Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akkujen varaustila
560FMK:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 2.04.2015 kello on 08:52 ---Saattaa tuo ajoakku olla kohta tiensä päässä, jos latauksenkin jälkeen oli vain 12.5V - se tietysti vaikuttaa, mikä on mittarin tarkkuus - oliko oikeasti vain 12.5V.
--- Lainaus päättyy ---
Paljonkos siellä pitäisi olla? Ei mun auton akussa oo kun 12.57V kun ajon jälkeen heti mittaa. Tuntuu olevan täydessä terässä kuitenkin startatessa.
Edit: just näytti linkki tulleen jossa kerrottiin, eli 12.72V = 100%.
jus66si:
Sytytysvirran katkaisun jälkeen auton radio sekä ajonestolaite, kello jne käyttävät sitä akun virtaa. Eli heti kun akku liitetän kiinni auton sähköjärjestelmään alkaa tietyt laitteet sitä pieniä määriä kuluttamaan. Ihan normi juttua. Ladata kuitenkin kannattaa jos ei ole paljon ajoa, älylaturilla.
560FMK:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 2.04.2015 kello on 23:13 ---Sytytysvirran katkaisun jälkeen auton radio sekä ajonestolaite, kello jne käyttävät sitä akun virtaa.
--- Lainaus päättyy ---
Niin tekee, helposti hukkaantuu 0.1A vaikka kaikki "pois päältä". Isompi invertterikin imee virtaa vaikka ei olis virta päällä. Eli muutamassa viikossa akku aivan tyhjä/syväpurkautunut.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 560FMK - 2.04.2015 kello on 23:16 ---Niin tekee, helposti hukkaantuu 0.1A vaikka kaikki "pois päältä". Isompi invertterikin imee virtaa vaikka ei olis virta päällä. Eli muutamassa viikossa akku aivan tyhjä/syväpurkautunut.
--- Lainaus päättyy ---
Tuota inverterin kulutusta olen miettinyt...
Viekö se tosiaan virtaa, kun siitä on virta katkaistu? Lepovirta on kyllä suuri omassanikin 1,6A. Missään ei kuitenkaan kerrota, mikä olisi virran kulutus, kun inverteristä on virta katkaistuna.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 2.04.2015 kello on 23:28 ---Tuota inverterin kulutusta olen miettinyt...
Viekö se tosiaan virtaa, kun siitä on virta katkaistu? Lepovirta on kyllä suuri omassanikin 1,6A. Missään ei kuitenkaan kerrota, mikä olisi virran kulutus, kun inverteristä on virta katkaistuna.
--- Lainaus päättyy ---
Olisikohan sillee, että inverttereissä, missä on kaukokäynnistysmahd ollisuus, on pieni kulutus. Ei ainakaan luulisi, että muissa on kulutusta kytkimen OFF-asennossa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta