Tekniikkakeskustelut > Alde

Nestekiertoinen lattialämmitys

(1/5) > >>

Kva66:
Täällä foorumissa olen kysellyt useampaan ongelmaani ratkaisua. Ensimmäinen vaunu, jossa Alde. Lattialämmitys sähköllä, tämä ns. mukavuuslattialämmi tys.

Itsellä on jo selkeä käsitys vaunun pohjasta/asioiden sijoittelusta, mitä tulevaisuudessa haluan.

Talviretkeilyyn olen miettinyt nestekiertoisen lattialämmityksen tarpeellisuutta. Onko vain Alden lämmitykseen olemassa tämä?

Miten putkiston veto on vaunuissa toteutettu? Onko putkisto koko vaunun pohjan alueella? Onko eri valmistajilla eroa? Onko ratkaisut vuosien saatossa muuttuneet?

Onko lattiat tasalämpöisiä vai tunteeko jalalle selkeästi kylmä-kuuman kohdan erot?
Mielipiteitä asiassa? Onko järkeä vai ei?

K.E.V:
Pohjoismaisissa on olleet nestekiertoiset lattialämmitykset iät/ajat. Olikohan joskus 25v sitten jo esim Solifereissa, ainakin osassa mallistoa.

Kva66:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  3.04.2015     kello on 13:05 ---Pohjoismaisissa on olleet nestekiertoiset lattialämmitykset iät/ajat. Olikohan joskus 25v sitten jo esim Solifereissa, ainakin osassa mallistoa.

--- Lainaus päättyy ---

?

retkeilijä:
Minulla oli Solifer Coldie:ssa Primus nestekiertoinen lämmiys ja lattialämmitys myös. Vuosimallia en muista. Ei lattia ollut koskaan kuuma, lämpöinen vain. Lämpö tuntui aika tasaiselta jaloissa. Solifereihin sai valita ostaessaan lattialämmityksen. Tuossa yksi sellainen mallia 1995.

http://www.nettikaravaani.com/solifer/goldie/1428192

Muumuupapa:
Soliferin matkailuautoissa oli Primuksen vesikiertoinen lattialämmitys ainakin jo 1987. Corsarin matkailuvaunuissa se oli jo vuotta aikaisemmin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View