Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vanhojen 15" renkaiden tilalle 17" set
relluttelija:
Toinen tykkää alle sortavasta, mutta vetelän pehmeästä kyydistä ja toinen tykkää suuntavakaasta, tarpeen vaatiessa ohjausta tottelevasta jämäkästä kyydistä.
Tuo formuloitten vannekoko "estää" myös sopivasti isompien jarrujen laiton autoihin. Jos jarrut olisivat isommat, jarrutusmatkat huomattavasti lyhyemmät ja mahdollisuus lentää kauas pois kasvaisi suuresti kun ajettaisiin puolta pidemmälle mutkaa kohti lappo lattiassa.
Minun mielipide on se, että monta kertaa auto paranee kun laittaa vähän matalamman kumin alle. Ja joku 225/45 ei nyt vielä ole edes kovin matala, siinä on kuitenkin kumin korkeus yli 100 mm.
migel:
Joo totta ja pätee hyvin asfaltoiduissa kunnossa olevilla tieosuuksilla.
Lyhytkatseisesti lähestyin asiaa omalta näkökannaltani kun meillä täällä saaristossa noi tiet ovat mitä ovat.
Mutta ei noi 15tuumaset nyt niin pehmeitä ole,-Vitossa mulla oli kerran sellaiset nakinkuoret ja yks terävä kuoppa ja vanne sököksi mut toisaalta ei kait tuo tieliikenne vaadi rataautojen terävää ohjattavuutta ja kovaa kaarto-ominaisuutta?! :o t migel
K.E.V:
Mun 225-17:ssa paksumpi kumi kuin 185/65-15:ssa ;)
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 12.04.2015 kello on 15:21 ---
Todennäköisesti sinulla on 195/65 r15 rengas
Sille 17 tuuman vastaava rengas on 225/45 r 17
Eli tuo 45 kertoo renkaan profiilin, eli 225mm 45%, voi sopia myös 50 profiilin rengas.
Se pitää testata sopiiko pyörimään että ei ota lokasuojiin kumit kun rengas on ääriasennoissa.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla s80 tuommoset 17" vaunu tuli ainakin vakaasti perässä viimekesänä. Talvella yksi rengas hajos kylestä, epäilty syyllinen reikänen tie ja siinä varmaan yhteen monttuun ajo, tosin vanteessa ei näy koloa. Tyypillinen vika ko autolle hammastangon pettäminen, joten paikallaan en pyörittele rattia kuin hätätapauksessa. Itelle kävis kyllä 16" mutta nuo tuli auton mukana viimekeväänä.
migel:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 12.04.2015 kello on 20:49 ---Mun 225-17:ssa paksumpi kumi kuin 185/65-15:ssa ;)
--- Lainaus päättyy ---
Elvis! :D :D :D t migel
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta