rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Solifer 50T  (Luettu 10808 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
Solifer 50T
« : 10.04.2015 kello on 18:13 »
Ostin projektiksi 50 T Soliferin. Hinta oli halpa vain 500e kotiin tuotuna. Renkaat olivat uudet sekä uusi kattoluukku kuului hintaan. Pannu ei lähtenyt tulille mutta sähkölämmitin toimii. Katonpurku on nyt esissä sekä kalusteet irti seinästä. Paperitkin oli kunnossa. Pannun otin jo irti. Hehku jäi muttereineen käteen. Sentäs hehku oli kunnossa. Seuraavaksi pannun purku ja uusi tulipelti kiinni. Pannun pohja oli siedettävässä kunnossa. Apteekista sitruunahappoa 200grammaa ja töihin. Kuvia otan pikkuhiljalleen kun projekti etenee. Ikkunatkin olivat ehjät ja suorapeltinen kulkine.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #1 : 10.04.2015 kello on 20:32 »
Lämminvesivaraajaki n löytyi vaunusta penkkien alta.   Thumb 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:51
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #2 : 10.04.2015 kello on 20:39 »
Ootkos mitään arviota tehnyt kuin paljon euroja palaa projektiisi?


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #3 : 10.04.2015 kello on 21:59 »
Harrastukset maksaa. Halvemmaksi tulisi ostaa kuiva vaunu. Tekemistä olin vailla niin päätin ostaa märän vaunun.

Mikähän radiomalli tuohon kävisi suoraan? Radiolle on musta dinin päädyillä oleva pistoke. Ei tarvitse liitellä "sokeripaloilla" johtoja. Kiikari Blaupunkt olisi hyvä retro soitin.

Toinen kysymys: vaunussa oli valkoinen pakka jotain pinnoite materiaalia? muovin oloista oli liekö Soliferin katon tms pinnoite materiaalia.? Kuitenkin sisäverhoiluun kai lie tarkoitettu? leveys suunnilleen 1.3metriä. Pakka oli sen verran paksu jos levittäisi suoraksi niin olisiko 30 metriä pakassa.

Rahasta puheenollen en tule laskemaan vaunun kunnostus kustannuksia. Enkä työtunteja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #4 : 10.04.2015 kello on 22:06 »
Harrastukset maksaa. Halvemmaksi tulisi ostaa kuiva vaunu. Tekemistä olin vailla niin päätin ostaa märän vaunun.

Rahasta puheenollen en tule laskemaan vaunun kunnostus kustannuksia. Enkä työtunteja.

Tuo on oikea asenne mielestäni. Kun tuohon ryhtyy löytyy aina lisää tekemistä ja pakkohan ne on tehdä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:51
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #5 : 10.04.2015 kello on 22:07 »

Harrastukset maksaa. Halvemmaksi tulisi ostaa kuiva vaunu. Tekemistä olin vailla niin päätin ostaa märän vaunun.

Rahasta puheenollen en tule laskemaan vaunun kunnostus kustannuksia. Enkä työtunteja.
Ei kai ilmaista harrastusta olekkaan,ihan mielenkiinnosta kyselin kun mulle tarjottiin märkää vaunua enkä uskaltanut sitä ottaa kun aattelin sen loppujen lopuksi tulevan liian kalliiksi kun en välttämättä sellaista tarvi eikä mulla ole edes ole kunnollista vetopelii . Kylmän hallin olisin kyllä saanut ilmaiseksi käyttööni et ainakin sateen suojaan olisin sen saanut.


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 20:58
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #6 : 10.04.2015 kello on 22:30 »
Tuonlaisen Soliferin entisöinti on kulttuuriteko. Ensin niitä on jokapaikassa sitten ei missään. Kotimainen merkki ajalta kun suomessa tehtii vaunuja. Monilla muistoja ko. mallista.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #7 : 11.04.2015 kello on 02:03 »
Valkoisen muovisekoitus pakan arvoitus ratkesi. Se on Soliferin sisäkaton originelli pinnoitusmateriaali vanerin päälle. 

