Huomattavan summan kohdalla saattaisin tehdä oikein ja viedä löytötavaratoimisto on - ja pyytää löytöpalkkiota.Jäin ihmettelemään, jotta palautuisivatko rahat varmasti löytäjälle....
Jos rahoja ei kukaan todista omikseen, ne ymmärtääkseni palautuisi minulle ja jos noutaja tulisi, saisin 10% löytöpalkkion.
Jotenkin on kumma tunne, että se olisi valtio, joka loppupeleissä "varastaisi" ne rahat. Olettaisin saavani vain jonkun pienen suolarahan.
Aina löytyisi varmaan joku tutkinnallinen syy takavarikkoon, jos metsästä löytyisi rahatukko. Olen myös kuullut tapauksista, jossa rahansa hukannut on löytötavaratoimisto ssa tuhahtanut, että pitääkö tästä muka löytäjälle maksaakin.
Elikä epäluuloisuudestani johtuen, laittaisin rahat ensin jäähtymään ja sitten myöhemmin varmaan käyttäisin ne turhuuteen. Ja jotta ei joku minua luulisi täysin kriminaaliksi, niin toki ensin katselisin ympärilleni, jos joku todistettavasti kaipailisi rahojaan. Sikäli kun pystyy todistamaan rahansa kuuluvan hänelle, niin ilomielin ne takaisin annan. Varmasti perässä juoksisin, jos näkisin, keneltä rahat olisivat tippuneet.