Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Muussipullo vai vararengas?

<< < (5/10) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 10.04.2015     kello on 12:04 ---Minua kyllä nolottaisi tilanteessa että joku ulkopuolinen tekee autolleni jotain minkä itse pystyisin ja itse vaan istuisin vieressä ja kattelisin.

--- Lainaus päättyy ---

Paljon teen itsekkin mihin taidot ja into hallin puutteen vuoksi riittää mutta jos kerran rengasrikko sattuu ensimmäisen kerran 22 autoiluhistorian aikana ja kun tuo autoliiton palvelukin oli niin tottakai sitä nyt  haluaa saada selville miten tuo homma toimii ja varsinkin kun oltiin ulkomailla. Siis hommanahan se oli niin helppo kuin olla voi, itse seuraten sivusta koko ajan, tosin vararenkaan otin tuolloin takatallista valmiiksi ulos ja laitoin itse sen takaisin jotta kaveri ei kolhi renkaalla takatallia. Juu ja tietysti tunkki ja momenttiavain olivat mukana, 160 Nm oli mihin kaikki renkaat sen venttiilienvaihdon jälkeen kirittiin.

En olisi tiennyt miten autoliiton palvelu toimii jos en olisi sitä tuolloin kokeillut. Mutta nyt tiedän että se toimii hyvin myös ulkomailla, kotimaassa olen kerran siskon bemarilla kyydissäni ollessani joutunut soittamaan hänelle apuvirtaa kun prisman pihassa ei auto sitten käynnistynytkään.

taavi:

--- Lainaus käyttäjältä: tlaaks27 - 10.04.2015     kello on 09:54 ---Huomenta!
Kyllä autossa on "muussipullo" ja kompura, mutta silti pidän mukana talvirengasta kesällä ja kesärengasta talvella ! tuntuu jotenkin "turvallisemmalta" vaikka kaskossa onkin hinausvakuutus ! ( ....ja hinauspalvelussahan ei ole edes omavastuuta ! :) )   Thumb  Thumbd

--- Lainaus päättyy ---

Maksaakohan vakuutusyhtiö hinauksen renkaan puhkeamisen takia jos ei ole vararengasta mukana?

ihaa:
Eivät korvaa mutta voihan sen renkaan viedä toisella kyydillä rengasliikkeeseen ja korjaavat sen siellä tai vaihtavat ja tuovat sitten takaisin. Se että miten sen kyydin saa niin taitaa olla vaan omasta pussista.

88k5:
^
Miten se nyt mitä korvaavat, ja mitä eivät? Rengasrikossa..

Vaan kuten kimikin mainitsi - eihän se ole automies, eikä mikään, jos ei renkaitaan ite vaihda. Itsetuntoasia  ;D  8)

tapani pokkinen:
Meillä aina vararengas ollut mukana, saunaperäkärryssäki n on kiinteä paikka vararenkaalle laitettu aisaan. Kun lähden venetrailerin kanssa pitempään reissuun niin silloinkin vararengas mukaan.
Vaan hyvin se renkaanvaihttopalve lu toimii erämaassakin. Viime kesänä tavattiin Skupen metsäautotien päässä Puolalaiset kaverukset, näillä oli 6000km ajettu iso farkkumese ja alla sellaset formularenkaat. Hekin olivat kaukoviisaita ja mukana vararengas. Ensinmäinen rengas mesestä oli tyhjentynyt pian sinne Skuppeen käännyttäessä ja toinen kajahtanut kohta myöhemmin. Lueleosta asti oli kuulemma Mersun tiepalvelu tullut, kun lähempää ei ollut löytynyt kuin 1kpl samaa kokoa. Siellä oli mies vaihtanut uudet renkaat paikoilleen ja kavereilla oli taasen jopa ehjä vararengaskin.
-tapani-

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View