Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Paku tai avolava veturina?
pekkamal:
Itselläni on kokemusta pakettiautolla vaunun vedossa yli kymmenen vuoden ajalta. Ja vuosittain tulee vedettyä 2000-3500 km/vuosi. Tämä kesäisin joten talvi kokemusta minulla ei ole. Ja kokemukset olleet hyviä.
Tärkeää, että autossa on tarpeeksi voimaa ja vääntöä. Hyvät puolet on tulleet esiin jo tuolla aikaisemmin ja minä kun olen tälläinen kotimaan matkailija, niin ei nuo tietullit haittaa, mutta hyvä että nekin on tulleet esille.
MarkoA:
Tähän tyyliin sisustettuna kun ois:
http://www.nettiauto.com/citroen/jumper/6929880#yritys=suzu-auto
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 20.03.2015 kello on 11:18 ---Tähän tyyliin sisustettuna kun ois:
http://www.nettiauto.com/citroen/jumper/6929880#yritys=suzu-auto
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus ---Keittomahdollisuus
--- Lainaus päättyy ---
Taitaa olla niitä, joiden matkailuauto-status on katkolla?
Ylikova:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 20.03.2015 kello on 10:27 ---Yllätyksenä tuli, ettei Saksassa saa sunnuntaisin ajaa moottoritiellä pakettiautolla jos vetää vaunua tai peräkärryä.
--- Lainaus päättyy ---
Saa vetää pakettiautolla. Katso kohta 5.
Saksan osavaltioiden liikenneministereid en konferenssi (VMK) tehnyt päätöksen, jonka mukaan sunnuntai- ja juhlapyhäajokieltoa ei tule soveltaa seuraaviin ajoneuvoihin tai ajoneuvoyhdistelmii n:
1. Näyttelyajoneuvot, myös sellaiset, joihin on kiinnitetty perävaunu, mikäli rahtina kuljetetut esineet
2. kuuluvat ajoneuvojen varastoluetteloihin
3. Omalla moottorilla varustetut työkoneet
4. Pelastus-, hinaus- ja tiepalveluajoneuvoj en hälytysajot
5. Matkailuvaunut tai muut perävaunut, joita vedetään urheilu- tai vapaa-ajan tarkoituksia varten kuorma-autolla (tai tavaran kuljetukseen tarkoitetulla autolla), jonka suurin sallittu kokonaismassa on alle 3,5 tonnia.
Lähde Autoliitto
iso-juuso:
Pakettiautolla on mainio vetää vaunua.
Irtotavara, kuten pihatuolit tai pöytä, grilli, yms mahtuvat mukavasti tavaratilaan. Meillä on viime aikoina ollut mukana kaksi mopo-skootteria, toinen rouvalle ja toinen mulle.
Reissaillessa voi helposti ja mukavasti pysähtyä tienvarteen yöksi, kun ei tarvitse siellä vaunussa kuljettaa niitä tavaroita. Vaunu on siis vedossakin asuttavassa kunnossa.
Manuaalivaihteisiss a pakettiautoissa on manuaalivaihteisia perushenkilöautoja paremmat välitykset liikkeellelähtöön ja peruutteluun, kytkimen luistattamisen tarve on pienempi ja manuuverointi miellyttävämpää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta