rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Puolustusvoimat lähettää toukokuussa reserviläisille kirjeen  (Luettu 5389 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Puolustusvoimat lähettää toukokuussa reserviläisille kirjeen, jossa kerrotaan heidän rooleistaan reservissä. Kirjeitä lähetetään yhteensä 900 000 kappaletta.

Tätä odotellessa  ;D

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015041119500137_uu.shtml

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Tuolle puolellemiljoonalle varmaan olisi ollut käyttöä jossain tärkeämmässäkin kohteessa, sähköset tiedotusvälineetkin on jo olemassa mutta miten vaan. Eikös tämän olisi voinu hoitaa vaikka ostamalla paikallislehdistä sivu asian tiedottamiseen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Lienee se kirjeen sisältö kuitenkin sellaista ettei niitä voi mediassa luetella ja kertoa.
Toisaalta hyvä että ainakin osa saa jo tietoa,mikäli kakka läpsähtää tuulettimeen kunnolla niin silloin ei paljon bitti kulje tai puhelin soi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Mielenkiinnolla odotan, kuinka moni idioottijulkimo tietonsa menee julkaisemaan.

Ite en kirjettä tarvitsisi, hommat on tiedossa ja niitä harjoitellaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Suunnilleen on hommat tiedossa ja aika tarkkaan sekin mikä porukka naapurilta on vastassa mikäli vieraat tulee idästä.
Kertauksia vaan saisi olla useammin.

  • Vieras
  • Tuollainen kirje kelpaa, mutta liikekannallepanoil moitus ei naurattaisi, tosin sekin päivä on mahdollinen. Vaan sota ei tule koskaan kuin varas yöllä, vaikka aika varkain se Ukrainaan pääsi hiipimään.
    Saas nähä missä organisatiossa sitä nykyjään kulkee, takavuosina sen tiesin ammattini ja asuinpaikan mukaan väestösuojelupuolel la olevan.
    -tapani-
     

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Onneksi ei koske minua,ohi on ! ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:19
    Itse en enää kuulu tuohon joukkoon joka kirjeen saa. Näen tuon ihan hyvänä investointina ja minua kiinnostaisi asia jos olisi ajankohtainen.

    Suunnilleen on hommat tiedossa ja aika tarkkaan sekin mikä porukka naapurilta on vastassa mikäli vieraat tulee idästä.
    Kertauksia vaan saisi olla useammin.

    Parikymmentä vuotta olin miltei vuosittain kertaamassa. Joka toinen vuosi muutaman päivän suunnittelu seuraavaa vuotta varten ja joka toinen vuosi sitten muutama viikko loppukeväästä/ alkukesästä. Hyvä katko arkeen ja pysyihän siinä jonkinlainen kontakti kun samalla porukalla tuota tehtiin ja muutamat jo varusmiesajalta tuttuja.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Onneksi ei koske minua,ohi on ! ;D
    Mikä se ikäraja oli?


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Taitaa  olla niin, että miehistö on reservissä 50 -v saakka, jonka jälkeen miehistö on 50-60 vuotiaina varareservissä.

    Varareserviin kuuluu myös sivarit ja terveydellisistä syistä vapautetut jne, jotka joutuvat myös tiukan paikan tullen palvelukseen.

    Aliupseerit ja upseerit reservissä 60-v saakka.

    Osittaisessa liikekannallepanoss a kutsutaan kaikki/ osa reserviläisistä palvelukseen, joita tämä tuleva kirje varmaan koskee.

    Täydellinen liikekannallepano koskee myös varareserviä. Eduskunta päättää yli 50-v palvelukseenastumis esta erikseen.

    Vuonna 1939 ja 1941 järjestettiin ylimääräiset kertausharjoitukset ja näiden harjoitusten aikana todettiin, että liikennallepano on tapahtunut ja armeija muodostunut.

    Käsittääkseni molemmissa liikekannallepanois sa myös sivarit jne oli kutsuttu palvelukseen. Heidän tehtävät oli moninaisia, pääasiassa sairaaloissa, kouluissa, tärkeissä tehtaissa, rintaman rakentamisessa, muonittamisessa jne.

    « Viimeksi muokattu: 11.04.2015 kello on 14:53 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:19


    Aliupseerit ja upseerit reservissä 60-v saakka.



    Onko noin. Sitten kuulun edelleen reserviin ja kirje mahdollisesti tulossa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
    Luulen tietäväni osoitteen. Saa nähdä teitääkö valtiovalta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:19
    Luulen tietäväni osoitteen. Saa nähdä teitääkö valtiovalta.

    Minulle osoite on täysi arvoitus. Voi käytännössä olla miltei mikä vaan.