rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kroatiaan kesäkuuksi  (Luettu 24279 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #60 : 6.04.2014 kello on 20:41 »
Meillä oli viime keväänä Kroatiassa ihan turvallinen fiilis. Tosin majoituttiinkin kämppäreillä.
Me tykättiin maasta kovasti!  Thumb

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #61 : 6.04.2014 kello on 20:52 »
Minun mielestäni ei pitäisi kehittää joka aiheeseen näitä ihmejuttuja. Niitä ei muut ole kokeneet kuin Paroni Munchausen

  • Vieras
  • Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #62 : 6.04.2014 kello on 20:52 »
    Kiva mutta Kroatia on oikeasti yksi maa tuolla.

    Olen reissannut sentään pitkään ja osaan varoa. Se sitten kerran kirpasee

    Hyvä jos saan neuvoa, vaikka ei olisikaan koiraa, laittaa iso koirakuppi ja varoitustaulu. Silti suosittelen turvallista majoitusta ja sähköaitoja.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #63 : 6.04.2014 kello on 20:53 »
    Kovasti tykättiin mekin 2010 kesällä kun käytiin vaunun kanssa. Plitvice tosi mahtava paikka ja Pagin saarella viihdyttiin myös. Pulassa oltiin pari yötä, mutta siellä ei kunnon rantaa eikä oikein muutakaan erikoista. Turvalliselta maalta tuntui silloin, jopa sivistyneemmän oloinen kuin Slovakia ja Unkari siinä matkan varrella.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 10:14
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #64 : 6.04.2014 kello on 20:54 »
    En minäkään näe Kroatiaa mitenkään poikkeuksellisen turvattomana maana, päin vastoin!  Jämptiä ja reilua meninkiä siellä olemme kohdanneet.

    Tietysti asioista tulee huolehtia, niinkuin maailmalla yleensä, mutta mitenkään poikkeuksellisen erikoinen ei tuo hieno maa ole!
    Turvallisen tuntuista on liikkua ahtaissa vanhoissa kaupungeissa, niinkuin muuallakin kaupungilla.

    Tuo sähköaidattu leirintäalue tuntuu kyllä kovasti erikoiselta! 

  • Vieras
  • Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #65 : 6.04.2014 kello on 20:54 »
    Anteeksi kun kerron vain mitä kokemusta on. Te ehkä kerran käyneet. Mutta en varoita enempää. Mukavia reissuja.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #66 : 6.04.2014 kello on 21:33 »
    Nuo varoitukset voisi vaikka suhteuttaa tutumpiin olosuhteisiin.

    "Suomi on vaarallinen maa, ei kannata mennä ravintolaan siellä. Kerran meinasin saada turpiini. Oli 80 -luvulla. Olen käynyt paljon ravintoloissa neljällä vuosikymmenellä ja tiedän. Ei kannata mennä Suomeen."

    Että tällä linjalla mennään.  :o

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:49
    • Savo
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #67 : 6.04.2014 kello on 21:35 »
    Itsekkin Pagin saarella käynneenä niin eipä tuolla tarvinnut rosmoista välittää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #68 : 6.04.2014 kello on 21:39 »
    Anteeksi kun kerron vain mitä kokemusta on. Te ehkä kerran käyneet. Mutta en varoita enempää. Mukavia reissuja.

    Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista lukea mistä varoitat. Joka maassa on lukemani perusteella joitakin vaaroja mutta, toistaiseksi et ainakaan, niin että minä olisin huomannut, kertonut yhtään esimerkkiä.

    Omatoimisesti olen matkustellut milloin missäkin liki 40v aikana ja ainoa oikea uhkatilanne on ollut 70 luvun lopussa Sodankylässä. Kolme kertaa meidän autoihin on kajottu, kaikki kolme tapausta Helsingissä.

  • Vieras
  • Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #69 : 6.04.2014 kello on 22:03 »
    Aika laajalti kierreltiin Kroatiassa kaupungeissa ja aivan maaseudullakin köyhän näköisessä ympäristössä pyöräilen. Emme todellakaan tunteneet oloamme yhtään turvattomaksi missään. Eihän siellä edes ihmisiä paljoa ollut missään liikkeelläkään syys- ja lokakuussa. Ei ollut kyllä yli 13-vuodenkaan takaa aiemmilta reissuilta jäänyt mieliin mitään epäilystä turvattomuudesta. Taisipa leirintäalueetkin olla aika aidattomia, eikä se meitä kyllä yhtään huolettanut. Ihan normaalisti oltiin, lomailtiin ja nautittiin kaikesta näkemästämme.  :)

    Mieheni kaksi Saksassa asuvaa kroatialaista työkaveria sanoivat ennen reissuamme, että aivan normaali varovaisuus Kroatiassa riittää. Suurissa kaupungeissa voi olla taskuvarkaita mutta niitähän voi olla joka paikassa.
     
    Kyllä täällä on turvallista matkailla. Stellplatzilla taas viikonloppu vietetty. En koe edes stellplatzilla yöpyessäni olo turvattomaksi.  Pääsiäislomallekin ollaan lähdössä ilman mitään pelkoja.

    Eniten minä olen pelännyt pyöräni varastamista viime kesänä entisessä kotikaupungissa Suomessa, sanon sen taas. Suomalaiset karavaanarit maailmalla ovat nyt kolme vuotta olleet aika paljon tien päällä. Emme ole kuin yhden kerran kuulleet koko aikana karavaanareihin kohdistuneesta rikollisuudesta, täällä maailmalla. Se sattui joululomalla Espanjassa. Siellä leirintäalueelta oli viety kolme sähköavusteista polkupyörää. Ensimmäisen kerran mekin sitten laitoimme pyörämme takatalliin yöksi. Kuitenkin koimme Espanjassakin olon turvalliseksi ja sinne mennään ensi joulun aikaan ainakin kolmeksi viikoksi.

    Vasta vuodesta 1987, ikäni takia ei kovin paljoa aikaisemmin ole voinutkaan, matkailleena. 2000 Budapestin huvipuiston porttien edessä oli asuntoautomme ja siitä vietiin aika paljon käyttötavaraa. Ei meillä reissu mennyt pilalle eikä tuosta alettu mitään pelkäämään. Jos olisi alettu pelkäämään, niin aika monta kokemusta köyhempiä oltaisi.

    On aivan luonnollista, että on pientä epäluuloa matkaillessa, kun ei tiedä, niin oli vähän minullakin aiemmin. Nyt minä tiedän miten täällä ihmiset elävät ja ovat. Koen Itävallan, Sveitsin ja Saksan jopa turvallisempina maina kuin Suomen.

    Anteeksi nyt vaan, näin pitkä kirjoitukseni mutta minua vähän tympii,..  :-\
     
    Suosittelen kaikkia lähtemään matkalle avoimin mielin katselemaan ja kokemaan maailman ihmeitä, eikä pelkäämään!   :)

    -Soleil-

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #70 : 6.04.2014 kello on 23:01 »
    Suosittelen kaikkia lähtemään matkalle avoimin mielin katselemaan ja kokemaan maailman ihmeitä, eikä pelkäämään!   :)

    Kiitokset tästä.

    Tällä asenteella mennään orgissa jatkossakin ja jos noita aiheettomia pelotteluja vielä esiintyy niin niiden kohdalla ryhdytään toimiin.

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #71 : 7.04.2014 kello on 07:59 »
    Anteeksi nyt vaan, näin pitkä kirjoitukseni mutta minua vähän tympii,..  :-\
     
    Suosittelen kaikkia lähtemään matkalle avoimin mielin katselemaan ja kokemaan maailman ihmeitä, eikä pelkäämään!   :)

    -Soleil-
    Ei pitkässä kirjoituksessa mitään vikaa ole kun on pelkkää asiaa.

    Tuo suositus on kaikille meille tervetullut. Thumb
    Itse suosittelen sinua palaamaan .orgin tuttuun ja turvalliseen huomaan takaisin.  ;)

    Sitten tuo tympiminen:
    Minua tympii kun on pakko kirjoittaa suojelukoirista ja lahjotuista poliiseista joka raapustuksessa.
    Eipä niitä ole tarvinnut tai tarvinnut lahjoa vielä meidän reissaamisten aikana.
    Mutta ehkä emme ole olleet vielä oikeassa reissussa  ???

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #72 : 7.04.2014 kello on 08:27 »
    Off-Topic:
    Joo, näitä m-vermeitä palaa vuosittain joku määrä.. en usko, että on paljoa mieltä alkaa varoittelemaan siitä asiasta ihan väärän aiheen alla.

    Ja kyllä Kroatia on noista sen naapuivaltioista kaikkein turvallisimpia maita turistin kannalta

    Tämä aiheen aloitus on 3 vuoden takaa  8)
    Kroatia raja on ainoa, jolla olemmme joutuneet koirapassit ja itse koirat näyttämään rajaviranomaisille. Eu-jäsenyyden myötä tulevaisuudessa aukeaa kait tuo schengen-jäsenyys..
    Kesäkuu ajankohta on erinomainen suomalaiselle - ilmat kotoisen kesäiset ja turisteja sopivasti; paikat auki, mutta ei tungosta.. Paikanvaihto nopeaa, kunhan välttää paikallisteitä - hyvät (maksulliset) moottoritiet. Sen sijaan taas paikallisteiden varsilla on nähtävää..
    Me hypittiin myös saarilta toisille; Pag, Cres, Krk, .. tuohon aikaan lyhyet/olemattomat lauttajonot.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #73 : 7.04.2014 kello on 08:31 »
    Kroatiaa varoisin. Pitää olla tarkkana taskuvaraiden varalta myös majoittua vartioidulle alueelle. Olen sillä ollut pari kertaa. Mutta majoituin sähköaidalla aidatulle alueelle. Kaverini kertoi maasta: olivat puskaparkissa, eivät muista mitään, ilmeisesti suihkutettu jotakin ikkunan kautta. Vaunu tyhjennetty kokonaan, jopa jääkaappi viety ruokineen.

    Puskissa yöpyminen on Kroatiassa kielletty.

    Itse olen yöpynyt Kroatian alueella yhteensä noin 60 yötä ja aina leirintäalueilla. Ongelmia on ollut vähemmän kuin täällä Suomessa. Sähköaitoja en muista matkalla nähneeni muualla kuin erään vankilan ympärillä, eikä tullut mieleen mennä kysymään mitä siellä maksaa yöpyminen.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #74 : 7.04.2014 kello on 08:58 »
    Ei tässä kohta uskalla enää ulkomaan reissua suunitella ollenkaan, kun kokoajan peloitellaan ja varoitellaan...toki asialla on myös hyväpuoli, että varoitellaan, mutta vois hieman tarkentaa eikä vain heitellä ylimalkaisia juttuja. Kyllähän jokaisessa maassa noita pimpoja on.......ei kait turvallista maata ole olemassakaan, jotenkin vain latistaa tuo kokoajan varoittelu.....josp as reissaajanainen vaihtais positiivisen kertomuksen noihin reissuihin ja kertoisi niistä.....
    Kaarina reissaa todella paljon ja sen kertomukset oikein pursuaa tuota mukavaa reissaamista, sen juttuja on mukava lukea.
    Oisko näin että reissaajanainen kun kertoisi matkastaan tarkemmin niin se ois kuin lukisi oikein jännää kauhukirjaa......