Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Äkäiset jarrut kylmänä

<< < (3/4) > >>

Turhan Höpöttäjä:
Jos jarrurummut on kuluneet niin tuo itsetehostus on Ivecon jarrujen murhe. Itse olen vaihtanut rummut ja kengät. Mutta kuitenkin jos jarrujen kehiminen on jäänyt kauas, kiitos automaattisten jarrujen kehimiseen, itsetehostus lisääntyy. Itse teen niin, että ennen liikkeelle lähtöä painan jarrupoljinta muutaman kerran voimakkaasti pohjaan. Silloin jarrut ei nappaa eka jarrutuksessa kiinni. Ennen katsastukseen menemistä on jarruja käytettävvä muutaman kerran.  :D

88k5:
Takarumpujen/kenkien asentoasian kuittaa pois kokeilemalla käsijarrua (taakse- ja eteenpäin) - jos se on yhtä äkkinäinen -> siellä ongelma.. mutta jos ne puree nätisti, niin jarrupiirin puolelta tulee äkkinäinen käsky..

jus66si:
Onko jarrunestesäiliön korkin "huohotusreikä" kunnolla auki. ( puhdista esim. nuppineulalla) Olen kerran ihmetellyt erään auton kanssa missä kanssa oli äkäiset jarrut ja lopulta tuppasi jäämään päälle. Vika löytyi, puhdistamalla tuon kannen/korkin reikä, palasi normi toiminta.

kimi:
Ainakin pari Ducatoa tiedän joissa etujarrujen letkut on haurastunut sisältä ja aiheuttanut oikkuilua jarrutuksissa, neste menee paineella sylintereille mutta palautus ei sitten toimikaan kunnolla. Päällepäin hyvän näköiset oli nuo

tsahkali:
Vie se auto mäkeen. Sammuta kone ja poljeskele alipaineet pois. Mene kotiin nukkumaan.
Seuraavana aamuna sitten päästät auton rullaamaan ja poljet jarrua...

:D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View