Pitää käydä lukemassa muita viestiketjuja millä sen sitten joskus liimaa kiinni. Jos kellä on jo nyt heittää takataskusta tietoa niin suuri kiitos. Siitä riittää varmasti muillekin harrastelijoille, en tule tarvitsemaan niin paljoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #8 : 11.04.2015 kello on 07:51 »
Kiikari blaukkareissa ei ole iso-pistoketta. Niissä din liittimet. Täytyy tutkia varastot jos löytyy joku sopiva.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:13
Vs: Solifer 50T
« Vastaus #9 : 11.04.2015 kello on 09:15 »
Valkoisen muovisekoitus pakan arvoitus ratkesi. Se on Soliferin sisäkaton originelli pinnoitusmateriaali vanerin päälle.
..
On muuten arvokas kääre - ainakin ideologisessa mielessä  Thumb
Siitä moni entisöijä on kiinnostunut. Ihan eriasia laittaa orggista kuin rautakaupan mitälie tavaraa..

Itse kun tein ~15v sitten 50T:hen etupään remppaa, ostin pinnoitettua vaneria tuolla kuosilla HC:stä - hintaa vanerilla oli. Ehkä oven verran vieläkin tallella  ;)

Minkä vuosimallinen tuo 50T on '80-81 ?
Mulla sisusta oli tumma, pullokotelo tuo pienempi, helmassa rusehtava väri listan alapuolella, takalamput isommat 3-kammioiset..
Aika monessa Solkussa tullut öitä vietettyä  :D

Edit; tuossa on muuten manuska http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/pdf/Kasikirja.pdf

  • Vieras
  • Vs: Solifer 50T
    « Vastaus #10 : 11.04.2015 kello on 10:39 »
    Onnea projektille! Tuli aika nostalginen fiilinki kun olen itsekin rempannut Artic 40:n etupään joskus 80-luvun puolivälissä. Ne Articit taisi vuotaa kaikki, niihin tehdaskin uusi joitain vuosia peltiset ikkunapielet maksutta kun niissä alkunperin olevat muovit halkeilivat ja kastelivat paikat. Siinä mun Artic 40:ssä oli muuten Agan pystypannu lämmittimenä. Siinä ei ollut kiertovesipumppua vaan kierto toimi painovoimaisesti ja härveli kuullosti sellaselta kympin kahvinkeittimeltä joka höyryää ja pörpöttää intoa täynnä kuin ilmapallo.  ;D

  • Vieras
  • Vs: Solifer 50T
    « Vastaus #11 : 12.04.2015 kello on 18:56 »
    Harrastukset maksaa. Halvemmaksi tulisi ostaa kuiva vaunu. Tekemistä olin vailla niin päätin ostaa märän vaunun.



    no tokko tuohon yli 2000e menee ja lähtökohtaisesti voi aatella että kaikki tuossa hintaluokassa ovat lahoja kuitenkin. Omaan kabe safiriin paloi juuri tuo ~2000 e mutta uusin kaiken valaisimia ja lattiamattoja myöten.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.01.2023 kello on 16:46
    • Siikajoki-Ruukki
    Vs: Solifer 50T
    « Vastaus #12 : 13.04.2015 kello on 09:54 »
    Onnittelut. Hieno juttu, että näitä pelastetaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
    Vs: Solifer 50T
    « Vastaus #13 : 13.04.2015 kello on 15:45 »
    Äijäkirppiksellä kävin viikonloppuna. Käteen jäi Primuksen 2450 jossa magneettivetoinen pumppu kiinni, halvalla sain niin ostin varalle. Vielä sinne jäi  yksi Primus 2450

    Mielenkiiintoisin ostos oli Honda EM 500 Portable generator. Eli Hondan nelitahti aggregaatti jossa teho 500wattia ja jatkuja teho vain 450wattia oli myös 12voltin ulostulo. Hinta 30e.
    Joku oli laittanut 4 kärkitulpan ja eihän se sillä lähtenyt käyntiin. Vaihdoin öljyt, uudet bensat ja 1 kärkitulpan. Heti käynnistyi.  Thumb

    Primuksen pannuja on nyt 3kpl joista yksi jo purettu. Primuksen kiertovesipumppuun laitoin Maxonin moottorin.

    Kontiolahden Lehmossa on tuo äijäkirppis viikonloppuisin auki jos kuka haluaa käydä ostamassa sen Primuksen pannun halvalla.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
    Vs: Solifer 50T
    « Vastaus #14 : 13.04.2015 kello on 16:40 »
    Siellä äijä kirppiksellä olevalla Primuspannulla ja kiertovesipumpulla on hintaa 100e.  Jos ketä kiinnostaa käydä ostamassa se pois.