.2015 kello on 11:56 ---No mä kyllä tarkoitin ihan kaikki hanat, suihku, WC, varaaja... Ilmat pois systeemistä ja vedet tilalle 8)
--- Lainaus päättyy ---
Katso silti ne kaikki...
Liioin minä en ymmärrä, miksi ilma ei siirtyisi veden tieltä, kun ongelma ei kai ole pumpun ja vesisäiliön välissä (en tiedä, onko muunlaisia pumppuja kuin upposellaisia olemassa kulkineissa...) vaan pumpusta eteenpäin.
Kriittisissä kohdissa sijaitsevissa osissa ei pitäisi lukea Biltema. Vesipumppu on sellainen.
tapani pokkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 13.04.2015 kello on 12:39 ---Katso silti ne kaikki...
Liioin minä en ymmärrä, miksi ilma ei siirtyisi veden tieltä, kun ongelma ei kai ole pumpun ja vesisäiliön välissä (en tiedä, onko muunlaisia pumppuja kuin upposellaisia olemassa kulkineissa...) vaan pumpusta eteenpäin.
Kriittisissä kohdissa sijaitsevissa osissa ei pitäisi lukea Biltema. Vesipumppu on sellainen.
--- Lainaus päättyy ---
Se jenkki Surflo on kokemuksella hyvä, samoin uppopumpuista hyvä kokemus pitkästä Hymerin pumpusta, jonka teho ei kyllä paras mahdollinen suihkussa, kestää aika kauan huuhtoa vaikka pitkätukkaisella shampoota hiuksissa, tiskivesi kyllä täyttyy nopeasti.
Samaa mieltä, KERRANKIN Alanin kanssa, kriittisiin kohtiin ei esim; Bilteman laatua Thumb
-tapani-
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 13.04.2015 kello on 12:39 ---Liioin minä en ymmärrä, miksi ilma ei siirtyisi veden tieltä, kun ongelma ei kai ole pumpun ja vesisäiliön välissä (en tiedä, onko muunlaisia pumppuja kuin upposellaisia olemassa kulkineissa...) vaan pumpusta eteenpäin.
--- Lainaus päättyy ---
No näin minäkin asian olen ymmärtänyt, pumppu surruttelee menox kunnes hanasta on ilmat tuleet ulos ja vettä rupeaa puskemaan jämäkuplien kera. Done! Näin käydään hana kerrallaan systeemi lävitse ja kuumavesi putkisto myös. Mutta kun tuo pumpun pirulainen >:( Mä sain se kerran käymään jonkin tovin ja keittiöhanasta tulikin vettä jo jonkin aikaa. Vaan kun käänsin hanan kuumalle, varaaja pulputti pienen hetken ja siihen tyssäsi. Vettä ei kerinnyt tulemaan ja nyt tuo pumppu tosiaan vaan surahtelee muutaman sekunnin pätkissä. Mokomassa kun on ilmausruuvikin, niin viittaisi ettei se osaa raasu edes itse ilmata itseään, tuo kun ei ole edes mikään uppupumppu Thumbd
Juu ei, pumppu tuli auton mukana, ei ole omia hankintojani. Toimisikohan TMC paremmin? http://www.motonet.fi/fi/tuote/386421 ???
tapani pokkinen:
Voi olla hyväkin peli? Itellä tosiaan monen vuoden kokemus Surflon pumpusta ja ei mitään moitittavaa. Tosin tuo kokemus on jo pitkälti 10v taakse ja se ei välttämäti enää merkkaa mitään. Älä ole jäniksen selässä, tee niin kuin eksyessä, istu alas keitä kahvit. Kyllä tälläkin palstalla on ajan tasalla olevia ja oikean ratkasun teet, kunhat maltat. ja jos jokin menee pieleen, sen voi aina myöhemmin korjata.
-tapani-
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta