Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
matkailuauton hankala valinta
kalavaanari:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 26.03.2015 kello on 08:42 ---Vesikierto lämmitys mun mielest autokäytöss ehoton. Pystyy mootorin lämmöllä lämmittämään pirtin ja yön jälkeen pirtin lämmöllä lämiitämään moottorin.
se tietenni edellyttää lämmön vaihdinta mikä aika monessa on vakiona eikä ole vaikea eikä kallis asentaa jälkeenpäinkään.
--- Lainaus päättyy ---
Ihmettelen miksi tuo sama ei mielestäsi toimi ilmalämmitteisessä?
Meillä ainakin on asuinosan lämmitys Trumalla ja lämmönvaihtimesta otetaan lämpöä asuinosaan ajon aikana ja aamulla taas laitetaan lämmönvaihdin päälle ja asunnosta alkaa lämpöä siirtymään kylmän moottorin lämmitykseen.
Ei siihen mitään vesikiertoista lämmitystä asunto-osaan tarvita. Lämmönvaihdin on loistava kampe viileään aikaan matkustellessa Thumb
Aaron:
Itse kanssa katselin asuntoautoja, myös yhtä itse linja-autosta rakennettua, ihan tosimielellä, kun aiemman vaunun myin viime syksynä pois. Päädyin sitten vaunuun, juuri yksi syy oli kun tilat ovat kuitenkin paljon paremmat vähemmällä rahalla ja saapahan jättää vaunun paikoilleen ja lähteä kiertelemään autolla paikkoja jos haluaa. Rahaa palaisi vähintään kolmin-, nelinkertainen määrä, että samantasoisen auton saisin ja onhan tuossa kulutkin sitten pienemmät.
Catiska:
Autoista itse suosittelen integroitua mallia. Makuasia tietty, mutta meille ei taida enää muuta mallia tulla. Tilaa selvästi enemmän kun saa tuon ohjaamo-osan myös asumis/yöpymiskäyttöön sekä selvästi parempi eristys talvella. Alkovimallissa tuota ohjaamon alaa voidaan myös käyttää yöpymiseen muttei oikein asumiseen. Puoli-integroidussa taas toisin päin, asumiseen voidaan auttavasti (kapea ja kylmä) käyttää mutta ei yöpymiseen.
Tähän asti en ole integroidussa huomannut oikein mitään huonoa. Pienellä hintaerolla saa paljon vastinetta tiloissa ja mukavuudessa. Tiloissa mennään jo lähemmäs vaunua.
Mutta, kuten monet on kirjoittanut, tuossa hintaluokassa vaunu saattaisi olla viisaampi valinta. Sillä mekin aloitettiin ja autoon siirryttiin sitten kun kynnet alkoi pitämään hieman kalliimman vehkeen hankitaan. Eka vaunu taisi olla tuota hintaluokkaa, 8004 vatkaaja :)
ose:
Meilläkin integroitu mutta kuskin ja vänkärin penkit kiinteät. Laskuvuode ohjaamon katosta ja lisää nukkumatilaa sitten sohvista. Plussaa todella iso pöytäryhmä, pitkä 2 m sohva ja kaksi 2 hengen sohvaa. Ohjaamon leveys antaa kulkuun väljyyttä, ihan etuovistakin pääsee asuntopuolelle helposti. Asunto-osan oven sijainti takana on hyvä , kun peti on alhaalla pääsee autoon-autosta takaoven kautta vaivattomasti. Miinusta siitä että pitää avata vyölukko ja vetää peti alas ja vähän kallistaa etuistuimia tai sitten sijata sohvista. Suunnittelin m-auton seisontaa sydäntalvella, aina sillointällöin on pitänyt ajaa kun ei ole perhessä kuin kaksi henkilöautoa..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta